جی پی اس خودرو

چگونه بفهمیم ماشین ردیاب دارد؟ نحوه تشخیص جی پی اس در ماشین

7885 بازديد
1398/11/26
چگونه بفهمیم ماشین جی پی اس دارد
کپی شد

جی پی اس خودرو یکی از به روز ترین فناوری های امنیتی است. کاربرد این فناوری ابتدا نظامی بود اما بعدها به صنعت خودرو هم گسترش پیدا کرد. اگرچه بیشتر افراد شخصا اقدام به نصب جی پی اس می کنند اما ممکن است برای برخی این سوال پیش بیاید که چگونه جی پی اس خودرو را پیدا کنیم؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی راه های کشف جی پی اس بپردازیم. در ادامه با جی پی اس خودرو همراه باشید.

ردیاب خودرو چیست؟ معرفی 3 کاربرد اصلی جی پی اس ماشین

پیش از اینکه به سراغ راه های پیدا کردن جی پی اس در ماشین برویم، ابتدا بهتر است با این تکنولوژی آشنا شویم. اگر برای gps خودرو به بازار سری زده باشید با دستگاه های کوچک و بزرگ ردیاب آشنا شده اید. جی پی اس یک فناوری است که به کمک ارتباط با ماهواره های در حال گردش به دور زمین می تواند موقعیت دقیق یک شخص یا شی را مشخص کند. در ادامه نگاهی به کاربردهای مفید این فناوری داریم.

پیدا کردن جی پی اس در ماشین

1-  با جی پی اس امنیت دارایی شما تامین می شود

کارکرد اصلی جی پی اس ها تامین امنیت است. در حقیقت با اطلاع از موقعیت دقیق زمانی و مکانی کاربر می تواند در هر لحظه از وضعیت دارایی خود مطلع شود. تامین امنیت صرفا به اموال محدود نمی شود. با کمک جی پی اس های شخصی می توان امنیت کودکان و سالمندان را نیز تامین کرد. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جی پی اس و نصب آن به صفحه نصب جی پی اس خودرو مراجعه کنید. 

2- کنترل از راه دور، در هر لحظه مراقب خودرو باشید

بیشتر جی پی اس ها را می توان از راه دور کنترل کرد. در حقیقت با کمک جی پی اس خودرو می توان اتومبیل را از راه دور خاموش کرد. همچنین می توان بسته به نوع جی پی اس می توان کنترل ها بیشتری بر روی خودرو داشت. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با ردیاب های پیشرفته به صفحه بهترین ردیاب خودرو مراجعه فرمایید.

پيدا كردن ردياب خودرو با آشکار کننده سیگنال جی پی اس

3- جی پی اس خودرو در هر اتومبیلی پنهان می شود

یکی از مزایای اصلی جی پی اس کوچک بودن اندازه آن است. برخی جی پی اس ها مثل ردیاب فندکی خودرو اندازه بسیار کوچکی دارند. این اندازه کوچک باعث شده می شود که سارقین نتوانند جی پی اس خودرو را پیدا کنند. همه این مزایا باعث شده که اشخاص، شرکت های حمل و نقل و حتی سالمندان نیز از جی پی اس برای تامین امنیت خود استفاده کنند. در ادامه می خواهیم به سراغ سوال اصلی این مقاله برویم. چگونه بفهمیم ماشین جی پی اس دارد؟

چگونه می توان از وجود ردیاب در خودرو مطلع شد؟

با وجود تمام مزایای ردیاب، برخی از افراد به منظور سوء استفاده از جی پی اس استفاده می کنند. به همین دلیل برخی افراد به دنبال راه های پيدا كردن جي پي اس در ماشين هستند. 

پيدا كردن ردياب خودرو

4 راهکار ساده برای پیدا کردن ردیاب خودرو

ساده ترین راه حل برای پیدا کردن جی پی اس ماشین، بازرسی اتومبیل است. همچنین می توان به کمک متخصص و ابزارهای پیشرفته نیز وجود جی پی اس در خودرو را تشخیص داد. 

1- بازرسی خارجی، بدنه خودرو به دقت چک کنید

یکی از راه هایی که بفهمیم ماشین ردیاب دارد، بازرسی خارجی اتومبیل از بدنه است. ردیاب ها در انواع مختلفی تولید می شوند. یکی از انواع جی پی اس ها، ردیاب های سیمی و آهنربایی است. معمولا این جی پی اس ها به بدنه خودرو متصل می‌شوند. در حقیقت به دلیل ماهیت فلزی بدنه، این ردیاب ها به راحتی به بدنه ماشین می چسبند.

آشکار کننده جی پی اس

بنابراین پشنهاد می کنیم بازرسی بدنی ماشین را از زیر گلگیرها و کنار لاستیک شروع کنید. معمولا افراد تازه کار این قسمت ها را برای پنهان کردن محل جی پی اس انتخاب می کنند. همچنین به خاطر داشته باشید که برخی ردیاب ها شبیه به قطعات داخلی ماشین هستند. بنابراین حتما در هنگام بازرسی به شکل جی پی اس دقت کنید.

2- بررسی داخل کابین، زیر داشبورد بهترین محل مخفی کردن جی پی اس است

اگر بازرسی کامل و خارجی ماشین به جایی نرسید، به سراغ کابین اتومبیل بروید. معمولا ردیاب های داخلی خودرو نیاز به برق کشی دارند. بنابراین بازرسی داخلی را از پورت های برق ماشین شروع کنید. معمولا ردیاب ها در زیر داشبورد یا فرمان پنهان می شوند. همچنین برخی ردیاب ها نیازی به سیم کشی ندارند و از باتری استفاده می کنند.

پیدا کردن جی پی اس

در این موارد لازم است به دقت زیر صندلی ها را هم چک کنید. جی پی اس های فندکی نیز به دلیل اندازه کوچک شان امکان پنهان شدن در هر جایی را دارند. بنابراین پیشنهاد می کنیم همه جای داخل کابین و حتی صندوق عقب را هم به دقت بررسی کنید.

3- آشکار کننده سیگنال جی پی اس، دستگاه پيدا كردن ردياب را بشناسید

یکی از دستگاه های کاربردی برای پیدا کردن جی پی اس آشکار کننده سیگنال است. آشکار کننده سیگنال دستگاهی است که می تواند محل امواج مغناطیسی را مشخص کند. البته نباید آشکار کننده سیگنال را با ضد ردیاب اشتباه بگیرید. ضد ردیاب ها عملکرد سیگنال دهی جی پی اس را با اختلال رو به رو می کنند. اما آشکار کننده فقط می‌تواند محل سیگنال‌دهی یک موقعیت یاب فعال را نشان دهد. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با ردیاب‌های شخصی به صفحه قیمت ردیاب شخصی مخفی مراجعه بفرمایید.

چگونه ردیاب خودرو را پیدا کنیم

4- نرم افزار آشکار کننده سیگنال جی پی اس، راه تشخیص جی پی اس ماشین

یکی دیگر از راه ها برای اینکه بفهمیم ماشین جی پی اس دارد، استفاده از نرم افزار آشکار کننده سیگنال جی پی اس است. با برخی از برنامه و نرم افزارهای گوشی موبایل می توانید سیگنال جی پی اس را پیدا کنید. حتما قبل از دانلود و نصب، نظرات کاربران را بخوانید تا بهترین برنامه را دانلود کنید. اپلیکیشن های detectify، ردیاب دستگاه های مخفی،  airtag detector جز پرطرفداترین نرم افزارهای آشکار کننده سیگنال جی پی اس هستند

5- مراجعه به متخصصین، بهترین راه پيدا كردن ردياب خودرو 

یکی دیگر از راه های مطمئن برای پاسخ به سوال “چگونه بفهمیم ماشین جی پی اس دارد” مراجعه به متخصصین است. برخی از ردیاب ها بسیار پیشرفته هستند. آنها درست به شکل قطعات ماشین طراحی شده اند. حتی برخی شیادان این دستگاه را در داخل کاپوت و میان قطعات دیگر اتومبیل قرار می دهند. به این ترتیب پیدا کردن این قطعات حتی برای مکانیک ها هم دشوار می شود. از طرف دیگر در ردیاب های بسیار نوین، حتی روند سیگنال دهی نیز متفاوت است. بنابراین دستگاه آشکار کننده سیگنال در این مواقع نیز نمی تواند محل ردیاب را مشخص کند. در این مواقع متخصصان امنیتی می توانند محل دقیق دستگاه جی پی اس را به کمک ابزارهای دقیق مشخص کنند. 

جی پی اس خودرو، دستگاهی که ضامن امنیت شماست

معمولا در موارد بسیار نادری از جی پی اس برای سوءاستفاده یا جاسوسی استفاده می‌شود. کاربرد اصلی جی پی اس ها تامین امنیت کاربران است. در سال‌های اخیر به دلایلی مانند افزایش سرقت دغدغه امنیت رنگ جدی‌تری به خود گرفته است. پیشنهاد می کنیم برای خرید جی پی اس با شماره های اعلام شده در سایت جی پی اس خودرو تماس بگیرید. همکاران ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

سوالات متداول مشتریان

01ردیاب خودرو چه کاربردهایی دارد؟

کاربرد اصلی جی پی اس ماشین تامین امنیت است. به کمک ردیاب خودرو می توان از هر نقطه و در هر لحظه خودرو را از راه دور تحت نظر داشت. همچنین در صورت سرقت نیز می توان محل اتومبیل را به خوبی تعیین کرد. 

02از کجا بفهمیم در خودرو جی پی اس نصب شده است؟

با بررسی داخل و خارج ماشین و استفاده از دستگاه های پیشرفته مانند آشکار کننده سیگنال می توان از وجود ردیاب در ماشین مطلع شد. در مقاله به طور کامل به بررسی راه های کشف جی پی اس خودرو پرداخته ایم. 

03آیا می توان بدون کمک متخصص ردیاب را پیدا کرد؟

در برخی موارد نمی توان ردیاب ها را به سادگی پیدا کرد. مراجعه به متخصصین می تواند به کشف جی پی اس ماشین کمک کند. 

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
4 از 40 رای

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. محمد صادق گودرزی

    سلام وقت بخیر
    راهی هست که جی پی اس ماشین رو از کار بندازیم؟

    1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

      سلام دوست عزیز
      بله شما می توانید بعد از پیدا کردن جی پی اس، از طریق دکمه هایی که روی دستگاه قرار دارد آن را خاموش و غیر فعال کنید. همچنین می توانید از دستگاه های ضد جی پی اس که با ارسال امواجی باعث از کار افتادن جی پی اس می شوند استفاده کنید. البته این ابزارها نیاز به مجوز دارند. اگر به اطلاعات بیشتری نیاز دارید پیشنهاد می کنیم مقاله چگونه جی پی اس خودرو را غیر فعال کنیم مطالعه بفرمایید.

  2. سلام وقتتون بخیر
    من چند روزی است که احساس می کنم ردیاب به ماشینم وصل کردند. با شرکام اختلاف پیدا کرده ام و فکر می کنم مدام در تعقیب مند. می خواستم بپرسم این ردیاب های آهنربایی رو میشه زیر ماشین گذاشت. چون من ماشین رو بردم تعمیرگاه و کامل بررسی اش کردم. اما چیزی پیدا نکردم اما شاید گذاشته باشند زیر ماشین یا حتی لای گلگیر یا یک جایی که عقل بشر بهش نرسه. به جز این راه ها راه دیگه ای هم برای پیدا کردن ردیاب هست. اگر شما خودتون هم انجام می دید هم بگید. دستگاه خاصی دارید یا با هر روش دیگه ای. هزینه اش هم تقدیم می کنم.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

      سلام دوست گرامی روز شما بخیر
      برای پيدا كردن ردياب خودرو به جز راهکارهای گفته شده در مقاله، راه حل خاص دیگری وجود ندارد. ما پیشنهاد می کنیم یک بار به دقت تمام داخل کابین خودرو و بدنه خارجی اتومبیل را بررسی کنید. معمولا اگر ردیابی به خودرو وصل کرده باشند در این بررسی مشخص می شود. ما در جی پی اس خودرو دستگاه خاصی برای پیدا کردن جی پی ماشین نداریم و چنین خدماتی را هم ارائه نمی دهیم. اما همان طور که عرض شد پیدا کردن ردیاب خودرو کار چندان سختی نیست و به راحتی می توان ردیاب را پیدا کرد.
      موفق و سربلند باشید.