websimaaaaa

نصب ردیاب خودرو در 2 دقیقه!

چگونه جی پی اس خودرو را فعال کنیم؟ این سوال بیشتر افرادی است که قصد خرید جی پی اس دارند و نحوه استفاده از جی پی اس خودرو را نمی‌دانند. چون مهم ترین نکته پس از خرید جی پی اس انتخاب مکان و نصب جی پی اس است. اگر جی پی اس را در مکان نامناسب نصب کنیم؛ امکان خرابی و دزدیده شدن آن به شدت افزایش می یابد. معمولا توصیه می شود جی پی اس را در مکانی نصب کنید که علاوه بر مخفی بودن از شرایط بد آب و هوا نیز در امان باشد.

به دلیل سوالات زیادی که درباره نحوه استفاده از جی پی اس خودرو، نحوه درست نصب کردن و راه اندازی gps خودرو داشتیم، تصمیم گرفتیم در یک مقاله تمامی نکات درباره نصب جی پی اس خودرو را با یکدیگر مرور کنیم. پیشنهاد می کنیم تا پایان آموزش نصب جی پی اس خودرو همراه ما بمانید و در کمتر از 2 دقیقه جی پی اس ماشین خود را نصب کنید.  

نوع جی پی اس در حین نصب جی پی اس روی ماشین اهمیت دارد

جی پی اس ها به دو نوع شارژی و سیمی تقسیم می شوند. جی پی اس های شارژی مثل جی پی اس فندکی خودرو، به راحتی نصب می شوند و امکان جا به جایی دارند. یعنی می توانید حتی در صورت تعویض خودرو، جی پی اس خریداری شده را به اتومبیل جدید منتقل کنید. اما شاید بزرگترین ایرادی که به این جی پی اس ها وارد است، تمام شدن باتری آنهاست که باید در فواصل زمانی معین شارژ شوند.

نصب جی پی اس

جی پی اس هایی که سیمی به حساب می آیند و از برق ماشین تغذیه می کنند نصب دشوارتری دارند و از طرف دیگر نمی توان آن ها را به سادگی از یک ماشین به اتومبیل دیگر انتقال داد. اگرچه این جابجایی غیر ممکن نیست اما به زمان بیشتری نیاز دارد. جی پی اس سیمی چون همیشه از برق خودرو استفاده می کند تقریبا غیرممکن است که به دلیل کمبود انرژی از کار بیفتد. نکته دیگر آن است که جی پی اس های سیمی به راحتی قابل شناسایی و دزیده شدن نیستند. یگی دیگر از مزایای این نوع ردیاب خودرو این است که امکان نصب جی پی اس ماشین در هرجایی فراهم است.

بعد از آشنایی با شیوه نصب جی پی اس خودرو پیشنهاد می‌کنیم با طریقه نصب جی پی اس روی گوشی نیز آشنا شوید و ترفندهای جالبی را آموزش ببینید.

نصب ردیاب خودرو؛ چطور ردیاب آهنربایی را نصب کنیم؟ 

در نصب جی پی اس آهنربایی فقط کافی است یک مکان درست را انتخاب کنید. کارشناسان زیر خودرو و بر روی یک سطح فلزی صاف را بهترین مکان نصب جی پی اس های آهنربایی می‌دانند. از آنجا که آهنربای استفاده شده در این موقعیت یاب ها بسیار قوی است لازم نیست نگران کنده شدن آن باشیم و از طرف دیگر به دلیل اینکه در زیر خودرو قرار می گیرد از باد و باران در امان است.

نصب جی پی اس خودرو

همچنین گلگیرها، داخل سپر خودرو یا حتی داخل کاپوت نیز مکان مناسبی برای نصب جی پی اس خودرو است. اما باید توجه داشت به هیچ وجه جی پی اس را نزدیک مخزن سوخت خودرو یا زیر اگزوز نصب نکنیم، چرا که به دلیل امواج دریافتی و گرمای بالایی که در این مناطق وجود دارد امکان از کارافتادن جی پی اس یا خطراتی دیگر وجود دارد. پس از نصب، با اتصال ردیاب و سیم کارت به اپلیکیشن کار راه اندازی موقعیت یاب به پایان رسیده است.

پیشنهاد می کنیم پیش از آنکه به سراغ نصب جی پی اس های سیمی برویم به صفحه راهنمای خرید دزدگیر خودرو مراجعه کنید. جی پی اس ها با اینکه امنیتی خوبی به خودرو شما می دهند اما با وجود یک دزدگیر مناسب امنیتی یکپارچه به اتومبیل شما می دهد.

چگونه جی پی اس خودرو را فعال کنیم؟ راهنمای گام به گام نصب ردیاب سیمی

نصب جی پی اس خودرو برای ردیاب های سیمی کمی سخت تر از جی پی اس های شارژی است. اگر خودتان کار با فازمتر را بلد هستید نیاز به مراجعه به برق کار یا مکانیک را ندارید اما اگر دانش زیادی ندارید و یا می خواهید ردیاب را داخل کاپوت خودرو قرار دهید حتما به یک متخصص رجوع کنید. ما در ادامه 5 گام نصب جی پی اس خودرو را با یکدیگر مرور می کنیم:

1- برای فعال كردن جی پی اس خودرو، سیم کارت را در داخل جی پی اس خودرو قرار دهید

برای فعال کردن جی پی اس خودرو باید یک سیم کارت پانج شده تهیه کنیم و آن را از طریق شیار مشخص شده در داخل دستگاه ردیاب قرار دهیم. برای اطمینان سیم کارت را تا انتها فشار دهید تا صدای قفل شدن آن را بشنوید و سیم کارت دیگر از ردیاب خارج نشود. دقت داشته باشید که سیم کارت خود را شارژ ریالی کرده و سپس درون ردیاب قرار دهید. در ادامه برای نصب جی پی اس ماشین باید تنظیمات جعبه فیوز را انجام دهید. 

چگونه جی پی اس خودرو را فعال کنیم، جی پی اس ماشین

2- جعبه فیوز ماشین را پیدا کنید و مراحل نصب جی پی اس بر روی خودرو را ادامه دهید

هر ردیابی که خریداری کرده باشید معمولا دارای سه دسته اصلی سیم هستند:

  • برق اصلی
  • سوئیچ پله
  • اتصال به بدنه

وقتی قرار است ردیاب را زیر فرمان نصب کنیم بهتر است برق را نیز از همان جا تامین کنیم. ابتدا جعبه فیوز را باز کنید و سوییچ ماشین را در حالت باز قرار دهید. با باز گذاشتن سوییچ می توانیم سوییچ پله را پیدا کنیم. کلید پله سیستمی است که با فعال شدن آن می توانید متوجه روشن شدن و یا خاموش شدن ماشین شوید.

نصب جی پی اس ماشین

حالا با کمک فازمتر فیوزها را بررسی کنید. در هر فیوزی که چراغ فاز متر روشن شد توقف کنید، چون منبع برق را پیدا کرده اید. برای اطمینان بیشتر یک بار سویچ را ببندید و باز کنید. همچنین اگر فاز متر عدد 12 ولت را نشان داد مطمئن باشید فیوز را درست پیدا کرده اید.

3- فیوز اصلی را با کلید سوییچ اشتباه نگیرید، مهمترین نکات در طریقه نصب جی پی اس

حالا زمان آن رسیده است که فیوز اصلی را پیدا کنید. پیدا کردن فیوز اصلی مثل پیدا کردن سوییچ پله است. تفاوت برق اصلی با کلید پله این است که حتی در صورتی که کلید ماشین را در حالت بسته نگه دارید باز هم فازمتر هنگام قرار گرفتن روی فیوز روشن می شود. حالا باید سیم های دستگاه را به برق ماشین وصل کرد.

4- قرمز، نارنجی و مشکلی سه سیم اصلی جی پی اس است

در جی پی اس ماهواره ای خودرو سه سیم اصلی داریم. سیم قرمز برای اتصال به برق مثبت، سیم مشکی نشان دهنده برق منفی و سیم نارنجی نیز برای اتصال به ACC استفاده می شود. اگر سیم زردنگی را مشاهده می کنید باید بدانید که این سیم زرد عملکرد خاصی ندارد و لازم نیست آن را به منبع برق وصل کنید.

آموزش نصب جی پی اس ماشین، نصب gps روی ماشین

آموزش نصب جی پی اس ماشین و برنامه جی پی اس ماشین

برای نصب gps روی ماشین با کمک نوشته ها و رنگ های روی جعبه فیوز می توانید رنگ ها را پیدا کنید. حالا باید با کمک کلید سوییچ و فیوز اصلی که پیدا کرد اید سیم ها را درست وصل کنید. پس از وصل تمام سیم ها به جعبه فیوز سکوت فیوز را به دستگاه وصل کنید. اگر همه چیز به درستی انجام شده باشد، چراغ های زرد و آبی چشمک می زنند.

حالا می توانید دستگاه را در همان محدوده محکم و از دید بقیه مخفی کنید. پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید در جایی دیگر ردیاب را نصب کنید از یک کارشناس برق کمک بگیرید.

5- رانندگی با خودرو و ارسال پیامک آخرین گام نصب جی پی اس و ردیاب است

برای اطمینان از عملکرد صحیح حالا کافی است که چند دقیقه ای با ماشین حرکت کنید تا از عملکرد ردیاب متصل شوید. با ارسال کلمه Where یا اجرای دستور موقعیت یابی در اپلیکیشن می توانید به موقعیت خودرو دسترسی پیدا کنید و خاطر جمع باشید که همه چیز خوب کار می کند. پیامی که در گوشی خود دریافت می کنید شامل موقعیت زمانی و مکانی خودروست و به شکل زیر ارسال می شود.

طریقه نصب جی پی اس، وصل كردن جی پی اس به ماشين

آموزش نحوه فعال سازی جی پی اس خودرو تنها با یک تماس!

در انتهای آموزش نصب جی پی اس پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از شرایط و کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید جی پی اس خودرو با شماره تلفن 28426383 – 021 تماس حاصل کنید. همکاران ما آماده راهنمایی و پاسخ گویی به سوالات شما هستند. البته با توجه به کم بودن هزینه نصب جی پی اس روی ماشین پیشنهاد می‌کنیم از متخصصین این زمینه کمک بگیرید. گاهی اوقات اگر مراحل نصب را به درستی انجام ندهید باعث بروز دردسرهای بسیاری می‌شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. تفاوتی نداره سیم کارت چی باشه؟ توی عملکرد و اطلاعاتش تاثیری نمیذاره؟

    1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

      سلام دوست گرامی
      برای راه اندازی این ردیاب می تونید از هر سیم کارت پانچ شده ای استفاده کنید.

  2. من یه دستگاه جی پی اس می خوام که ضمانت داشته باشه. قبلا تجربه بدی داشتم ازش. شما دستگاهی برای نصب توی کابین ماشین معرفی می کنید؟

    1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

      سلام دوست گرامی
      وقت بخیر. یکی از پیشنهادات ما به شما جی پی اس فندکی خودرو است.

  3. سلام مقاله خیلی خوبی درباره نصب جی پی اس نوشتید. من یک سوال داشتم اگر ردیاب رو زیر داشبورد نصب کنم این احتمال وجود داره که موقع ترمز شدید یا تصادف از جاش جدا بشه و بیفته زمین؟ چقدر محکمه سرجاش؟

    1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

      سلام آبتین عزیز
      خیر این جی پی اس به هیچ وجه از جای خودش تکان نمی خورد. در حقیقت آهنربای قوی این دستگاه باعث می شود که هیچ ضربه یا اتفاقی نتواند آن را از جای خود حرکت دهد. به همین دلیل جای هیچ نگرانی وجود ندارد و با خیال راحت می توانید دستگاه جی پی اس را نصب کنید.

  4. سلام میشه برای راه اندازی جی پی اس جک اس 5 راهنماییم کنید؟ ممنونم

    1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

      سلام دوست عزیزم
      لطفا برای دریافت راهنمایی در زمینه نحوه نصب ردیاب خودرو با شماره تلفن 28426383 – 021 تماس بگیرید. همکاران ما در جی پی اس خودرو آموزش نصب gps روی ماشین راهنمای شما خواهند بود.

  5. الیکا احمدزاده تهرانی

    فعال كردن جي پي اس خودرو چقدر زمان می‌برد و به چه وسایلی نیاز دارد؟ چه ردیاب‌هایی نصب سریعتری نسبت به ردیاب‌ های دیگر دارند؟

    1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

      با سلام به شما دوست محترم
      سرعت نصب ردیاب خودرو بستگی به میزان تبحر و آشنایی شما با سیستم برقی خودرو دارد. پیشنهاد می‌کنیم اگر با سیستم برق خودرو آشنایی ندارید از متخصصین نصب یا کارشناسان جی پی اس خودرو مشورت بگیرید. همکاران ما از طریق شماره تلفن 28429343 -021 آماده ارائه مشاوره رایگان در زمینه نصب خودرو هستند.
      در میان انواع ردیاب‌ها، ردیاب فندکی خودرو نصب ساده‌تری دارد و ردیاب آهنربایی نظامی با توجه به اینکه با استفاده از باتری‌های بسیار قوی کار می‌کند نیازی به نصب ندارد. ردیاب های آهنربایی که به ردیاب‌های مگنتی نیز معروف هستند با استفاده از مگنت یا آهنرباهای قوی به بدنه خودرو می‌چسبند و با استفاده از باتری‌ها کار می‌کنند و در طول سال فقط به یکبار شارژ نیاز دارند.

  6. ایا عملکرد ردیاب به نحوه نصب جی پی اس خودرو هم ربط پیدا می‌کند؟ منظورم این است که آیا نصب اشتباه به ردیاب آسیب میرساند؟

    1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

      باسلام و احترام به شما دوست بزرگوار
      نحوه نصب جی پی اس خودرو یکی از مهم‌ترین مراحل در نصب ردیاب است. به‌طوری‌که اگر هر کدام از مراحل را به اشتباه انجام دهید ردیاب عملا کارایی نخواهد داشت. در برخی مواقع هم امکان آسیب زدن به ردیاب یا سیستم برق کشی ماشین وجود دارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم اگر با نصب ردیاب ماشین یا سیستم برق کشی خودرو آشنایی ندارید از افراد متخصص کمک بگیرید. همکاران ما در واحد پشتیبانی از طریق شماره تماس‌ 28429343 -021 آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه نصب ردیاب ماشین هستند.