جی پی اس خودرو

چگونه جی پی اس خودرو را غیر فعال کنیم؟

9355 بازديد
1399/01/10
چگونه جی پی اس را غیر فعال کنیم ؟
کپی شد

امروز استفاده از جی پی اس به عنوان یک فناوری امنیتی استفاده می شود. اگرچه جی پی اس در ابتدا به عنوان یک تکنولوژی مکان یابی وارد بازار شد اما به سرعت تغییر کاربری داد. در این مقاله می خواهیم به سوال چگونه جی پی اس را غیر فعال کنیم پاسخ دهیم. غیرفعال کردن جی پی اس بسیار ساده است. در ادامه همراه جی پی اس خودرو باشید.

مروری کوتاه بر فناوری ردیابی

نگاهی به تاریخچه ساخت جی پی اس خودرو نشان می دهد این فناوری چه راه درازی را طی کرده است. در اواخر دهه 80 میلادی و با گسترش نفوذ انسان در فضا به وسیله انواع ماهواره ها امکان ردیابی فراهم شد. در ابتدا جی پی اس فناوری ارتش ایالات متحده آمریکا بود اما به تدریج وارد سایر صنایع نیز شد. جی چی اس ها امروز در صنایع هوایی، دریایی، خودروسازی و پزشکی کاربرد دارند.

از کار انداختن جی پی اس خودرو

جی پی اس چگونه کار می کند؟

ردیاب ها به کمک ماهواره ها همیشه در حال تعیین موقعیت هستند. 12 ماهواره ویژه ماموریت گردش به دور زمین را دارند. این 12 ماهواره فقط وظیفه دریافت و ارسال سیگنال به ایستگاه های زمینی را بر عهده دارند. دستگاه جی پی اس به طور مداوم با این ماهواره ها ارتباط برقرار می کند. با تجزیه و تحلیل اطلاعات دریافتی امکان تعیین دقیق موقعیت وجود دارد. این فرآیند ردیابی در تمامی موقعیت یاب ها از جی پی اس هوایپما تا ردیاب موتور سیکلت به طور یکسان انجام می شود.

چرا استفاده از جی پی اس ها گسترش پیدا کرده است؟

دلایل زیادی برای استفاده از جی پی اس ماشین وجود دارد. اجازه دهید برخی از دلایل همه گیری فناوری ردیابی را با یکدیگر مرور کنیم.

1- قیمت جی پی اس خودرو بسیار به صرفه‌تر است

فناوری جی پی اس به نسبت سایر دستگاه های تامین امنیت قیمت پایینی دارد. در حقیقت کمتر دستگاهی به کاربردی بودن جی پی اس را می توان در بازار پیدا کرد. در حقیقت یکی از دلایل اقبال صنایع و افراد مختلف به جی پی اس را باید قیمت پایین آن دانست.

چگونه جی پی اس را غیر فعال کنیم

2- نحوه استفاده از جی پی اس خودرو آسان است

کاربر با انواع ردیاب از جی پی اس های شخصی تا موقعیت یاب های اتومبیل به راحتی صورت می گیرد. این فناوری به قدری آسان است که حتی افراد مسن و کودکان نیز می توانند از آن استفاده کنند. در ادامه مقاله با راه اندازی و همچنین غیرفعال کردن جی پی اس آشنا می شویم.

3- جی پی اس همیشه به کار می آید، جی پی اس برای تعقیب

اگر به تکنولوژی هایی مثل دزدگیر نگاهی داشته باشیم، متوجه یک نکته خواهیم شد. این فناوری ها یک ایراد بزرگ دارند. اگر اتومبیل مورد سرقت واقع شود نمی توان کاری کرد. در حقیقت این وسایل صرفا در هنگام دزدی به ما هشدار می دهند و برای جلوگیری از دزدی مفید نیستند. اما به کمک gps و با توجه به امکانات ردیاب خودرو می توان حتی در صورت دزدیده شدن ماشین نیز اقدام به شناسایی و کشف محل خودرو کرد. به این ترتیب این فناوری در همه شرایط کاربرد دارد.

چگونه جی پی اس ماشین را نصب کنیم؟

در خرید جی پی اس باید به نوع ردیاب توجه کنیم. اگر ردیاب سیمی را انتخاب کرده ایم باید به کمک یک متخصص جی پی اس را به منبع برق خودرو وصل کنیم. از طرف دیگر با خرید ردیاب شارژی و غیرسیمی پیش از نصب باید ردیاب را به شارژ بزنیم. همچنین برای راه اندازی به یک سیم کارت نیز نیاز داریم.

غير فعال كردن جي پي اس خودرو

سیم کارت را در داخل شیار جی پی اس قرار می دهیم. حتما برای سیم کارت خود یک بسته اینترنتی فعال کنید تا در مواقع ضروری بهتر با جی پی اس ارتباط داشته باشید. با نصب اپلیکیشن ردیابی و هماهنگ کردن موبایل و دستگاه جی پی اس همه چیز آماده است. در این مواقع کافی است دستگاه را در جای خود نصب کنیم.

چگونه جی پی اس را غیر فعال کنیم؟

در برخی موارد افراد نیاز دارند تا دستگاه جی پی اس را غیرفعال کنند. برای غیرفعال کردن می توان دستگاه جی پی اس را خاموش کرد. با کمک دکمه های روی دستگاه این کار به سادگی قابل انجام است. همچنین با کمک اپلیکیشن نیز می توان ردیاب را غیرفعال کرد.

 ضد جی پی اس، دستگاهی برای از کار انداختن جی پی اس خودرو

دستگاه ضد جی پی اس نیز می تواند جی پی اس را از کار بیندازد. این دستگاه با ایجاد امواج مزاحم در فرآیند ردیابی اختلال ایجاد می کند. به این ترتیب امکان ارسال و دریافت اطلاعات با خطا مواجه می شود. البته استفاده از ضد جی پی اس چندان رایج نیست. این دستگاه نیاز به مجوز دارد و نمی توان آن را به سادگی مورد استفاده قرار داد.

غير فعال كردن جي پي اس خودرو در چه شرایطی درست است؟

اگرچه تا اینجا راه غیرفعال کردن ردیاب خودرو را بررسی کردیم. اما بهتر است پیش از غیر فعال کردن ردیاب به این سوال پاسخ دهیم. بدون جی پی اس چگونه امنیت خودرو را بالا ببریم؟ جی پی اس برای تامین بیشتر امنیت ما طراحی شده است. بنابراین تا حد امکان نباید این سیستم را غیر فعال کرد. اما در مواردی که می خواهید به طور طولانی مدت از خودرو خود استفاده نکنید می توانید سیستم جی پی اس را غیرفعال کنید. اما باز هم توصیه می کنیم که بهتر است سیستم جی پی اس را تا حد امکان فعال نگه دارید. معمولا افرادی که احساس می کنند تحت تعقیب هستند یا صدای آن ها در حال شنود است، اقدام به استفاده از دستگاه های ضد ردیاب برای از کار انداختن ردیاب خودرو می کنند. در حقیقت تا زمانی که اقدام به استفاده از جی پی اس برای تامین امنیت شخصی می کنیم، بهتر است ردیاب را غیر فعال نکنیم. 

از کار انداختن ردیاب خودرو

جی پی اس خودرو، دستگاهی که خیال همه را راحت کرد 

در این مقاله سعی کردیم روش غیرفعال کردن جی پی اس را بررسی کنیم. همچنین نکاتی را برای استفاده بهتر از جی پی اس بررسی کردیم. جی پی اس یک فناوری کاربردی و امنیتی برای مراقبت بهتر از خودرو است. این فناوری می تواند امنیت کامل اتومبیل را تامین کند. با استفاده از ردیاب می توانیم خیال خود را از سرقت اتومبیل راحت کنیم. در انتهای مقاله پیشنهاد می کنیم برای خرید انواع جی پی اس ماشین با همکاران ما در جی پی اس خودرو تماس حاصل کنید. کارشناسان ما پاسخگوی سوالات شما هستند.

سوالات متداول مشتریان

01چگونه می توانیم جی پی اس را غیر فعال کنیم؟

برای از کار انداختن جی پی اس خودرو کافی است، ردیاب را خاموش کنیم. استفاده از دستگاه ضد ردیاب نیز باعث اختلال در عملکرد جی پی اس می شود. در مقاله توضیحاتی مفصل تری در این باره ارائه کرده ایم. 

02در چه موارد می توانیم جی پی اس را از کار بیندازیم؟

از آنجا که ردیاب یا جی پی اس ماشین برای تامین امنیت استفاده می شود، از کارانداختن آن می تواند امنیت اتومبیل را به خطر بیندازد. معمولا افرادی که احساس می کنند در خطر هستند یا احساس می کنند تعقیب می شوند، به دنبال پیدا کردن ردیاب و غير فعال كردن جي پي اس خودرو می روند. در حال عادی توصیه می شود از غیرفعال کردن جی پی اس ماشین خودداری کنید. 

03آیا جی پی اس خود به خود غیرفعال می شود؟

تا زمانی که کاربرد جی پی اس را غیرفعال نکند، ردیاب به فعالیت خود ادامه می دهد. اما استفاده از دستگاه هایی مثل ضدجی پی اس یا قرار گرفتن در نقاط کور می تواند بر عملکرد ردیاب اثرگذار باشد. 

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
3.2 از 39 رای

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام وقت بخیر
    می خواستم بدونم میشه از راه دور جی پی اس رو غیر فعال و بعد از مدتی دوباره فعال کرد؟

    1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

      سلام سعید عزیز
      بله، دستگاه های پیشرفته جی پی اس که قابلیت کنترل از دور از طریق نرم افزار های کامپیوتری یا موبایلی را دارند به شما امکان فعال یا غیرفعال کردن جی پی اس از راه دور را می دهند. برای اینکار کافی است تا در نرم افزار موبایلی گزینه غیر فعال کردن جی پی اس را انتخاب کنید تا هر موقع که نیاز داشتید آن را دوباره فعال کنید. پیشنهاد ما برای شما استفاده از جی پی اس خودرو ماهواره ای است که امکان کنترل از راه دور را برای شما فراهم می کند.

  2. از کار انداختن ردیاب خودرو چه مراحلی داره؟ یعنی برای غیر فعال کردن خودرو باید نرم افزار خاصی داشته باشیم؟

    1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

      با سلام به شما دوست عزیز
      پیش از پاسخ به این سوال باید به این نکته مهم اشاره کنیم که دلیل استفاده از جی پی اس خودرو تامین امنیت و پیشگیری از سرقت ماشین است. بنابراین دلیل محکمی برای از کار انداختن جی پی اس وجود ندارد. شما با از کار انداختن جی پی اس خودرو کاربرد این محصول را مختل می‌کنید. اما اگر قصد شما از قطع کردن فعالیت جی پی اس به منظور تعویض خودرو یا مدل جی پی اس است پیشنهاد می‌کنیم با همکاران ما مشورت کنید. کارشناسان جی پی اس خودرو از طریق شماره تماس 28426383 – 021 آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.