جی پی اس خودرو

معرفی 5 تا از کاربردی‌ترین ویژگی‌ها و امکانات ردیاب خودرو

1772 بازديد
1399/11/25
معرفی کاربردی‌ترین امکانات ردیاب خودرو
کپی شد

ردیاب‌ هم مانند بسیاری از وسایل و ابزارها برای کاربرد بیشتر باید امکانات و قابلیت‌های کامل و فوق‌العاده‌ای داشته باشد. برخی از ردیاب‌های امکانات خوب و مناسبی دارند اما برخی از آن‌ها باعث عملکرد بیشتری می‌شوند. برای مثال ارسال پیام اضطراری، چیپست جی پی اس و اعلان هشدار روشن شدن ماشین از مهم‌ترین امکانات یک دستگاه ردیاب به شمار می‌روند. در ادامه این مطلب 5 تا از بهترین امکانات ردیاب خودرو را معرفی خواهیم کرد.

1- پیام اضطراری S.O.S، امکانی برای درخواست کمک‌های اضطراری

دکمه ارسال پیام‌های اضطراری یا کمه S.O.S ابزاری است که در شرایط سخت و خطرناک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دکمه در بیشتر گوشی‌های موبایل وجود دارد؛ در شرایط خاص مانند مواقعی که دردسری برای شما به وجود آمده و آنتن‌دهی موبایل هم قطع شده است رابط اضطراری و خاص می‌توانید از دکمه S.O.S که روی ردیاب‌ خودرو برای ارسال درخواست کمک استفاده کنید. درخواست شما برای شماره تلفنی که از قبل در ردیاب تعریف کرده بودید ارسال می‌شود. دکمه پیام‌ اضطراری یک ابزار مهم و کاربردی در ردیاب کودک و سالمند به شمار می‌رود. به راحتی می‌توانید طریقه استفاده از دکمه پیام‌های اضطراری را به کودکان و سالمندان آموزش دهید تا دیگر نگران موقعیت‌های خاص یا پر خطر نباشید.

کمه S.O.S ابزاری برای شرایط سخت و خطرناک

2- LBS ردیاب، یکی از برترین امکانات خودرو مناسب مناطق غیر قابل دسترس

LBS مخفف کلمه Location Base station بوده و معنای آن موقعیت مکانی دکل مخابرات است. ردیاب‌ها در فضاهای مسقف یا تونل‌ها دچار ضعف آنتن‌دهی و ارسال پیام می‌شوند. در بعضی مناطق هم به دلیل ضعف در پوشش آنتن‌دهی ارتباط ردیاب با نرم‌افزارها به‌طور‌کامل قطع می‌شود. در چنین موقعیت‌هایی با کمک تکنولوژی LBS به فعالیت خود بدون ذره‌ای اختلال ادامه می‌دهد. باید به این نکته توجه کرد که فناروری ال بی اس دچار کمی خطا در محاسبات دقیق است و نزدیک به 50 الی 300 متر اشتباه دارد. اما با این حال محدوده مکان خودرو را به مالک معرفی می‌کند.

با توجه به اینکه فناوری ال بی اس اهمیت بسیاری دارد برای بیشتر ردیا‌ب‌ها طراحی شده است. برای مثال حتی برای یک ردیاب ساده هم فناوری LBS پیش‌بینی شده و کاربرد قابل قبولی دارد. پس بهترین کار این است که همین حالا با خرید یک ردیاب ارزان دست سارقان را برای همیشه از ماشین خود کوتاه کنید.

فناوری LBS، کمترین خطا در ردیابی ماشین

3- چیپست GPS، مهم‌ترین عامل ارسال و دریافت اطلاعات در ردیاب

دستگاه‌های ردیاب با اتصال به ماهواره‌هایی که در 24 ایستگاه فضایی قرار دارند اقدام به ارسال دیتای درست درباره موقعیت مکانی خودرو می‌کنند. این ارسال و دریافت داده‌ها از طریق چیپست GPS صورت می‌گیرد. هرچه حساسیت این چیپست‌ها بیشتر باشد عملکرد ردیاب‌ها دقیق‌تر و با میزان خطای کمتر است.

حضور چیپست جی پی اس در همه ردیاب‌ها از ردیاب کبوتر تا انسان و ماشین الزامی است. در حقیقت تا تراشه جی پی اس وجود نداشته باشد ردیاب کارایی ندارد. البته باید در خرید ردیاب دقت کنید. چون در صورت استفاده از چیپست‌های تقلبی یا نامعتبر به طور قطع ردیاب خریداری شده کاربرد درست و اصولی نخواهد داشت.

چیپست GPS چیست

4- اعلان هشدار ردیاب، امکانی کارآمد برای ارسال اطلاعات وضعیت خودرو

اعلان هشدار یکی از پرکاربردترین امکانات ردیاب خودرو به شمار می‌رود. شدن ماشین، جابجایی، جدا کردن باطری ماشین، باز شدن درب‌ها، وارد شدن ضربه به خودرو و ضعیف شدن باطری از مهم‌ترین هشدارهایی هستند که توسط سیستم اعلان هشدار ردیاب برای مالک خودرو ارسال می‌شود. تکنولوژی جی پی اس روزبه‌روز در حال پیشرفت و تغییر است. یک ردیاب هر چه امکانات و تجهیزات بیشتری داشته باشد قطعا کاربرد بیشتری نیز خواهد داشت.

اعلان هشدار ردیاب، امکانی کارآمد برای ارسال اطلاعات وضعیت خودرو

5- باتری داخلی، اصلی‌ترین امکانات ردیاب برای پیشگیری از خاموش شدن

ردیاب‌ها هم مانند بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی با کمک باتری و برق خودرو فعالیت می‌کنند. برخی از ردیاب‌ها مانند ردیاب‌های فندکی و دیاگی از برق خودرو تغذیه می‌کنند و ردیاب‌های آهنربایی مجهز به باتری‌های بسیار قوی هستند. باتری‌های آهنربایی معمولا یکبار در سال به شارژ نیاز دارند. اما با این حال همچنان برای همه ردیاب‌ها یک باتری داخلی طراحی و تعبیه شده است. به کمک باتری‌های داخلی حتی پس از قطع شدن جریان برق خودرو یا اتمام شارژ باتری اصلی ردیاب‌ها تا ساعت‌ معینی به فعالیت خود ادامه می دهند.

باتری داخلی، ابزاری برای پیشگیری از خاموش شدن

مجهزترین ردیاب‌های خودرو را از جی پی اس خودرو خریداری کنید

در این مقاله درباره امکانات ردیاب خودرو با شما صحبت کردیم. مواردی مانند دکمه ارسال پیام اضطراری، باتری داخلی، سرعت اعلان هشدار و چیپست جی پی اس از مهم‌ترین امکانات یک ردیاب به شمار می‌روند. اما امکانات و تجهیزات ردیاب‌ها به همین موارد خلاصه نمی‌شود. به‌یاد داشته باشید هر چه یک دستگاه ردیاب امکانات جدیدتر و کامل‌تری داشته باشد کاربرد بیشتری نیز خواهد داشت.

چنانچه قصد خرید ردیاب خودرو را دارید پیش از اقدام به خرید بهتر است با کارشناسان و متخصصین جی پی اس خودرو مشورت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جدیدترین ردیاب‌ها و امکانات کاربردی این دستگاه‌های ارزشمند شماره تلفن 28426383 – 021 تماس بگیرید. همکاران ما در جی پی اس خودرو آماده پاسخ دادن به سوالات شما هم‌وطنان گرانقدر هستند.

سوالات متداول مشتریان

01ردیاب هایی که از برق خودرو تغدیه میکنند در صورت قطع شدن برق خودرو غیرفعال میشوند؟

خیر ، برای این دستگاه ها یک باتری داخلی طراحی و تعبیه شده است که در صورت قطعی برق خودرو بوسیله این باتری ها تا ساعاتی معین دستگاه به فعالیت خود ادامه میدهد.

02LBS ردیاب چیست ؟

در فضاهای مسقف دستگاه ها در آنتن دهی و ارسال پیامک دچار ضعف می شود اما با وجود تکنولوژی LBS دستگاه بدون ذره ای اختلال به فعالیت خود ادامه می دهد.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
4.7 از 31 رای

نظرات کاربران