جی پی اس خودرو

چگونه امنیت خودرو را بالا ببریم؟

1787 بازديد
1399/07/19
چگونه امنیت خودرو را بالا ببریم
کپی شد

موضوع امنیت در بحث خرید و نگهداری خودرو، مسئله‌ای بسیار مهم و حیاتی است. با توجه به افزایش آمار دزدی در سال‌های اخیر فراهم کردن شرایطی کاملاً امن برای نگهداری خودرو از الزامات است.

ازاین‌رو این سؤال برای بسیاری از افراد پیش می‌آید که چگونه امنیت خودرو را بالا ببریم! شاید بتوان پاسخ‌های متفاوتی برای این سؤال در نظر گرفت اما اصولی‌ترین راه‌حل همیشه بهترین راه‌حل خواهد بود. به همین دلیل دیگر نمی‌توان با خرید و نصب یک دزدگیر ماشین را در خیابان‌ها رها کنیم. موارد بیشتری وجود دارد که برای افزایش امنیت خودرو باید رعایت کنیم. در این مقاله به بررسی چندین راه‌حل اصولی برای افزایش امنیت خودرو پرداخته‌ایم.

مجهز کردن ماشین به دزدگیر کافی نیست!

اگر به هر دلیلی امکان قرار دادن ماشین در پارکینگ را ندارید باید از یک دزدگیر خوب استفاده کنید. در مواقعی که برای کارهای متفاوت مانند خرید کردن به مکان‌های متفاوت می‌روید، بهتر است ماشین را نزدیک خودتان پارک کنید. قطعاً با استفاده از یک دزدگیر خوب که صدای متفاوتی هم داشته باشد، در زمان‌هایی که کسی قصد باز کردن درب ماشین را داشته باشد، متوجه این اتفاق خواهید شد.

البته درصورتی‌که نزدیک ماشین باشید و صدای دزدگیر آن را از میان انواع صداهای دیگر تشخیص دهید. اما راه‌حل بهتر برای مواقعی که صدای دزدگیر را نمی شونید چیست؟!

چرا خرید دزدگیر برای افزایش امنیت ماشین کافی نیست؟

اگر از افراد بسیاری بپرسید که چگونه امنیت خودرو را بالا ببریم، در پاسخ به این سؤال شما می‌گویند که یک دزدگیر تهیه کنید. اما مسئله‌ی مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که دزدگیر همیشه به‌تنهایی کاربرد ندارد. جدا از اینکه ممکن است فاصله شما تا ماشین زیاد باشد یا به هر دلیلی صدای دزدگیر را نشنوید دلیل قانع‌کننده‌ی دیگری وجود دارد که شما را مجبور می‌کند تا به‌جز دزدگیر، ماشین خود را به ردیاب نیز مجهز کنید!

 بسیاری از سارقین روش از کار انداختن دزدگیر ماشین را می‌دانند. ازاین‌رو به‌سادگی در چند مرحله دزدگیر ماشین را از کار می‌اندازند و ماشین را سرقت می‌کنند. به همین دلیل نمی‌توان تنها به خرید دزدگیر اکتفا کرد.

با هزینه کم، چگونه امنیت خودرو را بالا ببریم؟

افزایش امنیت ماشین با خرید ردیاب در کنار دزدگیر

خرید ردیاب ماشین، یکی از بهترین اقداماتی است که با هدف افزایش امنیت خودرو می‌توان انجام داد. برخی از افراد به دلیل قیمت بالای انواع ردیاب خودرو، انجام این کار را پشت گوش می‌اندازند. درصورتی‌که شما برای خرید ردیاب، تنها یک‌بار هزینه می‌کنید و تا مدت‌ها خیالتان از بابت امنیت ماشین راحت است. هزینه‌ای که اکنون برای ایجاد امنیت خودرو پرداخت می‌کنید در اصل بهای نگه‌داشتن ماشینتان است!

ردیاب‌های خودرو مدل‌های متنوعی دارند. برخی از افراد ابتدا خرید ردیاب خودرو ارزان قیمت را ترجیح می‌دهند و بعد از مدتی که باقابلیت‌های بی‌نظیر ردیاب‌ها آشنا می‌شوند سراغ گزینه‌های بهتر باقابلیت‌های بیشتر می‌روند.

به‌طور مثال شنیدن صدای اطراف و داخل ماشین، مشاهده موقعیت مکانی دقیق خودرو، خاموش کردن ماشین از راه دور، تعریف محدوده و سرعت مجاز برای حرکت ماشین تنها برخی از قابلیت‌های کاربردی انواع ردیاب ماشین است.

با بودجه‌ی کم، چگونه امنیت خودرو را بالا ببریم؟

بهترین راه برای بالا بردن امنیت خودرو با بودجه‌ی کم، خرید انواع قفل است. هرچند که توصیه می‌شود در کنار خرید انواع قفل ماشین، ردیاب هم تهیه کنید. اما درصورتی‌که به هر دلیل قصد خرید ردیاب را ندارید، می‌توانید از انواع قفل استفاده کنید. به‌طور مثال قفل پدال و قفل فرمان دوگزینه‌ای هستند که باقیمت مناسب می‌توانید خریداری کنید. البته اگر کمی باکارهای فنی آشنا باشید و ابزارآلات موردنیاز را داشته باشید می‌توانید یک قفل پدال بسازید.

خرید قفل فرمان برای افزایش امنیت خودرو

کاری کنید که ماشین روشن نشود!

با توجه به قابلیت‌ها و ویژگی‌های خودرویی که دارید می‌توانید کاری کنید که ماشین بعد از استارت زدن روشن نشود! به‌طور مثال درصورتی‌که مجبور هستید ماشینتان را دور از منزل و خارج از پارکینگ پارک کنید، می‌توانید شب‌ها سر باتری ماشین را جدا کنید.

 اگر سر باتری ماشین از بدنه اصلی باتری جدا شود، ماشین روشن نخواهد شد. ازاین‌رو زمانی که سارق به هر شکلی وارد ماشین شده باشد و موفق به روشن کردن ماشین نشود، به‌احتمال‌زیاد ماشین را به حال خود رها کرده و فرار می‌کند.

مواردی که باعث جلب‌توجه می‌شوند را در ماشین نگذارید!

یکی از ساده‌ترین مواردی که با هدف افزایش امنیت خودرو می‌توان رعایت کرد، این است که دزدها را تحریک نکنید! قرار دادن کیف پول، گوشی موبایل و لوازم باارزش در خودرو، سارقین را تحریک می‌کند تا به ماشین شما دستبرد بزنند. همچنین مراقب رفتارهای خود باشید.

 به‌طور مثال درصورتی‌که قصد دارید کیف لپ‌تاپ یا وسایل خود را درون صندوق‌عقب ماشین قرار دهید، بهتر است این کار را زمانی انجام دهید که کسی شما را تحت نظر نداشته باشد. اگر مجبور هستید که همیشه یک لپ‌تاپ همراهتان داشته باشید، با خرید ردیاب شخصی مخفی و قرار دادن آن در کیف لپ‌تاپ، احتمال از دست رفتن لپ‌تاپ یا وسایل باارزشتان را کاهش می‌دهید.

روش‌های جلوگیری از سرقت خودرو

چرا خودمان در سرقت ماشینمان مقصر هستیم؟

به‌صورت کلی ممکن است سارقین هرکجا باشند و با مشاهده رفتارهای شما، تصمیم به سرقت وسایل یا حتی ماشین بگیرند. حتی اگر سارق قصد نداشته باشد تا ماشین شما را بدزدد، درصورتی‌که یکشی باارزش درون خودرو ببینید، با شکستن شیشه‌ی ماشین، شی‌ء باارزش را سرقت خواهد کرد. این شی‌ء می‌تواند ضبط ماشین، تبلت، پاور بانک، کیف، لپ‌تاپ یا هر وسیله‌ی دیگری باشد. پس بهتر است تا جای امکان از قرار دادن وسایل باارزش در معرض دید خودداری کنید. به‌هیچ‌عنوان کیف پول روی داشبورد خودرو نگذارید.

به‌صورت همزمان از چندین روش برای افزایش امنیت ماشین استفاده کنید

تنها به خرید ردیاب یا قفل اکتفا نکنید. امنیت ماشین را به‌گونه‌ای فراهم کنید که حتی اگر سارق وارد ماشین شد، از دزدیدن ماشین پشیمان شود! به‌طور مثال ممکن است سارق تنها قصد دزدیدن ضبط ماشین را داشته باشد. اما درصورتی‌که ماشین شما به قفل مجهز نباشد ممکن است سارق با دیدن صحنه‌ای که هیچ قفلی در کار نیست، هدف خود را تغییر بدهد و ماشین را سرقت کنند.

متأسفانه در حال حاضر سارقین آگاهی بالایی دارند و با انواع سیستم‌های امنیتی ماشین آشنا هستند. حتی پيدا كردن شنود در منزل برای برخی از سارقین کار سختی نیست. پس مطمئن باشید از کار انداختن دزدگیر یا حتی پیدا کردن ردیاب خودرو هم می‌تواند ساده باشد. به همین دلیل بهتر است با مجهز کردن ماشین به انواع قفل، فکر دزدیدن ماشینتان را از ذهن سارق دور کنید.

جلوگیری از سرقت خودرو با استفاده از ردیاب

ماشین را در مناطق خلوت و دور از چشم پارک نکنید!

اگر مجبور هستید در بازه زمانی خاصی ماشین را در یک موقعیت خلوت قرار دهید، بهتر است حواستان به دوربین‌های اطراف باشد! سارقین از دوربین‌ها بسیار می‌ترسند. این دوربین‌ها می‌تواند متعلق به شرکت‌های خصوصی، بانک‌ها، راهنمایی رانندگی و هر ارگان دیگری باشد. بهتر است ماشین را به‌گونه‌ای پارک کنید که در دیدرس دوربین‌ها باشد تا در صورت دزدیده شدن ماشین، مدرک جرم داشته باشید. گاهی اوقات با تشخیص چهره سارقین می‌توان سرنخی برای پیدا کردن خودرو دزدیده‌شده پیدا کرد.

هر راه اصولی که برای افزایش امنیت خودرو به ذهنتان می‌رسد را عملی کنید!

در این مقاله تعدادی از راه‌های افزایش امنیت خودرو را بررسی کردیم. هرچند که با توجه به خلاقیت افراد، این لیست می‌تواند طولانی‌تر باشد و راه‌حل‌های متفاوتی استفاده کرد اما مهم‌ترین و اصولی‌ترین راه، احتیاط و آینده‌نگری است. هرچقدر هم که شما حواستان باشد، احتمال سرقت شدن خودرو وجود دارد. ازاین‌رو توصیه می‌شود حتماً ماشین خود را به ردیاب مجهز کنید.

 روش‌های ذکرشده در این مقاله، به‌نوعی پیشگیری بود. اما با نصب ردیاب شما یک مرحله جلوتر خواهید بود و برای بازگرداندن خودروی سرقت شده‌تان، دست‌آویزی خواهید داشت. می‌توانید همین حالا در سایت جی‌پی‌اس خودرو، انواع ردیاب‌های متناسب برای ماشین را بررسی کرده و هرکدام که به نظرتان بهتر بود را خریداری کنید. در صورت ابهام یا سوال نیز می توانید با شماره تلفن  28426383 – 021 تماس حاصل کنید. درنهایت پیشنهاد می‌شود اگر راه‌حلی برای افزایش امنیت خودرو سراغ دارید که در این مقاله ذکر نشده است، در قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید و تجربه خود را بیان کنید.

سوالات متداول مشتریان

01چگونه امنیت خودرو را بالا ببریم؟

جدای از استفاده از راه های عادی مثل قفل و دزدگیر، با خرید ردیاب خودرو می توانید امنیت اتومبیل تان را به صورت کامل تامین کنید. 

02بهترین راه تامین امنیت خودرو چیست؟ دزدگیر یا ردیاب ؟

دزدگیرها وسیله برای هشدار سرقت خودرو هستند و در صورت دزدیده شدن ماشین نمی توان کار خاصی انجام داد. اما با خرید یک ردیاب ایمن و مطمئن می توانید امنیت ماشین خود را برای همیشه تامین کنید. 

03از کجا می توان یک ردیاب مطمئن تهیه کرد؟

جی پی اس خودرو امکان تهیه انواع ردیاب را برای افراد فراهم کرده است. برای تهیه و خرید ردیاب از جی پی اس خودرو می توانید با شماره تلفن  28426383 – 021 تماس حاصل کنید. 

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
1 از 1 رای

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *