جی پی اس خودرو

همه چیز درباره مشکلات ردیاب خودرو و راه حل آن

2434 بازديد
1399/01/07
مشکلات ردیاب خودرو
کپی شد

همه دستگاه های الکترونیکی مشکلاتی دارند. ردیاب یا جی پی اس ماشین نیز می تواند مشکلاتی را برای کاربران فراهم کند. بر اساس تجربه چند ساله جی پی اس خودرو و سوالات رایج مشتریان تصمیم به نوشتن این مقاله گرفتیم. در این مقاله می خواهیم به بررسی رایج ترین مشکلات ردیاب خودرو و راه حل رفع این ایرادات بپردازیم. در ادامه همراه جی پی اس خودرو باشید.

ردیاب چیست؟ معرفی 5 ایراد رایج در ردیاب ها

gps خودرو یک دستگاه پیشرفته است که امکان موقعیت یابی را فراهم می کند. ردیاب از پیشرفته ترین فناوری های روز دنیا استفاده می کند. به همین دلیل امکان خرابی این دستگاه بسیار کم است. ردیاب با ماهواره های در حال گردش به دور زمین ارتباط دائمی دارد. جالب است بدانید این فناوری از صنایع نظامی وارد سایر صنایع شده است. در ادامه می خواهیم 5 مشکل رایج ردیاب و راه حل های آن را بررسی کنیم. در حقیقت منظور ما از مشکلات احتمالی، مشکلاتی است که به طور موقت در فرآیند ردیابی ایجاد می شود.

مشکلات ردیاب خودرو چیست

1- اختلال در ارسال و دریافت سیگنال

جی پی اس ها به طور دائمی با ماهواره در تبادل اطلاعات را انجام می دهند. همیشه به طور معمول 12 ماهواره در حال گردش به دور زمین هستند. این 12 ماهواره صرفا برای مکان یابی مورد استفاده قرار می گیرند. تراشه قرار گرفته در دستگاه جی پی اس ماشین برای اطمینان از عملکرد بهینه حداقل اطلاعات 2 ماهواره را با یکدیگر مقایسه می کند. در زمانی که دستگاه جی پی اس در محاصره ساختمان های بلند قرار بگیرد، معمولا در فرآیند ارسال و دریافت سیگنال اختلال ایجاد می شود. معمولا این مشکل چندان پایدار نیست و به طور معمول برطرف می شود. جالب است بدانید در ردیاب های جدید با استفاده از فناوری ال بی اس این مشکل تا حدی زیادی برطرف شده است.

ال بی اس چیست؟

ال بی اس یک فناوری پیشرفته ردیابی است که در اکثر جی پی اس ها قرار می گیرد. ال بی اس در نقاط کوری مانند پارکینگ ها یا ساختمان های بلند نیز کاربرد دارد. فناوری ال بی اس در مواقع ضروری شروع به ارسال سیگنال به نزدیک ترین دکل مخابراتی می کند. به این ترتیب در همه مکان ها امکان موقعیت یابی فراهم می شود.

مشکلات ردیابی ماشین

2- شرایط خاص محیطی فرآیند ردیاب را مختل می کنند

یکی دیگر از مواردی که باعث ایجاد اختلال در فرآیند ردیابی می شود، شرایط محیطی است. البته معمولا ردیاب ها کمتر در وضعیت های بسیار خاص محیطی قرار می گیرند. منظور از شرایط محیطی خاص، تششعات شدید خورشید است. همچنین در محیط های بسیار گرم مثل بیابان ها یا بسیار سرد مثل قطب نیز ممکن است جی پی اس دچار اختلال شود. برای جلوگیری از این موارد می توان ردیاب را در یک محیط مناسب نگه داری کرد. باید به خاطر داشته باشیم استفاده از ردیاب خودرو در شرایط عادی و معمولی هیچ اختلالی در فرآیند ردیابی ایجاد نمی کند. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با عملکرد ردیاب به صفحه ردیاب آهنربایی نظامی مراجعه بفرمایید.

3- دستگاه های ضد ردیاب، جی پی اس را از کار می اندازند

دستگاه های ضد ردیاب کاربردهای بسیار ویژه و محدودی دارند. معمولا سازمان ها و افراد با شرایطی خاص اجازه ی استفاده از ضد جی پی اس را دارند. دستگاه ضد جی پی اس با ایجاد سینگال های مزاحم عملکرد ردیاب خودرو را مختل می کند. همان طور که اشاره کردیم با توجه به محدودیت استفاده از ضد ردیاب ها لازم نیست نگران استفاده از این دستگاه ها و اختلال فرآیند ردیابی جی پی اس باشیم.

مشکلات ردیاب خودرو

4- شبکه تلفن همراه درست کار نمی کند

اکثر جی پی اس ها به کمک یک سیم کارت اطلاعات خود را به کاربر منتقل می کنند. در مواقعی که شبکه تلفن همراه ضعیف باشد، این فرآیند مختل می شود. البته این وضعیت چندان پایدار نیست و با جابجایی اتومبیل دوباره فرآیند ردیابی از سر گرفته می شود. بنابراین ضعف خط تلفن همراه نیز نمی تواند فرآیند ردیابی را به کل دچار اختلال کند.

5- تمام شدن شارژ جی پی اس

جی پی اس را می توان به دو دسته سیمی و غیر سیمی تقسیم کرد. ردیاب های سیمی از جمله موقعیت یاب هایی هستند که به طور مستقیم از منبع برق خودرو تغذیه می کنند. ردیاب های غیر سیمی نیز هر چند وقت یکبار باید شارژ شوند. یکی از مزایای ردیاب های سیمی این است که این جی پی اس ها به شارژ نیاز ندارند. بنابراین برای حل این مشکل می توان اقدام به نصب جی پی اس شارژی در خودرو کرد.

مشکلات جی پی اس ماشین

چگونه می توان مشکلات رایج ردیاب را به حداقل رساند؟

همه ما جمله پیشگیری بهتر از درمان است را شنیده ایم. اگرچه سعی کردیم در کنار هر مشکل راه حل آن را نیز بیان کنیم اما راه حل اصلی موقع خرید جی پی اس تراکر است. در زمان خرید ردیاب باید یک نکته بسیار مهم را به خاطر داشته باشیم. بهترین ردیاب، جی پی اسی است که از پشتیبانی و خدمات گارانتی پشتیبانی کند. از آنجا که ردیاب ها دستگاه های بسیار پیشرفته ای هستند نمی توان به سادگی آن ها را تعمیر کرد. بنابراین در کنار توجه به قیمت و ویژگی های فنی ردیاب باید مطمئن شویم که فروشنده خدمات پس از فروش مناسبی را هم عرضه می کند.

خرید انواع جی پی اس ماشین از جی پی اس خودرو

در این مقاله به بررسی انواع مشکلات رایج جی پی اس پرداختیم. همچنین سعی کردیم با توجه به نوع مشکل راه حل احتمالی آن را نیز بیان کنیم. در پایان از شما دعوت می کنیم برای خرید انواع جی پی اس ماشین و شخصی با همکاران ما در جی پی اس خودرو تماس حاصل فرمایید. کارشناسان بخش فروش و پشتیبانی شما را تا انتخاب یک ردیاب مناسب برای اتومبیل همراهی می کنند.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
4.3 از 3 رای

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام و وقت به خیر. من یک ردیاب برای ماشین 405ام میخوام. قابلیت شنود داشته باشه و این مشکلات ردیاب خودرو هم که گفتین نداشته باشه. پیشنهادتون چیه؟

    1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

      با سلام و وقت به خیر. پیشنهاد ما برای ردیاب خودرو 405 شما که قابلیت شنود هم به همراه داشته باشد ردیاب آهنربایی است. ردیاب آهنربایی یکی از بهترین و مطمئن‌ترین ردیاب‌های خودرو 405 است. این ردیاب علاوه بر قابلیت شنود، مقاومت بالایی در برابر آب و هوا و ضربات احتمالی دارد. از آنجا که این ردیاب بدون سیم کشی مورد استفاده قرار می‌گیرد امنیت بالایی را برای خودرو فراهم می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با واحد فروش ما با شماره 02128426383 در تماس باشید.