جی پی اس خودرو

سیستم ردیاب یا GPS ترکر چیست و چه امکاناتی دارد ؟

7251 بازديد
1397/09/14
جی پی اس ترکر چیست
کپی شد

همه‌ی تکنولوژی‌هایی که در حال حاضر از آن استفاده می‌کنیم، پیشینه‌ای نظامی دارند. gps tracker یا ردیاب یکی از فناوری‌هایی است که در گذشته انحصاراً در اختیار نیروهای نظامی آمریکا بود. موقعیت‌یابی ماهواره‌ای ابتدا در شرایط عملیاتی جنگی استفاده شد. به دلیل کاربردهای بسیار زیاد موقعیت‌یابی ماهواره‌ای این فناوری وارد سایر صنایع شد. یکی از کاربردهای معمول این مسیریاب استفاده آن در جی پی اس خودرو است. در این مقاله قصد داریم تا نگاهی دقیق‌تر به فناوری مسیریابی داشته باشیم. اطمینان داریم در صورت همراهی، تا پایان مقاله اطلاعات ارزشمندی کسب خواهید کرد.

ردیاب یا جی پی اس تراکر چیست ؟

اولین مکان‌یاب جغرافیایی ماهواره‌ای در سال 1973 در وزارت دفاع آمریکا ساخته شد. این فناوری که سال‌ها قبل، بسیار جلوتر از عصر خود بود برای مکان‌یابی نیروها و تجهیزات نظامی در عملیات استفاده می‌شد. درواقع تا پیش از ارسال اولین ماهواره‌ها به فضا، ایده ساخت جی پی اس وجود نداشت. زمانی که ماهواره‌ها در مدار قرار گرفتند، مهندسین هوا و فضا دریافتند به کمک سیگنال‌هایی که ماهواره آن را ارسال و دریافت می‌کند، می‌توان از موقعیت اشخاص و اشیاء مطلع شد.

ترکر در خودرو

با ساخت ردیاب مشکلات موقعیت‌یابی برطرف شد. امروز استفاده از ردیاب‌های ماهواره‌ای گسترش پیدا کرده است. اشخاص، بنگاه‌های حمل‌ونقل، کشتی‌ها، آتش‌نشان‌ها و تقریباً همه کسانی که نیاز به موقعیت‌یابی دارند از دستگاه جی پی اس بهره می‌برند.

ردیاب مجهز به جی پی اس چگونه کار می‌کند؟

زمانی که ماهواره در مدار زمین می‌چرخد، به طور مداوم در حال دریافت و ارسال سیگنال‌های مخابراتی است. به کمک اطلاعات دریافتی از ماهواره می‌توان مکان دقیق فرد یا شیء را مشخص کرد. جالب است بدانید در زمانی که این مقاله را مطالعه می‌کنید، 24 ماهواره در 6 مدار مختلف در حال گردش به دور زمین هستند. 5 ایستگاه در مکان‌های مختلف کرده زمین وظیفه بررسی و تفسیر اطلاعات را بر عهده دارند. این اطلاعات شامل مکان و زمان دقیق شیء است.

جی پی اس تراکر

برای ردیابی دقیق همواره باید اطلاعات 4 ماهواره با هم بررسی شود، بنابراین حرکت ماهواره‌ها با هم هماهنگ است و کمک می‌کند که مسیریاب و موقعیت یابی به درستی انجام شود.

ردیاب چه امکاناتی به کاربر می‌دهد ؟

به کمک جی پی اس تراکر یا ردیاب می‌توان به اطلاعاتی نظیر مکان دقیق، تاریخچه مسیریابی، تعریف ناحیه امن دسترسی پیدا کرد. جی پی اس ها انواع مختلفی دارند که بسته به نوع انتخابی امکانات متنوعی را به کاربر ارائه می‌دهند. در یک تقسیم بندی کلی می‌توان موقعیت یاب ها را به دو دسته ردیاب‌های قابل‌حمل و نصبی تقسیم کرد.  مسیریاب‌های قابل‌حمل به دلیل کوچک بودن، کاربردهای بیشتری دارند.

از ردیاب های نیازمند هب نصب و سیم کشی معمولاً در خودروهای سواری، موتورسیکلت ها و یا حتی آتش‌نشانی و آمبولانس استفاده می شود. برای مثال جی پی اس شنود دار علاوه بر اطلاعات جغرافیایی می‌تواند صدا را نیز ضبط کند. نمونه دیگر جی پی اس دیاگ خودرو است که از انواع ردیاب های پیشرفته بوده و دارای قابلیتی می‌باشد که می‌تواند با یک پیامک برق خودرو شما را قطع کند و خودرو تا زمان ارسال مجدد پیامک روشن نشود.

جی پی اس تراکر

جی پی اس چه کاربرد هایی دارد؟

فناوری جی پی اس امروزه تبدیل به یک ابزار کاربردی برای مصارف امنیتی شده است و در زمینه های بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد. از بهترین کاربرد انواع ردیاب در زندگی روزمره باید به ردیاب کودک و سالمندان، ردیاب های شخصی، جی پی اس خودرو و حتی انواع ردیاب حیوانات اشاره کنیم. اما این موارد تنها کاربرد انواع ردیاب ها نیست.

1- با کمک جی پی اس تراکر از دارایی و عزیزان خود محافظت کنید

ایمنی و حفاظت یکی از کارکردهای اصلی جی پی اس ها است. با نصب ردیاب ماهواره‌ای بر روی ماشین می‌توان از سرقت آن جلوگیری کرد و در صورت دزدیده شدن خودرو به سرعت مکان یابی را انجام داد. به کمک موقعیت‌یاب جغرافیایی می‌توان از وضعیت مکانی افراد هم مطلع شد. این کاربرد خصوصاً برای کسانی که فرزند یا سالمندی در خانواده دارند بسیار مهم است.

جی پی اس tracker

کودکان و سالمندان از جمله کسانی هستند که به دلیل ضعف جسمانی و حواس‌پرتی ممکن است گم شوند یا در خطر قرار بگیرند. با استفاده از ردیاب همراه سالمند می‌توان از سلامت عزیزان خانواده محافظت کرد.

2-جی پی اس ماهواره‌ای خودرو مصرف سوخت اتومبیل شما را کنترل می‌کند

به کمک جی پی اس ها می توان در سفرهای داخل و خارج شهر مسیریابی ایمنی را تجربه کرد. کارکرد اصلی مسیریابی ایمن در جاده‌هایی است که عملاً تمام ارتباط رادیویی قطع می شود. جی پی اس ها مسیر حرکت را ردیابی و آن را ثبت می‌کنند. ثبت و ضبط این اطلاعات به ما کمک می‌کند تا از مصرف سوخت خودرو خود آگاه شویم.

طول و مدت مسیر به ما کمک می‌کند تا مطمئن شویم خودرو ما بهینه مصرف می‌کند. در واقع اینجا جی پی اس مثل یک مکانیک متخصص می‌تواند عیار مصرف سوخت ماشین را مشخص کند. اطلاعات ثبت‌شده در جی پی اس مثل وضعیت مصرف سوخت و خرابی‌ها، به شرکت‌های خودروساز هم کمک می‌کند تا بتوانند عمر خود را افزایش دهند.

ترکر چیست

پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات فنی و تخصصی درباره ردیاب های قابل حمل که در خودرو استفاده می شود به صفحه جی پی اس مخفی فندکی شنوددار مراجعه کنید.

3-ردیاب خودرو تمام اطلاعات ماشین شما را ثبت و ضبط می‌کند 

ثبت اطلاعات نظیر سرعت، رفتارهای پرخطر، ترمز کردن زیاد و تصادفات باعث می‌شود راننده خودرو اطلاعات کاملی از وضعیت رانندگی پیدا کند. به کمک جی پی اس خودرو می‌توان این اطلاعات را در زمان‌های دوره‌ای بررسی کرد. تفسیر این اطلاعات می‌تواند به رانندگان و خودروسازان کمک کند تا عادت‌های رانندگی بهبود یابند.

tracker چیست

چرا از ردیاب یا جی پی اس تراکر استفاده کنیم؟

در پایان مقاله باید بر این نکته تأکید کنیم که کاربردهای جی پی اس ترکر صرفاً به مواردی که ما در متن اشاره کردیم محدود نیست و مکان‌یابی جغرافیایی در صنایع مختلف کاربرد دارد. ما در این مقاله تلاش کردیم تا نگاهی دقیق‌تر به سیستم موقعیت‌یابی جهانی داشته باشیم و امیدواریم این نوشته برای شما نیز مفید بوده باشد. در انتها از شما دعوت می‌کنیم برای آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر درباره ردیاب‌های جی پی اس دار با شماره‌های اعلام‌شده سایت تماس بگیرید تا کارشناسان ما در بخش فروش تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهند.

سوالات متداول مشتریان

01سیستم ردیاب ترکر چیست؟

ردیاب یا GPS ترکر یک سیستم موقعیت یابی جهانی است. با کمک جی پی اس می توان موقعیت دقیق افراد و اشیاء را تعیین کرد. 

02جی پی اس ترکر چگونه کار می کند؟

ماهواره هایی که در حال گردش به دور زمین هستند، همیشه سیگنال ها را دریافت و ارسال می کنند. با کمک داده های ماهواره ها امکان موقعیت یابی دقیق فراهم می شود. 

03ردیاب چه کاربرد و مزیت هایی دارد؟

کارکرد اصلی جی پی اس تامین امنیت است. از جی پی اس می توان برای تامین امنیت خودرو استفاده کرد. کودکان و سالمندان نیز می توانند از ردیاب های شخصی استفاده کنند. 

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
3.4 از 14 رای

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. من دنبال جی پی اس تراکرز میگردم لطفا راهنمایی کنید

    1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

      سلام دوست گرامی
      برای خرید جی پی اس ترکر می توانید با شماره اعلام شده در سایت تماس بگیرید تا ثبت سفارش و اطلاعات لازم در اختیار شما قرار داده شود.

  2. سلام، من تو کار واردات و صادرات هستم. همیشه چند تا محموله باری دارم که ممکن برای روزها یا حتی هفته ها از محل دقیقشون با خبر نباشم. نیاز به دنبال یک سیستم ردیاب جی پی اس ترکر هستم که در هرجایی از دنیا قابل استفاده باشه، به راحتی روی کامیون یا کانتینر نصب بشه و میزان نگه داری از شارژ آن هم زیاد باشه. راهنمایی می کنید لطفا؟

    1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

      سلام دوست گرامی
      برای افرادی که قصد ارسال محموله های باری دارند و می خواهند در تمام مسیر به صورت لحظه ای از محل بار خود با خبر باشند، پیشنهاد ما استفاده از ردیاب جی پی اس آهنربایی نظامی است. این ردیاب یکی از قوی ترین و بهترین جی پی اس های مگنتی موجود در بازار است که با نگهداری شارژ بالا (تا یک سال) به همراه مقاومت در برابر ضربه، گرد و خاک، آب و … انتخاب فوق العاده ای برای افرادی است که قصد واردات یا صادرات کالا را دارند. شما می توانید به راحتی و بدون سیم کشی این جی پی اس ترکر را روی کامیون و کانتینر نصب کنید. اگر نیاز به راهنمایی بیشتر دارید با پشتیبانی تماس بگیرید.