جی پی اس خودرو

دستورات پیامکی ردیاب خودرو، فرمان‌های مختلف برای کنترل ردیاب

8024 بازديد
1399/09/01
دستورات پیامکی ردیاب خودرو
کپی شد

سرقت روزافزون خودروها، اهمیت ارتقا ایمنی خودرو را افزایش داده است. دراین‌بین انواع دزدگیرها و ردیاب‌ها نقش مهمی در تأمین امنیت و جلوگیری از سرقت خودرو ایفا می‌کنند. اگر به‌تازگی یک ردیاب خودرو خریداری کرده‌اید، باید به حسن انتخاب شما تبریک بگوییم. این مقاله برای شما نوشته‌شده است. چراکه در مقاله راهنمای کنترل ردیاب با موبایل قصد داریم دستورات مختلف پیامکی ردیاب را بررسی کنیم. در ادامه همراه جی پی اس خودرو باشید.

از انتخاب تا نصب جی پی اس خودرو، پاسخ به سؤالات رایج شما

مشتریان ارزشمند ما جی پی اس خودرو بارها طی تماس یا راه‌های ارتباطی دیگر سؤالات مختلفی را درباره خرید ردیاب، راه‌اندازی و دستورات پیامکی از ما پرسیده بودند. نگارش این مقاله درواقع پاسخ به درخواست‌های این عزیزان است. پیش‌تر در وبلاگ جی پی اس خودرو با نگارش مقالات و راهنمای‌های متعدد در مراحل مختلف خرید سعی کرده‌ایم اطلاعات جامعی را در اختیار جامعه مشتریان جی پی اس خودرو قرار دهیم. برای مثال در مقاله نصب جی پی اس خودرو تمامی اطلاعات لازم برای نصب انواع ردیاب را با جزئیات شرح داده‌ایم.

پس از انتخاب و نصب جی پی اس، مهم‌ترین کار یادگیری کار با ردیاب است. در حقیقت ردیاب‌ها دستگاه پیچیده‌ای هستند. کسانی که سابقه کار با ردیاب را ندارند، بایستی از روی راهنما کار با جی پی اس خودرو را یاد بگیرند. البته کار با ردیاب چندان دشوار نیست و پس از چند بار استفاده به‌راحتی می‌توان از دستگاه استفاده کرد.

راهنمای دستورات پیامکی خودرو برای مالکان جی پی اس ماشین

پس از راه‌اندازی دستگاه چه کنیم؟

اگر نصب جی پی اس خودرو با موفقیت انجام‌شده، حالا نوبت به کنترل دستگاه می‌رسد. در همه ردیاب‌ها برای کنترل دستگاه به یک سیم‌کارت فعال نیاز داریم. این سیم‌کارت می‌تواند از هرکدام از اپراتورهای کشوری باشد. به‌منظور کاربردی‌تر بودن این راهنما، در ادامه رایج‌ترین دستورات پیامکی ردیاب خودرو را بخش به بخش مشاهده می‌کنید:

·         فعال سازی و تست دستگاه با کد Where

برای شروع ردیابی خودرو با موبایل و تست دستگاه به منظور چک کردن صحت عملکرد آن، کافی است عبارت where را به شماره سیم کارت داخل دستگاه پیامک بزنید. در صورت فعال بودن دستگاه و سیم کارت، یک لینک گوگل شامل مکان دقیق خودرو برای شما ارسال می‌شود.

·         مشاهده موقعیت مکانی با کد دستوری

برای مشاهده موقعیت مکانی ردیاب ماشین، کافی است هر بار عبارت where را به شماره سیم‌کارت پیامک کنید. دقت داشته باشید که بیهوده از این قابلیت استفاده نکنید. چراکه استفاده مکرر و غیرضروری از کد دستور موقعیت مکانی باعث کاهش سریع شارژ دستگاه می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود که صرفاً در مواقع ضروری از این قابلیت بهره بگیرید.

·         دریافت آدرس پستی کامل موقعیت خودرو

برای دریافت موقعیت پستی کامل خودرو شامل شهر، خیابان و کوچه کافی است کد دستوری address123456 را به شماره سیم‌کارت ارسال کنید. دقت داشته باشید که در برخی مواقع این کد دستوری بر اساس موقعیت جغرافیایی خودرو ممکن است به‌درستی عمل نکند. البته در اکثر مواقع پس از گذشت 10 تا 20 ثانیه موقعیت دقیق خودرو برای شما ارسال می‌شود.

·         فعال‌سازی شنود داخل کابین

برای فعال‌سازی شنود و مکالمه یک‌طرفه داخل کابین کافی است عبارت monitor123456 به سیم‌کارت ارسال و پس دریافت عبارت  Monitor ok با دستگاه تماس بگیرید. دقت داشته باشید زمانی که به مکالمه داخل ماشین گوش می‌دهید، قابلیت ردیابی خودرو از کار می‌افتد. برای فعال‌سازی دوباره این قابلیت کافی است عبارت tracker123456 را به شماره سیم‌کارت ارسال و پس از دریافت ok tracker با دستگاه تماس بگیرید. به‌این‌ترتیب قابلیت ردیابی دستگاه دوباره فعال می‌شود.

انواع دستورات پیامکی خودرو

·         خاموش کردن خودرو از راه دور با یک پیامک:

با ارسال پیامک stop123456 به دستگاه، یک پیامک با کد Stop engine succeed دریافت خواهید کرد. هنگامی‌که خودرو به‌سرعت کمتر از 20 کیلومتر بر ساعت برسد، اتومبیل شما خاموش خواهد شد.

·         آماده کردن دوباره خودرو برای حرکت:

پس از توقف خودرو می‌توانید با ارسال کد resume123456 به دستگاه، مجدداً خودرو را استارت بزنید و به حرکت خود ادامه دهید.

·         چک کردن کامل وضعیت خودرو با ارسال عبارت check123456 به دستگاه

با ارسال عبارت check123456 به دستگاه ردیاب می‌توانید اطلاعات کاملی از وضعیت خودرو را دریافت کنید. این اطلاعات شامل موارد زیر است:

Power: ON/OFF

Battery: 100%

GPRS: ON/OFF

GPS: OK/NO GPS

ACC: OFF/NO

Door: OFF/NO

GSM Signal: 1-32 The higher digit it shows; the stronger of GSM signals it receives.

Power: ON/OFF

وصل بودن یا قطع بودن سیم برق دستگاه

Battery: 100%

میزان شارژ داخلی دستگاه

GPRS: ON/OFF

قطع یا وصل بودن اینترنت دستگاه

GPS: OK/NO GPS

قطع یا وصل بودن اطلاعات جی پی اس

ACC: OFF/NO

خاموش یا روشن بودن ماشین ( درصورتی‌که این قابلیت در دستگاه فعال باشد)

Door: OFF/NO

باز یا بسته بودن درها ( درصورتی‌که این قابلیت در دستگاه فعال باشد)

GSM Signal: 1-32

میزان قدرت آنتن دهی موبایل در محدوده

·         ریست کردن دستگاه با ارسال پیامک:

اگر نیاز به ریست کردن دستگاه ردیاب دارید، کافی است کد دستوری reset123456 را به دستگاه پیامک بزنید. به‌این‌ترتیب اطلاعات دستگاه به‌صورت کامل ریست خواهد شد.

کدهای مختلف دستوری ردیاب ماشین را در دفترچه راهنمای هر جی پی اس مطالعه کنید

کدهای مختلف دستگاه را در دفترچه راهنما پیدا کنید

 هر دستگاه بنا به قابلیت های مختلفی که در آن قرار گرفته، کدهای دستوری متفاوتی دارد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم حتما یکبار با دقت دستورات پیامکی ردیاب خودرو را از روی دفترچه راهنمای دستگاه خود مطالعه بفرمایید. برای استفاده بهتر می توانید این کدها را برای خود یادداشت کنید.

راه های ارتباطی با جی پی اس خودرو برای راه اندازی و کار با دستگاه

تلاش ما همیشه در جی پی اس خودرو بر این بوده که با نگارش مقالات متعدد و راهنمای‌های مختلف، همراه خوبی برای مشتریان خود باشیم. دستورات پیامکی ردیاب خودرو، راهنمای خرید ردیاب، نصب جی پی اس و از کجا بفهمیم ماشین جی پی اس دارد  بخشی از تلاش‌های ما برای پاسخگویی به سؤالات شما بوده است. اما برای ارتباط هرچه بیشتر با مشتریان عزیز، راه‌های تماس متفاوتی را هم در نظر گرفته‌ایم. اگر دستگاه ردیاب خود را از جی پی اس خودرو تهیه‌کرده‌اید، کافی است برای دریافت پاسخ سؤالات خود با شماره   28429343 -021 واحد پشتیبانی راه‌اندازی دستگاه‌ها تماس حاصل کنید. علاوه بر شماره تلفن ثابت می‌توانید از طریق آی دی تلگرام واحد پشتیبانی جهت ارسال دستورات و آموزش  به آدرس  gps40@ و ایمیل info@gpskhodro.com نیز با همکاران ما در تماس باشید.

سوالات متداول مشتریان

01دستورات پیامکی ردیاب ماشین چیست؟

دستورات پیامکی ردیاب خودرو، فرمان های متنی هستند که از طریق پیامک به دستگاه ارسال می شوند. هر کدام از این دستگاه ها کاربردهای مختلفی دارند که در مقاله متداول ترین این دستورات پیامکی را بررسی می کنیم. 

02دستورات پیامکی همه ردیاب ها شبیه یکدیگر است؟

خیر، بنا به مدل دستگاه دستورات پیامکی متفاوت است. پس از خواندن مقاله توصیه می کنیم حتما راهنمای ردیاب خریداری شده را نیز مطالعه کنید تا با دستورات اختصاصی دستگاه خود آشنا شوید. 

03از کجا می توانم سوالات تخصصی خودم را بپرسم؟

اگر دستگاه ردیاب خود را از جی پی اس خودرو تهیه کرده اید، برای راهنمایی بیشتر و کسب اطلاعات دقیق تر می توانید با شماره تلفن  28429343 -021 امور پشتیبانی و راه اندازی دستگاه‌ها تماس حاصل کنید. 

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
4 از 48 رای

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *