جی پی اس خودرو

خاموش و روشن کردن خودرو از راه دور با موبایل

3131 بازديد
1400/04/20
خاموش و روشن کردن خودرو از راه دور با موبایل، ماشین شورولت قرمز
کپی شد

خاموش یا روشن کردن خودرو از راه دور با موبایل یک ویژگی بسیار کاربردی و کارامد است که با توجه به پیشرفت تکنولوژی، به سادگی در دسترس همگان قرار گرفته است. اما با این حال بسیاری از افراد همچنان فکر می‌کنند خاموش کردن خودرو از راه دور یک آپشن انحصاری برای ماشین‌های لوکس و گران قیمت است.

در این مقاله از جی پی اس خودرو همه راهکارهای خاموش و روشن کردن خودرو از راه دور را برای انواع ماشین‌های لوکس تا ارزان قیمت بررسی می‌کنیم و در ادامه به معرفی برخی از رایج‌ترین مشکلات استفاده از این ویژگی خواهیم پرداخت.

خاموش کردن خودرو از راه دور در خودروهای لوکس

در طراحی و تولید خودروهای لوکس و گران قیمت به بخش امنیتی خودرو نیز توجه بالایی می‌شود تا خریدار کم‌ترین میزان نگرانی را از این بابت داشته باشد. یکی از بهترین ویژگی‌هایی که کارخانه‌های خودروسازی مشهور به محصولات خود اضافه کردند، خاموش یا روشن کردن خودرو با موبایل یا ریموت است.

طراحان با قرار دادن جی پی اس خودرو در این ماشین‌ها به راحتی این قابلیت را در تولیدات لوکس خود ایجاد کردند. نحوه عملکرد این سیستم نیز بسیار ساده است و مشتری با استفاده از ریموت جی پی اس یا یک اپلیکیشن که در موبایل نصب می‌شود، به راحتی از راه دور خودرو را خاموش یا روشن می‌کند. قابلیت موقعیت‌یابی ردیاب‌ها نیز کمک می‌کند تا در صورت به سرقت رفتن ماشین، ابتدا آن‌ را خاموش کرده سپس به محل قرارگیری خودرو رفت.

اما با گسترش جی پی اس ها و تنوع بی‌نظیر آن‌ها، ایجاد این قابلیت برای همه خودروها با صرف یک قیمت معقول وجود دارد. در ادامه به بررسی این موضوع و ایجاد این قابلیت برای همه خودروها می‌پردازیم.

چی پی اس خودرو در ماشین های لوکس برای خاموش کردن خودرو از راه دور

خودرو را از راه دور با نصب ردیاب خاموش کنید؛ مناسب برای همه خودروها

جی پی اس‌های خودرو در سال‌های اخیر از نظر فناوری و تکنولوژی پیشرفت قابل توجه‌ای داشته‌اند. سابق بر این نصب جی پی اس روی خودرو یا وسیله نقلیه هزینه بالایی داشت و کاری لوکس محسوب می‌شد. اما به لطف قابلیت‌های فراوان و گسترش بسیار خوب ردیاب‌ها، در حال حاضر می‌توان به راحتی آن‌ها را خریداری و نصب کرد. با نصب جی پی اس روی خودرو در کنار قابلیت موقعیت‌یابی که در هنگام سرقت کارایی زیادی دارد، از ویژگی خاموش و روشن کردن خودرو از راه دور با موبایل نیز می‌توان بهره برد.

امروزه به کمک جی پی اس‌ها هر قشری از جامعه با اندکی هزینه به این آپشن دسترسی خواهد داشت. بعد از جاسازی ردیاب در خودرو، یک اپلیکیشن روی گوشی خریدار نصب می‌شود تا علاوه بر موقعیت‌یابی لحظه‌ای ماشین، هر زمان که تمایل داشت خودرو خود را روشن یا خاموش کند. تنوع جی پی اس‌ها وسیع است و حتی یک ردیاب شخصی مخفی که به خوبی در خودرو قرار گرفته شده، توانایی ارسال صدای محیط داخل ماشین را نیز خواهد داشت.

خاموش و روشن کردن همه خودروها از راه دور با موبایل با کمک انواع ردیاب ماشین

خاموش کردن خودرو با استفاده از پیامک؛ نصب رله قطع کن

خاموش و یا روشن کردن خودرو از راه دور با موبایل، مدرن‌ترین روش خاموش کردن خودرو از راه دور به کمک جی پی اس است. ولی همه جی پی اس‌ها مجهز به سیتم کنترل از راه دور نیستند. در چنین شرایطی از سیستم ارسال پیامک برای خاموش کردن خودرو می‌توان استفاده کرد. در این روش ابتدا یک رله قطع کن روی خودرو نصب شده و آن را به جی پی اس خودرو اتصال می‌دهند.

زمانی که خودرو به سرقت برود یا به هر دلیل دیگری که قصد خاموش کردن خودرو را داشته باشید، با ارسال یک پیامک به ردیاب این سیستم فعال خواهد شد. رله قطع کن بعد از دریافت فرمان از جی پی اس، به آهستگی شروع به بستن باک بنزین می‌کند. با طی این روند ماشین به آرامی متوقف خواهد شد و سارق تصور می‌کند که بنزین خودرو تمام شده است. نصب رله قطع کن کاری کاملا تخصصی است و باید آن را به یک مکانیک یا نصاب ماهر سپرد.

خاموش کردن ماشین با کمک استارترها که یک روش قدیمی است

خاموش کردن ماشین با استارتر از راه دور؛ یک راهکار قدیمی

استارترها در زمان رونمایی یکی از اختراعات کارامد و خوب متخصصین محسوب می‌شدند. با گسترش استارترها، بعضی از کارخانه‌های خودروسازی با قرار دادن آن‌ها روی محصولات خود، از آن به‌عنوان یک آپشن نام می‌برند. برای نصب و راه‌اندازی استارترها نیز مانند جی پی اس خودرو دردسر چندانی وجود ندارد و به راحتی می‌توان آن‌ها را روی ماشین اضافه کرد.

از استارترها برای روشن و خاموش کردن خودروها، روشن کردن کولر یا بخاری و باز و بسته کردن درب ماشین استفاده می‌شود. ولی طول برد و اجرای دستورات استارترها محدود است و معمولا برای مسافت‌های کوتاه و کارهای روزمره مانند روشن کردن کولر ماشین قبل از ورود به آن در روزهای گرم کارایی دارد. بنابراین فناوری استارترها به هیچ وجه به قدرت ردیاب‌ها و قابل قیاس با آن‌ها نیست. بهترین راهکار بهره بردن از ویژگی خاموش و روشن کردن از راه دور خودرو، انتخاب و نصب بهترین ردیاب خودرو است تا بتوان از قابلیت ردیابی آن‌ها نیز در هنگام سرقت استفاده کرد.

نصب رله قطع کن برای خاموش یا روشن کردن از راه دور خودرو

رایج‌ترین مشکلات خاموش و روشن کردن خودرو از راه دور

به هر حال استفاده از هر نوع فناوری یا اختراعی ممکن است مشکلاتی را نیز به همراه داشته باشد. منظور از مشکلات، اختلالات یا خرابی این دستگاه‌ها است. معمولا در جی پی اس‌ها به‌خصوص ردیاب‌هایی که محصول برندهای مشهور هستند کمتر شاهد خرابی هستیم و مالک خودرو را دچار دردسر نمی‌کنند. اما رایج‌ترین مشکل ردیاب‌ها در هنگام خاموش یا روش کردن خودرو، ایرادات سخت‌افزاری است. جی پی اس‌هایی که به مدت طولانی روی خودرو نصب هستند امکان بروز این اختلالات در آن‌ها بیشتر است.

احتمالا رایج‌ترین مشکل خاموش و روشن کردن خودرو‌ها از راه دور مربوط به سیستم پیامکی و رله قطع کن است. در این روش امکان بهم خوردن تنظیمات ارسال پیامک و عدم عملکرد دستورات  Caron و Caroff وجود دارد. در استاترها نیز با توجه به محدودیت عملکردشان و فناوری پایین آن‌ها، امکان هک شدن ریموت و شکستن سنسور ایمنی بالا است.

خرید بهترین ردیاب برای خاموش کردن خودرو از فروشگاه جی پی اس خودرو

در این مقاله به‌طور کامل به بررسی راهکارهای خاموش کردن خودرو از راه دور با موبایل پرداخته شد. برای توضیح بهتر به شما، به معرفی یک راهکار قدیمی یعنی استارترها نیز پرداختیم تا درک بهتری از پیشرفت ردیاب‌ها داشته باشید. بدون شک هیچ روش و دستگاهی بهتر از نصب جی پی اس خودرو برای خاموش و روشن کردن از راه دور با موبایل و به‌طور همزمان موقعیت‌یابی آن وجود ندارد.

فروشگاه جی پی اس خودرو با بیش از 10 سال تجربه و تکیه بر فناوری‌های روز دنیا در سه حوزه‌ی فروش و خدمات انواع ردیاب خودرو، جی پی اس آهنربایی و ردیاب شخصی آماده ارائه خدمات به مشتریان است. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید بهترین ردیاب خودرو با شماره 02128426383 تماس حاصل کنید. همکاران ما پاسخگوی سوالات شما هستند.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
4.5 از 31 رای

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *