جی پی اس خودرو

همه چیز درباره نحوه پيدا كردن دستگاه شنود + عکس دستگاه شنود

31259 بازديد
1399/04/17
نحوه پيدا كردن دستگاه شنود
کپی شد

امروزه دغدغه افراد برای حفظ حریم شخصی بیشتر شده است. برخی افراد سودجو با نیات پلید اقدام به نصب دستگاه شنود می کنند. محل زندگی و اتومبیل از جمله مکان های نصب دستگاه شنود است. در این مقاله می خواهیم به بررسی نحوه پیدا کردن دستگاه شنود بپردازیم. در ادامه همراه جی پی اس خودرو، مرجع خرید جی پی اس ماشین باشید.

آیا استفاده از دستگاه و نرم افزار ردیابی دستگاه شنود قانونی است؟

پیش از اینکه به سراغ پیدا کردن دستگاه شنود برویم، باید به یک سوال مهم و قانونی پاسخ دهیم. بر اساس متن صریح قانون نصب دستگاه شنود و شنود صدای دیگران تجاوز به حریم شخصی آن ها محسوب می شود و متخلفین نیز تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند. اما در برخی موارد افراد از دستگاه شنود برای تامین امنیت خود استفاده می کنند. در مواقعی که دستگاه شنود برای امنیت شخصی استفاده شود، استفاده از آن منع قانونی ندارد. 

نحوه پيدا كردن دستگاه شنود

نشانه نصب دستگاه شنود در منزل یا خودرو؛ چگونه بفهمیم صدایمان ضبط می‌شود؟

در برخی اوقات فرد متوجه مواردی می شود که می تواند نشانه ای از نصب دستگاه شنود باشد. یکی از اولین نشانه های نصب دستگاه شنود، به هم ریختگی ماشین یا خودرو است. همان طور که اشاره کردیم ماشین و خودرو از رایج ترین مکان های نصب دستگاه شنود است. همچنین در برخی موارد خش خش صدای تلفن می تواند نشانه ای از شنود باشد.

بنابراین هیچ وقت از بهم ریختگی محل کار، محل زندگی و اتومبیل خود به راحتی عبور نکنید. این مساله خصوصا درباره نحوه پيدا كردن شنود در منزل اهمیت زیادی دارد. هرچیزی که باید درباره دستگاه شنود ردیاب بدانید را در جی پی اس خودرو بخوانید.

چگونه دستگاه شنود را پیدا کنیم؟ استفاده از نرم افزار ردیابی دستگاه شنود تا کشف دوربین و علائم شنود در خانه

گاهی اوقات فرد متوجه علائم شنود در خانه می شود. در حقیقت نشانه هایی از ورود غیرقانونی، بهم ریختگی خانه یا مسائلی از این دست را می توان از نشانه های نصب دستگاه شنود دانست. در این مواقع بایستی به یافتن راه هایی برای پیدا کردن دستگاه شنود بپردازیم. برای پیدا کردن دستگاه شنود راه های مختلفی وجود دارد. استفاده از تلفن همراه و دستگاه های پیشرفته تر می توان ردیاب را به راحتی پیدا کرد. در ادامه نحوه پيدا كردن دستگاه شنود را بررسی می کنیم

  1. همه جا را به خوبی چک کنید، بهترین نحوه پيدا كردن شنود در منزل

در اولین اقدام اگر متوجه شنود صدای خودتان شده اید، باید همه جا را چک کنید. دستگاه هایی مانند ردیاب شخصی ، دستگاه شنود و انواع جی پی اس اندازه کوچکی دارند. در حقیقت این دستگاه ها را به راحتی می توان در هر نقطه ای پنهان کرد.  تمامی نقاط منزل را بررسی کنید. خودرو خود را نیز کاملا بررسی کنید. زیر داشبورد و صندلی ها محتمل ترین مکان ها برای نصب دستگاه شنود است. بنابراین حتما همه جا را به خوبی بررسی کنید. 

    چگونه دستگاه شنود را پیدا کنیم + عکس دستگاه شنود

    1. از ابزارهای پیشرفته برای پيدا كردن دستگاه شنوداستفاده کنید

    برای اطمینان بیشتر می توانید از دستگاه های پیشرفته برای پیدا کردن شنود استفاده کنید. این دستگاه ها با ارسال امواج الکترومغناطیس به پیدا کردن دستگاه شنود کمک می کنند. با نزدیک شدن ردیاب به دستگاه شنود صدای سوت می شنوید و به این ترتیب به راحتی می توانید دستگاه شنود جاسازی شده را پیدا کنید. 

    1. استفاده از موبایل و نرم افزار ردیابی دستگاه شنود

    هنگام نصب جی پی اس، نصب دستگاه شنود و سایر وسایل امنیتی معمولا دستگاه شروع به ساطع کردن امواج مغناطیسی می کند. از آنجا که دسترسی به ابزارهای پیشرفته برای پیدا کردن و خنثی سازی این دستگاه ها در دسترس همگان نیست، می توان از راه هاي ساده تری برای پيدا كردن دستگاه شنود استفاده کنیم.

    یکی از انواع روش پيدا كردن دستگاه شنود استفاده از تلفن همراه است. با نصب اپلیکیشن هایی مانند Hidden Camera Detector می توان امواج مربوط به دستگاه شنود را پیدا کرد. استفاده از این روش البته به نسبت دستگاه های پیشرفته تر معایبی هم دارد. برای مثال قدرت تلفن همراه بسیار محدود است و نمی تواند مانند یک دستگاه حرفه ای محل دستگاه شنود را پیدا کند.  برنامه های گوشی‌ های موبایل به نرم افزار ردیابی دستگاه شنود معروف هستند.

    نر افزار ردیابی دستگاه شنود، یکی از راه های پيدا كردن دستگاه شنود

    اگر موفق به کشف دستگاه شنود در ماشین و منزل نشدیم؛ از کجا بفهمیم شنود کار گذاشته شده است؟

    در برخی موارد ممکن است موفق به پیدا کردن دستگاه شنود نشویم. در این مواقع می توانیم از دستگاه ضد شنود استفاده کنیم. این دستگاه با ایجاد نویزهای مزاحم امکان شنود را محدود می کند. در این زمان فرآیند دچار اختلال شده و نمی توان به صورت عادی صدا را شنود کرد.

    دستگاه های ضد ردیاب و ضد شنود قیمت بالایی دارند. همچنین در بسیاری از مواقع برای تهیه آن ها نیاز به اخذ مجوزهای قانونی است.

    3 راه‌کار ساده برای جلوگیری از نصب دستگاه شنود در منزل و ماشین

    معمولا همه افراد پس از اینکه متوجه علائم شنود در خانه می شوند، به سراغ پیدا کردن دستگاه شنود می روند. در بسیاری از مواقع پيدا كردن دستگاه شنود چندان راحت نیست. به همین دلیل پیشگری از نصب شنود می تواند راه حل بسیار بهتری باشد. در ادامه بهترین راه های مقابله با نصب دستگاه شنود در منزل را بررسی می کنیم. 

    1. با قفل کردن درها از نصب دستگاه شنود در منزل و ماشین جلوگیری کنید

    فرقی نمی کند در خانه یا اتومبیل خود باشید، سعی کنید همیشه درها را قفل کنید. باز گذاشتن در خودرو حتی برای چند دقیقه فرصت را برای نصب دستگاه شنود در اختیار سودجویان قرار می دهد. در حقیقت مراقبت همیشگی از خانه، اتومبیل و دیگر مکان هایی که افراد به آن رفت و آمد دارند، بهترین راه جلوگیری از نصب دستگاه شنود است. به همین دلیل حتی یک لحظه هم نباید غافل از خانه و اتومبیل شویم. 

       

      قفل کردن درها برای جلوگیری از نصب دستگاه شنود

      1. خودرو را در جاهای خلوت پارک نکنید

      نصب انواع ردیاب آهنربایی، دستگاه شنود و سایر جی پی اس ها چندان دشوار نیست. در حقیقت با غفلت افراد به راحتی می توان این دستگاه ها را نصب کرد. معمولا خودرو نیز بیشتر مورد طمع افراد سودجو قرار می گیرد.پارک کردن خودرو در مکان های خلوت فرصت را به سودجویان می دهد تا دستگاه شنود را نصب کنند. پارک کردن خودرو در جاهای مطمئن علاوه بر امنیت بیشتر باعث جلوگیری از نصب دستگاه شنود می شود. معمولا پارکینگ های یا خیابان خلوت بهترین جا برای عملی کردن نیات پلید سوجویان است

      1. نصب دزدگیر امنیت را در برابر نصب دستگاه شنود در منزل و خودرو حفظ می‌کند

      امروز انواع و اقسام دزدگیرها برای منازل و اتومبیل های شخصی وجود دارد. پیشنهاد می کنیم برای امنیت بیشتر و جلوگیری از نصب هر گونه دستگاه اضافی حتما سطح امنیت منزل وماشین خود را افزایش دهید. امروز با کمک دزدگیرهای ماهواره ای می توان به خوبی و از راه دور همه چیز را تحت کنترل نگه داشت. با کمک دزگیر می توان به راحتی متوجه ورود افرادی با قصد نصب دستگاه شنود شد. در حقیقت دزدگیر در پیشگیری از نصب دستگاه شنود کمک زیادی می کند. 

      راه های جلوگیری از نصب دستگاه شنود، دستگاه شنود یاب

      کاربرد دستگاه شنود، وجه مثبتی که دیده نمی شود 

      در این مقاله به بررسی دستگاه شنود و نحوه پیدا کردن آن پرداختیم. سعی کردیم با بررسی جنبه های مختلف شنود به سوالات چگونه دستگاه شنود را پیدا کنیم پاسخ دهیم. در انتها باید بر این نکته تاکید کنیم که دستگاه شنود الزما وسیله نامناسبی نیست. مهم‌ترین کاربرد دستگاه شنود در تامین امنیت خودرو و اشخاص است. در حال حاضر برخی ردیاب ها مثل جی پی اس شنوددار با استفاده از دستگاه شنود امنیت کاملی را برای خودرو به همراه می آورند.

      در حقیقت این ردیاب های شنوددار می توانند امنیت کامل اتومبیل ها و اشخاص را تامین کنند. در حقیقت همان طور که در ابتدا هم اشاره کردیم استفاده از ردیاب شنود دار یا دستگاه شنود برای تامین امنیت و حفظ حریم شخصی افراد هیچ گونه منع قانونی ندارد. این دستگاه ها می تواند امنیت بیشتری نیز برای افراد ایجاد کنند. در انتها پیشنهاد می کنیم برای خرید انواع جی پی اس با همکاران ما در جی پی اس خودرو با شماره تلفن 021-2842638 تماس حاصل بفرمایید کارشناسان بخش فروش و پشتیبانی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

      سوالات متداول مشتریان

      01از کجا بفهمیم در خانه دستگاه شنود وجود دارد؟

      متاسفانه برخی افراد با نیات پلید اقدام به کار گذاشتن دستگاه شنود در خانه می کنند. چک کردن تمامی قسمت های خانه، استفاده از اپلیکیشن های موبایل و دستگاه های پیشرفته می توان از راه های پیدا کردن دستگاه شنود دانست. در مقاله توضیحات دقیق تری را درباره پيدا كردن دستگاه شنود ارائه کرده ایم. 

      02آیا نصب دستگاه شنود قانونی است؟

      بر اساس متن صریح قانون، شنود صدای محیط با هدف تجسس و تجاوز به حریم شخصی دیگران غیر قانونی بوده و جرم تلقی می شود. اما نصب دستگاه شنود در حریم شخصی به منظور تامین امنیت مانعی ندارد. 

      03چگونه از نصب دستگاه شنود جلوگیری کنیم؟

      دستگاه شنود را می توان در خانه یا اتومبیل پنهان کرد. برای پیش گیری و جلوگیری از نصب دستگاه شنود بایستی تمامی نکات امنیتی را رعایت کرد. در مقاله مرتبط توضیحاتی بیشتری درباره رعایت نکات ایمنی برای جلوگیری از نصب دستگاه شنود ارائه کرده ایم. 

      این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
      4 از 151 رای

      نظرات کاربران

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      1. سلام
        اپلیکیشنا واقعا می تونن جای شنود رو بفهمن؟

        1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

          سلام ممنون از همراهیتون
          بله با کمی جستجو اپلیکیشن هایی رو پیدا می کنید که این قابلیت رو دارند.

      2. ممنون از مطلب خوبتون. من یه دستگاه شنود برای ماشینم میخوام. راهنماییم میکنید؟

        1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

          سلام دوست عزیز
          ممنون از شما که همراه این مطلب بودید. دستگاه های ردیابی که در فروشگاه ما به فروش می رسن مجهز به شنود هم هستن. برای اینکه پاسخ دقیق تری برای پرسش هاتون پیدا کنید با شماره 02128426383 تماس بگیرید تا همکاران ما در بخش فروش شما رو راهنمایی کنن.

      3. سلام وقت بخیر. آیا شنودی وجود داره برای ماشین که مخفی باشه و چراغ یا علامتی نداشته باشه؟

        1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

          سلام وقت بخیر
          جی پی اس مخفی فندکی خودرو می تونه محصول مناسبی برای شما باشه.

      4. ببخشید شنودا در لحظه فقط صد رو میفرستن؟ امکان ضبط ندارن؟

        1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

          سلام دوست گرامی
          دستگاه های شنود انواع و قابلیت های متفاوتی دارن. بعضی از دستگاه های شنود دار امکان ضبط مکالمه رو هم دارند. برای مثال انواع ردیاب عرضه شده در جی پی اس خودرو مجهز به امکان ضبط هم هستند.

      5. شنودی که تو ماشین وصل شه هم همینطوره یا فقط شنود خانگی؟

        1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

          سلام دوست گرامی
          به طور معمول شنودها چراغ ها یا سیگنال های مشابهی دارند.

      6. سلام وقت بخیر
        من سر یک اختلاف خانوادگی می خوام دستگاه شنود نصب کنم. این کار قانونیه؟ مشکلی برام پیش نمی یاد بعدا؟

        1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

          سلام حسین عزیز وقت بخیر
          نصب ردیاب یا دستگاه شنود به قصد شنیدن صدای دیگران و جاسوسی مصداق استراق سمع است. طبق قوانین کشور این مورد جرم بوده و متخلف تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

      7. سلام وقت بخیر
        شما دستگاه ردیاب شنوددار هم دارید؟ من می خوام برای ماشینم یک دستگاه شنود بخرم که از امنیت خودرو مطمئن باشم و یک وقت اگر دزدیدند هم بتونم پیداش کنم ممونم میشم راهنمایی ام کنید.

        1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

          سلام دوست گرامی
          بله ما در جی پی اس خودرو ردیاب هایی با قابلیت شنود داریم. جی پی اس مخفی فندکی خودرو GR400 می تواند یک انتخاب مناسب برای شما و مراقبت از خودروتان باشد.

      8. سلام برای پیدا کردن دستگاه شنود شما ابزاری می فروشید؟ مثل فرکانس یاب. احساس می کنم یک نفر توی خونه شنود گذاشته و داره صدام رو ضبط می کنه. میخواستم بپرسم شما ابزاری یا راه حل برای پیدا کردن دستگاه شنود دارید که بهم کمک کنه؟

        1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

          سلام دوست عزیز
          پیشنهاد می کنیم یک بار دیگر راه های مختلفی که برای پیدا کردن دستگاه شنود در منزل گفته ایم را بخوانید. در خصوص فروش تجهیزات پیدا کردن شنود نیز جی پی اس خودرو هیچ گونه خدمات یا محصولاتی را در این زمینه ارائه نمی کند.

      9. سلام و وقت به خیر. من یک ردیاب می‌خوام که قابلیت شنود داشته باشه و کوچیک و دور از چشم قرار بگیره. ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

        1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

          با سلام و وقت به خیر. پیشنهاد ما به شما خرید ردیاب‌های فندکی است. این ردیاب‌ها علاوه بر قابلیت شنود بسیار کوچک و کم اندازه هستند.همکاران واحد فروش اطلاعات بیشتری درباره ردیاب سیم‌کارتی در اختیار شما قرار میدهند.جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 0212842638 تماس بگیرید

      10. سلام و وقت به خیر..من یک جی پی اس میخوام که هم قابلیت شنود داشته و جاهاییی که آنتن هم نیست به خوبی عمل کنه. پیشنهادتون چیه؟

        1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

          سلام و وقت به خیر. تمامی ردیاب‌های جی پی اس خودرو قابلیت شنود دارند. در مورد ردیابی که در نقطه کور عملکرد مناسبی داشته باشد نیز تمامی ردیاب‌ها مجهز به ال بی اس هستند. ال بی اس فناوری است که بر روی تمام ردیاب‌ها GPS دار موجود است و با کمک این فتاوری می‌توانید در نقاط کور هم از ردیاب به خوبی استفاده کنید.

      11. اگر دستگاه شنود روی ماشین نصب شد، صداها از چه طریقی قابل شنیدن هستن؟

        1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

          سلام دوست عزیز، با نصب این دستگاه روی خودرو، نرم افزار مربوط به شنود روی موبایل مالک خودرو نصب می‌شود و شما از طریق تلفن همراه مالک ماشین قادر به شنیدن صدا خواهید بود

      12. یه سوالی که دارم اینه، دستگاه شنود معمولا کجای ماشین قرار میگیره؟

        1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

          سلام وقت بخیر
          دستگاه شنود انواع مختلفی دارند اما ردیاب‌هایی که مجهز به شنود هستند و برای ماشین کاربرد دارند در قسمت‌های مختلف خودرو مانند کف، ستون‌ها، داشبرد، دیاگ، شارژر فندک و کاپوت نصب می‌شوند.