جی پی اس خودرو

بررسی اهمیت استفاده از ردیاب همراه مسافر

1971 بازديد
1398/10/30
ردیاب مسافر
کپی شد

ترس از گم‌شدن در یک مقصد ناشناخته همیشه همراه مسافران است. اگر تجربه سردرگمی در سفر را داشته باشید احتمالاً به روش‌های مثل استفاده از نقشه یا راهنما مسیر حرکت خود را پیداکرده‌اید. نقشه،راهنما یا افراد محلی رایج‌ترین گزینه‌هایی است که به ذهن می‌رسد اما بهترین راه‌حل نیستند. ردیاب همراه مسافر امن‌ترین و بهترین راه‌حلی است که می‌توان برای جلوگیری از گم‌شدن در مسیر از آن استفاده کرد. در ادامه با جی پی اس خودرو همراه باشید.

ردیاب همراه مسافر چیست ؟

جی پی اس یا ردیاب همراه مسافر وسیله کوچکی است که در کیف، لباس یا کفش مسافر قرار می‌گیرد و به کمک اطلاعات دریافتی از ماهواره به راحتی می‌تواند مسیر حرکت، نقشه و سفرهای قبلی را بر روی گوشی به مسافر نشان دهد. استفاده از جی پی اس های ماهواره‌ای در سفر کاربردهای مختلفی دارد که در ادامه به آن‌ها میپردازیم.

ردیاب همراه مسافر

چرا باید در سفر از جی پی اس استفاده کنیم؟

اگر از یک راننده درباره ضرورت استفاده از جی پی اس ماشین سؤال کنیم؟ قطعاً اولین جواب او تأمین امنیت خودرو خواهد بود. در حقیقت کارکرد تأمین امنیت را می‌توان اصلی‌ترین فایده ردیاب‌ها دانست. در سال‌های اخیر که تعداد مسافرت‌ها افزایش‌یافته است بعضاً مسافرها با خطرات جدی در سفر مواجه شده‌اند.

ردیاب مسافر

 خطراتی مثل گم کردن مسیر، دزدیده شدن چمدان و جدا ماندن از سایر هم مسیرها ازجمله مشکلات سفر است. ایران به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری برای مسافرین داخلی و توریست‌های خارجی همیشه موردتوجه بوده است.

بسیاری از گردشگران به‌منظور دیدن اماکن دیدنی داخلی و جاذبه‌های طبیعی خارج شهری مثل جنگل سفر خود را آغاز می‌کنند. معمولاً در هنگام بازدید از امکانی که در داخل شهر قرار دارند خطر جدی وجود ندارد اما جاذبه‌های طبیعی حادثه‌آفرین هستند.

کاربرد ردیاب همراه مسافر برای گردشگران و آژانس‌های مسافرتی

مسئولیت تأمین امنیت سفر بر عهده مسافر و آژانس گردشگری است. به همین منظور استفاده از جی پی اس در سفر می‌تواند به آژانس مسافرتی کمک کند تا اطلاعات دقیقی را درباره مسیر حرکت گردشگران به دست آورد. از طرف دیگر زمانی که مسافر به یک مکان ناشناخته می‌رود دیگر نیازی به راهنما یا نقشه ندارد. در این موقعیت حتی در صورت گم کردن مسیر نیز به راحتی می‌تواند راه خود را پیدا کند.

جالب است بدانید به دلیل استفاده از تکنولوژی LBS در جی پی اس های مسافرتی حتی در عمق‌ترین مکان‌های ایران مثل غار علی‌صدر نیز ردیاب قابل‌استفاده است. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات درباره فناوری ال بی اس و نحوه کار آن به صفحه ال بی اس چیست؟ مراجعه کنید.

خرید انواع ردیاب مسافر؛ از ردیاب‌های شخصی تا جی پی اس سالمندان

پس از بررسی کاربردهای ردیاب مسافر این سؤال مطرح می‌شود که از چه جی پی اس هایی می‌توانیم استفاده کنیم؟ در خرید ردیاب مسافر باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

در این بخش می‌خواهیم به این سؤالات پاسخ دهیم. اولین نکته این است که ردیاب‌های همراه مسافر از جمله جی پی اس های شخصی هستند. درواقع باگذشت زمان جی پی اس های صنعتی و بزرگ جای خود را به ردیاب‌های کوچک دادند که جی پی اس پرسنلی افراد را می‌توان در این دسته قرارداد. کارکرد این ردیاب‌ها با دیگر مسیریاب‌ها یکی است اما به دلیل سهولت استفاده مسافرین شخصی نیز از آن استفاده می‌کنند.

نکات مهم خرید ریاب مسافر

زمانی که برای خرید ردیاب مسافر اقدام می‌کنید باید چند مسئله را موردتوجه قرار دهیم و بر اساس آن‌ها دست به انتخاب بزنیم. در ادامه شاخص‌های یک جی پی اس خوب را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

1- اندازه مناسب؛ جی پی اس ها قرار است همیشه همراه شما باشند

زمانی که به سفر می‌رویم دقیقاً نمی‌دانیم با چه چیزی روبه‌رو خواهیم شد. اگر چه این بخش از سفر بسیار جذاب است اما باید نکات امنیتی را نیز رعایت کنیم. جی پی اس های خودرو به دلیل استفاده در ماشین حجم بزرگی دارند و انتخاب مناسبی نیستند.

اما ردیاب‌هایی مثل جی پی اس همراه سالمند به دلیل اندازه مناسب را می‌توان هم در لباس و هم در چمدان قرارداد. حتی توصیه می‌شود کودکانی که به اردوهای مدرسه می‌روند نیز از این وسیله استفاده کنند. در تصویر زیر می‌توانید اندازه جی  پی اس را مشاهده کنید.

ردیاب همراه مسافر

2- اندروید یا آی او اس؛ ردیاب باید با گوشی شما هماهنگ باشد

دقت کنید که اگر ردیاب با گوشی شما هماهنگ نشود عملاً کارکرد خود را از دست می‌دهد. به همین دلیل در هنگام خرید ردیاب حتماً از فروشنده درباره سیستم‌عامل سؤال کنید. خوشبختانه تمامی ردیاب‌های جی پی اس خودرو با هر دو سیستم‌عامل اندروید و آی او اس هماهنگ هستند.

3- قیمت ردیاب؛ امنیت شما مهم‌تر از هر چیزی است

معمولاً در بیشتر خریدها قیمت فاکتور خرید اصلی تعیین می‌شود. اما باید به خاطر داشته باشید که زمانی که بحث امنیت سفر پیش می‌آید باید به فاکتورهای دیگری نیز توجه کرد. زمان نگه‌داشتن باتری، ارتباط مناسب با ماهواره و اتصال درست با موبایل از جمله فاکتورهایی هستند که باید موردتوجه قرار بگیرند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم قیمت را در کنار سایر فاکتورها بررسی کنید.

4- دو عدد ردیاب تهیه کنید؛ یکی برای امنیت خودتان و دیگری برای گم نکردن وسایل

آخرین فاکتور که پیشنهاد می‌کنیم البته صرفاً یک پیشنهاد است. از آنجا که معمولاً در رفت‌وآمدها و گردش‌های داخل و خارج شهر مسافرین وسایل خود را همراه خود نمی‌برند احتمال گم‌شدن یا دزدیده شدن چمدان‌ها زیاد است.

جی پی اس چمدان

پیشنهاد می‌کنیم اگر وسایل ارزشمندی همراه خود دارید یک جی پی اس کوچک نیز تهیه کنید و آن را در چمدان خود قرار دهید. در این صورت با خیال راحت می‌توانید به گشت‌وگذار بپردازید و نگرانی هم بابت گم‌شدن وسایل نداشته باشید.

ردیاب همراه مسافر در لحظات سخت از شما محافظت می‌کند

در انتهای مقاله می‌خواهیم یک بار دیگر بر اهمیت جی پی اس تأکید و یک نکته را یادآوری کنیم. ردیاب‌ها علاوه بر تأمین امنیت شما باعث آسوده‌خاطر بودن خانواده نیز می‌شود. اکثر ردیاب‌های سفر قابلیت نصب سیم‌کارت دارند. با استفاده از همین سیم‌کارت خانواده و عزیزانتان می‌توانند هرلحظه از وضعیت شما باخبر باشند. این ویژگی خصوصاً برای افراد مسن یا مسافرینی که از بیماری رنج می‌برند بسیار حائز اهمیت است.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید جی پی اس همراه مسافر با شماره‌های اعلام‌شده در سایت تماس بگیرید. همکاران آماده ارائه اطلاعات و راهنمایی شما برای یک سفر بی‌خطر هستند.

سوالات متداول مشتریان

01استفاده از ردیاب همراه مسافر چه ضرورتی دارد؟

گم کردن مسیر، دزدیده شدن چمدان و جدا ماندن از سایر هم مسیرها از جمله خطرات رایج در سفر است. با کمک جی پی اس همراه مسافر می توان از این خطرات جلوگیری کرد. 

02در خرید ردیاب همراه مسافر باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

در خرید ردیاب حتما به اندازه، نوع اپلیکیشن و قیمت آن توجه کنید. ردیاب همراه مسافر باید کوچک و قابل حمل باشد. همچنین در انتخاب ردیاب به نرم افزار آن دقت کنید. برخی از جی پی اس ها فقط از اندروید یا آی او اس پشتیبانی می کنند. 

03آیا برای چمدان ها باید ردیاب جداگانه تهیه کرد؟

از آنجا که معمولاً در رفت‌وآمدها و گردش‌های داخل و خارج شهر مسافرین وسایل خود را همراه خود نمی‌برند احتمال گم‌شدن یا دزدیده شدن چمدان‌ها زیاد است. بنابراین تهیه دو ردیاب می تواند خیال شما را از هر بابت راحت کند. 

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
امتیاز شما به این محتوا

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *