جی پی اس خودرو

تنظیمات ردیاب خودرو؛ آموزش صفر تا صد

2457 بازديد
1400/05/23
کپی شد

خرید ردیاب خودرو یکی از اقدامات امنیتی بسیار خوب برای ماشین است تا به بهترین شیوه از وسیله ارزشمند خود محافظت کنیم. جی‌پی‌اس‌ها از زمان حضور در صنعت خودرسازی به‌سرعت به یکی از کاربردی‌تر ابزار امنیتی تبدیل شدند. اما زمان خرید ردیاب احتمالا به تنظیمات و نحوه نصب آن نیز فکر خواهیم کرد، حتی گاهی ممکن است برای راه‌اندازی این دستگاه دچار مشکل شویم. به همین دلیل در این مقاله سایت جی‌پی‌اس خودرو به سراغ تنظیمات ردیاب خودرو رفتیم تا یک آموزش صفر تا صد را برای شما آماده کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین نحوه نصب ردیاب؛ تنظیمات ردیاب خودر را به یک متخصص بسپارید

هدف اصلی از نصب ردیاب خودرو بالابردن امنیت ماشین است. نصب ردیاب ماشین بهترین راه مقابله با سرقت خودرو خواهد بود تا حتی در صورت‌ دسترسی سارق به داخل ماشین، از موقعیت مکانی وسیله نقلیه خود به‌طور لحظه‌ای آگاه باشیم. جی‌پی‌اس‌ها از یک فناوری بسیار پیشرفته بهره‌می‌برند که آن‌ها را به کارامدترین ابزار امنیتی جهان تبدیل کرده است. حالا با همه این توضیحات، آیا می‌توانیم تنظیمات ردیاب خودرو و نصب آن را خودمان انجام دهیم؟

جواب این سوال به توانایی فنی و میزان آشنایی شما با ابزار تکنولوژی بر می‌گردد. جی‌پی‌اس ماشین با اینکه فناوری پیشرفته‌ای دارد، ولی از نظر تنظیمات و نصب چندان پیچیده نیست. البته منظور ما این نیست که به راحتی می‌توان آن را راه‌اندازی کرد، ولی به‌طور کلی مراحل نصب آن خیلی سخت نیست. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم بعد از خرید ردیاب خودرو تنظیمات و نصب آن را به یک فرد متخصص و کاربلد بسپارید تا خیالتان از این بابت راحت باشد.

آنباکسینگ و تنظیمات ردیاب خودرو

بهترین محل نصب ردیاب خودرو؛ ردیاب آهنربایی و سیمی

جی‌پی‌اس خودرو به همان میزان که برای ما یک قطعه مفید و ارزشمند است، برای سارقین باعث دردسر و نگرانی خواهد بود. بنابراین باید این دستگاه را در یک جای بسیار مناسب و امن جاسازی کرد. بدون شک سارقین زمان سرقت خودرو همه دقت و تلاش خود را می‌کنند تا ردیاب ماشین را پیدا کنند. پس اولین گام تنظیمات ردیاب خودرو و نصب آن، انتخاب بهترین محل برای پنهان کردن این دستگاه است.

جی‌پی‌اس ماشین در دو مدل آهنربایی و سیمی در بازار وجود دارد که این تفاوت، اندکی روی محل نصب ردیاب نیز تاثیرگذار خواهد بود. ردیاب ماشین سیمی باید در جایی قرارگیرد که فرآیند سیمی‌کشی آن به خوبی انجام شود و مانع و اختلالی وجود نداشته باشد. معمولا این نوع ردیاب‌ها را زیر فرمان، داشبور، صندوق عقب و در موارد اندکی زیر صندلی جاساز می‌کنند. اما نصب ردیاب آهنربایی یا بی‌سیم آسان‌تر است و هر قسمتی از ماشین که خاصیت آهنربایی داشته باشد می‌توان آن را چسباند. بنابراین ردیاب آهنربایی انتخاب نسبتا بهتری است و نباید به دلیل قیمت بالاتر از خرید آن منصرف شد. شما می‌توانید با پیگیری قیمت ردیاب آهنربایی ارزان به محصولات باکیفیتی میان ردیاب‌ها دسترسی داشته باشید که قیمت مناسبی نیز دارند.

تنظیم ردیاب سیمی

 

تنظیمات ردیاب خودرو؛ فعال‌سازی جی پی اس سیمی ماشین و قابلیت شنود آن

جی‌پی‌اس‌ها برای اینکه از سیستم پیامک و Gprs (اینترنت) بهره ببرند نیازمند داشتن یک سیم‌کارت هستند. ابتدا یک سیم‌کارت جدید خریده و آن را پانچ کنید و در محل تعیین شده جی‌پی‌اس قرار دهید. یادتان باشد برای سیم‌کارت، شارژ پولی نیز باید بخرید. بعد از این‌کار نوبت به باز کردن درب جعبه فیوز می‌رسد. ردیاب‌ها سیم برق اصلی، یک سیم سوئچ پله و سیم اتصال به بدنه دارند. البته در ردیاب‌های که مجهز به شنود هستند یک سوکت بیشتر نیز برای اتصال به میکروفون ماشین وجود دارد.

یکی از سوکت های ردیاب خودرو دارای سه سیم است که یکی به باتری خودرو، یکی به ACC و دیگر سیمی است که به رله قطع کن بنزین وصل می‌شود. سیم دیگر به آنتن داخلی ردیاب متصل خواهد شد تا سیستم موقعیت‌یابی آن فعال شود. با اتصال درست سیم‌ها چراغ‌های زرد و آبی ردیاب چشمک خواهند زد. این مدل ردیاب‌ها از باتری ماشین تغذیه می‌کنند، و در صورت خرابی باتری یک پیام هشدار برای شما ارسال خواهند کرد. به این ترتیب یک ردیاب سیمی نصب و فعال خواهد شد. اما اگر شما به‌دنبال از کار انداختن جی‌پی‌اس ماشین خود هستید، به شما توصیه می‌کنیم مقاله چگونه جی پی اس را غیر فعال کنیم را مطالعه بفرمایید.

نحوه تنظیم ردیاب آهنربایی

نحوه نصب و تنظیمات ردیاب آهنربایی به چه صورت است؟

نصب ردیاب آهنربایی بسیار ساده است و بعد از روشن کردن آن توسط دکمه پاور آن را در محل موردنظر جاسازی کنید. انتخاب محل نصب مناسب مهم‌ترین گام راه‌اندازی این نوع ردیاب است. ردیاب آهنربایی را جایی قرار دهید که دست سارقین به آن نرسید و از طرف دیگر در معرض مستقیم باد و باران نیز قرار نداشته باشد.

چگونه شماره موبایل خود را در ردیاب ماشین وارد کنیم؟ ردیابی خودرو با پیامک

یکی از بهترین ویژگی‌های ردیاب ماشین امکان ورود شماره موبایل و کنترل جی‌پی‌اس از طریق آن است. به کمک پیامک می‌توان جی‌پی‌اس خودرو را خاموش یا روشن کرد، یا اینکه دستگاه در مواقع خطر برای کاربر فرمان SOS یا همان کمک را ارسال می‌کند. در واقع با کمک اس‌ام‌اس در صورت دسترسی نداشتن به اپلیکشن ردیاب، بدون هیچ دردسری کنترل جی‌پی‌اس تحت فرمان مالک خودرو خواهد بود.

برای وارد کردن دستورات اس‌ام‌اسی به دستگاه معمولا کدهای مختلفی وجود دارد و درون دفترچه راهنمای هر دریاب این دستورات ذکر شده است. اما معمولا برای وارد کردن شماره اصلی که جی‌پی‌اس دستورات پیامکی را از آن دریافت خواهد کرد از کد #CENTER,A,mobile number استفاده می‌شود. برای مثال به این شکل: CENTER,A,09123456789# که این دستور برای ذخیره شماره اصلی است.

دستورات پیامکی برای کنترل خودرو با توجه به نوع و امکانات جی‌پی‌اس‌ها متفاوت بوده و یکی از مراحل تنظیمات ردیاب خودرو است. برای آشنایی بیشتر با نحوه ردیابی خودرو با کمک پیامک حتما مقاله ردیابی با پیامک را مطالعه بفرمایید.

برد ردیاب ماشین، تنظیم جی پی اس خودرو

آنتن‌دهی ردیاب ماشین؛ آنتن تقویت کننده جی پی اس برای افزایش برد

جی‌پی‌اس‌های خودرو تنوع بسیار دارند که موجب به تفاوت عملکرد، قدرت و کارایی آن‌ها می‌شود. همان‌طور که برخی از انوع ردیاب مجهز به دستگاه شنود است، در زمینه قدرت برد یا آنتن‌دهی نیز برخی از این دستگاه‌ها قوی‌تر هستند. اما این دلیل بر این نخواهد بود که اگر یک ردیاب متوسط خریداری کردید و از میزان برد یا آنتن‌دهی آن رضایت ندارید، مجبور به تعویض آن باشید.

تقویت‌کننده آنتن ردیاب نیز وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توان به‌خوبی قدرت آنتن‌دهی جی‌پی‌اس ماشین را افزایش داد. به‌هرحال داشتن برد بالا برای یک ردیاب یک ویژگی بسیار خوب و مهم محسوب می‌شود و طبیعی است که خریداران به‌دنبال تقویت این بخش از ردیاب خود باشند. یکی از نکات مثبت تقویت‌کننده‌های آنتن ردیاب این است که، در بسیاری از مواقع که خودرو در نقطه کور قرار می‌گیرد، این وسیله‌ها همچنان اطلاعات را مخابره می‌کنند. به تقویت‌کننده‌ها ردیاب به اصطلاح LBS یا سیستم موقعیت یابی در نقاط کور گفته می‌شود که از بهترین وسایل جانبی ردیاب خودروها هستند.

خرید بهترین و متنوع‌ترین ردیاب ماشین در جی پی اس خودرو

در این مقاله به موارد مهمی که باید در هنگام تنظیمات و نصب ردیاب خودرو به آن‌ها توجه کرد، اشاره کردیم. از زمان نصب فیزیکی ردیاب تا تنظیمات پیامکی آن باید همه مراحل را به درستی طی کرد تا هیچ مشکل برای عملکرد جی‌پی‌اس ماشین وجود نداشته باشد. اولین گام برای بهره‌بردن از عملکرد ردیاب‌ها، خرید یک ردیاب ماشین باکیفیت است. اگر به فکر خرید یک ردیاب خودرو با کارایی و قیمت مقرون‌به‌صرفه هستید، حتما سری به ردیاب خودرو آهنربایی و انواع آن بزنید. خرید یک جی‌پی‌اس آهنربایی از یک فروشنده معتبر امنیت ماشین شما را به بهترین نحو برقرار خواهد کرد.

فروشگاه جی پی اس خودرو با بیش از 10 سال تجربه و تکیه بر فناوری‌های روز دنیا در سه حوزه‌ی فروش و خدمات انواع ردیاب خودرو، جی پی اس آهنربایی و ردیاب شخصی آماده ارائه خدمات به مشتریان است. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید بهترین ردیاب خودرو با شماره 02128426383 تماس حاصل کنید. همکاران ما پاسخگوی سوالات شما هستند.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
4.5 از 13 رای

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *