جی پی اس خودرو

معرفی 3 کاربرد جی پی اس در کشاورزی

2029 بازديد
1399/10/20
کاربرد جی پی اس کشاورزی
کپی شد

کشاورزی یکی از صنایع مهم و علومی است که در کل دنیا اهمیت بسیاری دارد. کشاورزی سنتی این روزها به کشاورزی مدرن تبدیل شده است و با استفاده از ابزارهای پیشرفته به طرق مختلفی انجام می‌شود. در کشاورزی مدرن کشاورزها می‌توانند با خاک برداری و نقشه برداری به خوبی از شیوع آفت جلوگیری کنند و بر اساس اندازه دقیق مزارع عملیات آبیاری را انجام دهند. وسایل مختلفی علاوه‌بر ماشین‌های مدرن در بهره‌وری بیشتر کشاورزی نقش دارند. جی پی اس‌ها یکی از مهم‌ترین ابزارهایی‌اند که این روزها در کشاورزی مدرن تاثیر دارند. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی 3 کاربرد جی پی اس در کشاورزی بپردازیم.

1- ردیابی آنلاین ماشین‌های کشاورزی، یک کشاورزی مدرن با کمک جی پی اس

یکی از دغدغه‌های بزرگ کشاورزان گم شدن یا دزدیده شدن ماشین و ابزارآلات کشاورزی است. دلیل این موضوع هم قیمت گران ماشین‌های کشاورزی مانند تراکتور، کمپاین، بذرپارش و وسایل مختلف دیگر است. همچنین پیگیری ماشین‌های کشاورزی در مسیر مزرعه نیز کار چندان راحتی نیست. کشاورزان باید  در مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت باید از وضعیت و عملکرد ماشین‌های کشاورزی مطلع باشند. در چنین مواقعی بهترین راهکار استفاده از دستگاه جی پی اس یا ردیاب است.

با مجهز شدن ماشین‌ها و ابزارآلات کشاورزی به دستگاه جی پی اس حتی در صورت به سرقت رفتن به راحتی می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. چون با استفاده از امواج ماهواره‌ای اطلاعات و موقعیت مکانی ماشین‌ها و ابزار کشاورزی در پنل‌های رایانه‌ای یا گوشی‌های همراه برای شما ارسال می‌شود. آب‌و‌هوا گاهی اوقات مختل کننده جی پی اس خودرو یا ماشین‌های کشاورزی است. بنابراین اگر چنانچه در شهرهای پر رطوبت زندگی یا پر گرد و غبار زندگی می‌کنید باید نسبت به خرید جی پی اس‌هایی اقدام کنید که در برابر انواع آب‌وهوا مقاومت دارند و عملکرد آن‌ها مختل نمی‌شود.

1-	ردیابی آنلاین ماشین‌های کشاورزی به کمک ج پی اس کشاورزی

2- پیش‌بینی وضعیت آب‌و‌هوا، مهم‌ترین کاربرد جی پی اس برای زمین کشاورزی

همه کشاورزها می‌دانند محصولی که در شرایط مناسب آب‌وهوایی کاشته می‌شود نتیجه بهتری دارد. مهم‌ترین موضوع در فرایند کشاورزی وضعیت آب‌و‌هوایی است. درست است که با استفاده از اخبار سازمان آب‌وهوایی می‌توانید به اطلاعات کامل و گسترده‌ای دست پیدا کنید. اما با استفاده از ردیاب‌هایی که قابلیت پیش بینی وضعیت آب‌وهوا را دارند به طور کاملا تخصصی می‌توانید از وضعیت جوی با خبر شوید.

برای استفاده بیشتر از دستگاه‌های جی پی اس یا همان ردیاب فقط کافی است نحوه استفاده از جی پی اس خودرو یا ماشین‌ آلات کشاورزی را بدانید. برای دسترسی به این موضوع می‌توانید از دفترچه‌های راهنمای جی پی اس‌ها استفاده کنید. البته کارشناسان و متخصصین جی پی اس خودرو هم در تیم‌های پشتیبانی آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه نصب،‌ راه‌اندازی و استفاده از دستگاه جی پی اس هستند.

2-	پیش‌بینی وضعیت آب‌و‌هوا، مهم‌ترین کاربرد جی پی اس در کشاورزی

3- نقشه برداری از زمین و مزارع، مهم‌ترین کاربرد دستگاه جی پی اس کشاورزی

یکی از مهم‌ترین بهره‌برداری‌ها از دستگاه جی پی اس در کشاورزی نقشه برداری و اطلاع از مساحت دقیق زمین است. با اطلاع کامل از مساحت دقیق زمین می‌توانید عملیات بذرپاشی را به خوبی انجام دهید و همچنین میزان بذر مورد نیاز را به درستی محاسبه کنید. یکی دیگر از فواید استفاده از جی پی اس در کشاورزی تشخیص آفات و معرفی بخش‌های آفت زده به دستگاه‌های سم پاش است.

به این ترتیب که با استفاده از جی پی اس می‌توانید بعد از نقشه برداری محل آفت کش‌ها را به هواپیماها یا دستگاه‌های سم پاش معرفی کنید. به این ترتیب عملیات سم پاشی بدون نیاز به نیروهای انسانی به دقت صورت می‌گیرد. ردیاب‌ها یا همان دستگاه‌های جی پی اس می‌توانند مانند یک دزگیر مخفی عمل کرده و امنیت ابزار کشاورزی شما را تامین کنند. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از قیمت دزدگیر جی پی اس دار با کارشناسان جی پی اس خودرو تماس بگیرید. با نصب جی پی اس برای همیشه از نگرانی به سرقت رفتن ماشین‌های کشاورزی خداحافظی می‌کنید.

نقشه برداری از مزارع با جی پی اس کشاورزی

خرید انواع جی پی اس زمین کشاورزی برای انجام کشاورزی مدرن و پایدار

در این مقاله تلاش کردیم تا اطلاعات کاملی در زمینه کاربرد جی پی اس در کشاورزی در اختیارتان قرار دهیم. این روزها بهترین وسیله برای پیشگیری از سرقت خودروها، موتورسیکلت‌ها، ابزارآلات کشاورزی، خودروهای سنگین و وانت‌بارها و وسایل گران قیمت دستگاه‌های ردیاب هستند. این دستگاه‌ها به دلیل سرعت بالای عملکردی که دارند مورد استقبال افراد بسیاری قرار گرفته‌اند. بهتر است شما هم وقت را هدر ندهید و برای تامین امنیت ماشین‌های کشاورزی خود اقدام به خرید جی پی اس کشاورزی کنید.

اشنایی با بهترین جی پی اس برای کشاورزی

از ردیاب‌ها به‌عنوان دستگاه جی پی اس مخفی هم استفاده می‌شود. به همین دلیل هیچ‌وقت سارقان موفق به پیدا کردن آن‌ها نمی‌شوند. مزایای استفاده از جی پی اس بی‌شمار است و برای کسب اطلاعات بیشتر باید با کارشناسان و متخصصین این امر مشورت کنید. همکاران ما در جی پی اس خودرو آماده ارائه مشاوره و پاسخگویی به سوالات شما در زمینه خرید، نصب،‌ راه اندازی و استفاده از ردیاب‌های مختلف خودرو و افراد هستند. شما می‌توانید برای مشورت و صحبت با کارشناسان جی پی اس خودرو با شماره تلفن28426383 – 021 تماس بگیرید.

سوالات متداول مشتریان

01 مهم ترین قابلیت های ردیاب های کشاورزی کدامند؟

مهمترین قابلیت ردیاب کشاورزی علاوه بر مسیریابی پیش بینی آب و هوا می باشد.

02ردیاب های کشاورزی ضد آب هستند؟

بله این ردیاب ها ضدآب بوده و در برابر هرنوع آب و هوایی قابل استفاده می باشد.

03قیمت دستگاه جی پی اس کشاورزی چقدر است؟

قیمت دستگاه جی پی اس کشاورزی بستگی به برند، امکانات، نوع دستگاه و کشور سازنده دارد. برای اطلاع دقیق از قیمت دستگاه‌های ردیاب وارد سایت جی پی اس خودرو شوید.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
4.6 از 37 رای

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *