جی پی اس خودرو

استفاده از جی پی اس چه نقشی در کنترل ترافیک دارد؟

862 بازديد
1400/07/28
نقش ردیاب در کنترل ترافیک
کپی شد

ترافیک‌های شهری به یکی از مهم‌ترین مشکلات شهرنشینی تبدیل شده‌اند. فرقی نمی‌کند در کدام قسمت شهر یا در چه ساعتی در خیابان‌ها تردد می‌کنید چون در هر ساعت از شبانه‌روز ترافیک آزاردهنده‌ای را شاهد خواهید بود. معضل ترافیک باعث بی‌نظمی‌های متعددی در انجام امور روزانه و شهروندان می‌شود و مسئولان همیشه به دنبال راهکار مناسبی برای رفع این معضل بوده‌اند. شهروندان نیز با استفاده از نرم‌افزارهای مجهز به جی پی اس سعی در تردد در مناطق کم ترافیک دارند. اما آیا همه این روش‌ها کافیست؟ استفاده از جی پی اس ماشین و گوشی تا میزان قابل توجهی در پیشگیری از تردد در مناطق پرترافیک موثر است. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم نقش جی پی اس در کنترل ترافیک را بررسی کنیم.

با سیسنم ناوبری اینرسی آشنا شوید

ناوبری اینرسی یک سیستم پیشرفته برای رفع مشکل ترافیک در دهه 70 میلادی بوده است. سیستم ناوبری اینرسی INS برپایه اطلاعات و تشخیص موقعیت جغرافیایی کار می‌کرد. عملکرد سیستم اینرسی با بررسی موقعیت جغرافیایی محورهای طول، عرض و ارتفاع و سرعت و وضعیت محورها در تراز از سمت شمال فعالیت می‌کند. شاید بتوان گفت سیستم ناوبری اینرسی اولین سییتمی است که برای رفع معضل ترافیک مورد استفاده قرار گرفته است اما اکنون نیز از این سیستم در کنار فناوری جی پی اس برای کنترل ترافیک کاربرد دارد.

استفاده از سیستم‌های قدیمی برای کنترل ترافیک با آمدن دستگاه‌های جی پی اس و مکان‌یاب‌ها کمتر مورد استفاده قرار گرفتند. اغلب خودروهای جدید مجهز به سیستم‌های ناوبری هستند و موقعیت جغرافیایی را نمایش می‌دهند. ردیاب‌هایی که برای پیشگیری از سرقت نیز به کار گرفته می‌شوند نیز مجهز به سیستم مکان‌یاب در کنار تجهیزاتی از جمله آنتن‌داخلی برای نقاط کور،‌ دستگاه شنود و سیستم LBS برای مکان‌یابی دقیق هستند.

خرید ردیاب خودرو از جی پی اس خودرو

جی پی اس نقشی موثر در کنترل و مدیریت ترافیک شهری دارد

امروزه سیستم جی پی اس یکی از مهم‌ترین فناوری‌هایی است که برای کنترل ترافیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. فناوری جی پی اس با دریافت اطلاعات مورد نیاز درباره موقعیت جغرافیایی از ماهواره‌های مستقر در ایستگاه فضایی، وضعیت ترافیک را به خوبی به نمایش می‌گذارند. جی پی اس گوشی تلفن همراه ساده‌ترین مدل از فناوری جی پی اس هستند که در دسترس همه افراد قرار دارند. نرم افزارهای بسیاری نیز بر پایه فناوری جی پی اس گوشی فعالیت می‌کنند و وضعیت ترافیک و موقعیت جغرافیایی را نمایش می‌دهند.

با کمک سیستم جی پی اس موجود در سیستم ناوبری خودرو و گوشی‌های تلفن همراه می‌توان به راحتی مسیر جغرافیایی را مورد بررسی قرار داد و سریع‌ترین راه را انتخاب کرد. حد فاصل بین مبدا و مقصد توسط نرم‌افزارها نشان داده شده و مسیرهای خلوت و کم تردد معرفی می‌شوند. این سیستم شگفت‌انگیز در ردیاب‌ها نیز وجود دارد. ردیاب‌های خودرو با استفاده از سیستم‌های جی پی اس می‌توانند به خوبی موقعیت جغرافیایی ماشین یا هر وسیله نقلیه دیگری را از طریق نرم‌افزاهای مشخصی به مالک اصلی خودرو اطلاع دهند.

کنترل سرعت ماشین با کمک ردیاب خودرو

جی ای اس مهم‌ترین بخش کنترل ترافیک در سیستم GPS

یکی از جدیدترین سیستم‌هایی که در کنترل ترافیک مورد استفاده قرار می‌گیرد جی ای اس است. GIS یا سیستم اطلاعات جغرافیا است که اطلاعات مورد نیاز درباره موقعیت جغرافیایی در آن به‌صورت لایه لایه ذخیره و نگهداری می‌شود. اطلاعات تهیه شده توسط سیستم‌های مشخص در جی ای اس تفکیک و برسی می‌شوند و با تصیف دقیقی از موقعیت جغرافیایی را در اختیار نرم افزارهای جی پی اس قرار می‌دهند.

سیستم جی ای اس در پیش‌بینی حجم ترافیک، محدودیت سرعت در مسیر و راه‌ها، نمایش محل تصادف و نمایش تقاطع و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی نیز کاربرد موثر و قابل توجهی دارد. به‌طورکلی می‌توان از GIS برای مدیریت شهری به صورت الکترونیک استفاده کرد.

جی پی اس بهترین وسیله برای پیشگیری از سرقت ماشین

جی پی اس خودرو فقط برای رهایی از ترافیک نیست

در این مقاله درباره نقش جی پی اس در کنترل ترافیک شهری صحبت کردیم. جی پی اس‌ها فقط برای کنترل ترافیک کاربرد ندارند. این روزها با قرار دادن چیپست جی پی از در دستگاه‌های ردیاب از سرقت وسایل نقلیه و گم شدن انسان‌ها و حیوانات پیشگیری می‌کنند. ردیاب‌هایی که براساس فناوری جی پی اس کار می‌کنند با ارسال اطلاعات دقیق و کامل درباره موقعیت جغرافیایی وسایل نقلیه یا اشخاص می‌توانند مانع بروز حوادث غیر قابل پیش‌بینی شوند.

خرید بهترین ردیاب خودرو از جی پی اس خودرو

فروشگاه جی پی اس خودرو با بیش از 10 سال سابقه درخشان در زمینه فروش، طراحی و واردات انواع ردیاب‌های خودرو، محصولات خود را با ارائه گارانتی، خدمات پس از فروش و پشتیبانی آنلاین و تلفنی به خریداران محترم عرضه می‌کند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید ردیاب ماشین از جی پی اس خودرو همین حالا با شماره تلفن 02128426383 تماس بگیرید. همکاران ما در واحد فروش آماده ارائه مشاوره رایگان به شما عزیزان در زمینه انتخاب، خرید و نصب ردیاب ماشین هستند.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
امتیاز شما به این محتوا

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *