جی پی اس خودرو

جی پی اس کوهنوردی، صعود به اورست با ردیاب

2131 بازديد
1399/05/19
ردیاب جی پی اس دار کوهنوردی
کپی شد

کوهنوردی یکی از پر خطرترین و پر ریسک ترین ورزش های حرفه ای است. ورزشی که شور و هیجان غیر قابل وصفی دارد اما می تواند خطرات غیرقابل جبرانی را نیز در پی داشته باشد. با توجه به این موضوع، ابزارهای کمکی بسیاری برای عبور از شرایط خطر در این ورزش حرفه ای به بازار آمد که می تواند همراه همیشه یک کوهنورد حرفه ای باشد. یکی از این ابزارهای کارآمد، جی پی اس کوهنوردی است. در این مطلب همه چیزهایی که از این وسیله کوچک و شگفت انگیز نمی دانید را به شما خواهیم گفت.

Gps کوهنوردی چیست؟

مفهوم مسیریابی در زندگی روزمره ما، به جابجایی میان دو مسیر کوتاه و مشخص با خودرو محدود می شود و هنگامی که صحبت از خرید gps به میان می آید، اولین تصورمان خرید جی پی اس ماشین است. اما اگر یک کوهنورد حرفه ای باشید، حتما می دانید که حیاتی ترین عامل موفقیت یک کوهنورد، مسیریابی تخصصی و دقیق است. در گذشته صعود در کوهنوردی تنها با دنبال کردن تجربی مسیر اتفاق می افتاد. اما پیشرفت تکنولوژی این مسیر را با ارائه یک محصول کاربردی ساده تر کرد.

جی پی اس کوهنوردی همان محصول کارآمد است که می توان این روزها آن را اصلی ترین ابزار برای جهت یابی دانست. در حقیقت این جی پی اس با کمک دریافت فرکانس های ماهواره ای، موقعیت جغرافیایی را به کوهنورد نشان می دهد و با این کار مانع از ایجاد خطر و گم شدن احتمالی او می شود.

مزایای استفاده از gps کوهنوردی، بدون تجهیزات به دل کوهستان نزنید

آگاهی از موقعیت، مهم ترین مزیت استفاده از جی پی اس است. شناختن موقعیت های جغرافیایی به کوهنورد کمک می کند که مسیر درست تری را برای صعود انتخاب کند و با خطرات کمتری در مسیر خود مواجه شود. به همین دلیل است که این روزها همراه داشتن جی پی اس برای شناختن نقاط جغرافیایی، یک اصل مهم در کوهنوردی به حساب می آید. خرید جی پی اس کوچک و نقطه یابی درست آن، می تواند ضمانتی برای سلامت کوهنورد در موقعیت های بحران نیز باشد.

انواع جی پی اس کوهنوردی و کاربردهای آن ها را بشناسید

به طور کلی gpsها با توجه به سطح قیمت و میزان امکانات، به انواع مختلفی تقسیم می شوند و در نتیجه کاربری های متفاوتی نیز دارند. این ویژگی درباره جی پی اس کوهنوردی نیز حاکم است. به این معنی که هر دستگاه جی پی اس کوهنوردی، می تواند قابلیت های متفاوتی داشته باشد. در ادامه با این مدل های محبوب آشنا شوید.

1- جی پی اس کوه، یک مسیریاب پیشرفته

این روزها نمی توان کسی را پیدا کرد که ادعا می کند یک کوهنورد حرفه ای است اما gps مسیریاب را در میان لوازم کوله پشتی خود ندارد. این نوع از جی پی اس به یک ابزار اساسی در کوهنوردی تبدیل شده و صعود به قله های بلند با راه های پر پیچ و خم بدون وجود آن تقریبا غیرممکن است.

این دستگاه در حقیقت گیرنده ای است که می تواند امواج ماهواره ای را دریافت کند. امواج بعد از پردازش به شکل یک مختصات جغرافیایی روی صفحه نمایشگر جی پی اس نشان داده می شوند تا کوهنورد با کمک آن، نقشه جابجایی خود و مسیر نهایی را انتخاب کند.

جی پی اس برای کوهنوردان

2-  ردیاب کوهنوردی، زنگ هشدار خطر در مسیر صعود

گاهی با وجود مسیریابی های دقیق و اجرای نقشه صعود، طبیعت با کوهنوردان یار نیست. فراموش نکنید که کوهستان یک فضای دورافتاده از شهر و بدون امنیت است و در صورتیکه گرفتار خطر شوید، به تنهایی نمی توانید از آن جان سالم به در ببرید. ردیاب کوهنوردی یک وسیله برای تامین امنیت شما است. این نوع از جی پی اس هم می تواند موقعیت جغرافیایی را به خوبی شناسایی کند، اما به جای اینکه موقعیت را به شما نمایش دهد، آن را برای فرستنده ارسال می کند.

ردیاب مناسب کوهنوردی، مسیریاب تخصصی برای شخص کوهنورد نیست، بلکه یک راه ارتباطی میان او و افرادی است که در نقطه امن قرار گرفته اند و توانایی ارسال کمک را دارند.

ساده ترین مدل های ردیاب برای کوهنوردی

کدام gps کوه را برای صعود انتخاب کنیم؟

وجود دستگاه جی پی اس مناسب کوه در میان لوازم یک کوهنورد، مانند وجود قمقمه آب است. با همین جمله می توانید متوجه اهمیت این وسیله باشید. چراکه موقعیت یابی اشتباه، می تواند شما را کیلومترها از مقصد دورتر کند.

ردیاب کوهنوردی نیز اگرچه یک دستگاه لوکس به نظر می رسد، اما در حقیقت یک جی پی اس برای تعقیب کوهنورد است و می تواند نجات دهنده او در اتفاقات سخت کوهستان باشد. این ردیاب بیش از همه برای کوهنوردان حرفه ای  که قصد صعود به قله های بلند و خطرناک را دارند، مناسب است و می تواند اطلاعاتی را از موقعیت مکانی به گیرنده ارسال کند. در این صورت اگر  گرفتار خطراتی مانند بهمن، گم شدن در مسیر یا شرایط آب و هوایی نامناسب شوید، می توانید دیگران را از شرایط خود آگاه کنید.

ردیاب شنوددار gpsدار برای کوهستان بهترین دستگاه جی پی اس کوهنوردی چه ویژگی هایی دارد؟

برای خرید gps کوهنوردی باید به کاربری آن توجه کنید و خود را به برند یک دستگاه جی پی اس محدود نکنید. در حقیقت ردیاب های مجهز به جی پی اس، هنگامی کارآمد هستند که آنتن دهی مناسبی داشته باشند و بتوانند با کمترین درصد خطا، نقاط جغرافیایی را شناسایی و پردازش کنند. وجود باطری قدرتمند، وزن سبک و بدنه عایق از دیگر ویژگی هایی هستند که یک مزیت رقابتی در محصولات به حساب می آیند.

از طرفی بسیاری از ردیاب های مناسب کوهنوردی مجهز به شنود هستند. اگر تا پیش از این با قابلیت شنود فقط در جی پی اس مخفی ماشین آشنا بودید، بهتر است بدانید که این وسیله کاربردهای مهم تری هم دارد. برای مثال در کوهنوردی یک رابط قوی میان کوهنورد و گیرنده صدا خواهد بود. این ویژگی به ویژه برای کوهنوردان حرفه ای یک مزیت بزرگ به حساب می آید.

تجربه خرید دستگاه جی پی اس از بهترین فروشگاه ها

خرید دستگاه جی پی اس از فروشگاه های معتمد و متعهد، تجربه لذت بخشی را برای شما به یادگار می گذارد. اگر شما هم به دنبال خرید ردیاب کوهنوردی هستید، پیشنهاد می کنیم سری به فروشگاه آنلاین جی پی اس خودرو بزنید و بهترین دستگاه ردیاب جی پی اس را برای یک صعود موفق انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 02128426383 تماس بگیرید.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
4.2 از 6 رای

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام. ممنون از شما بابت این مقاله بی نظیر. من و همنوردهام قصد خرید این جی پی اس و داریم فقط ای کاش قیمت و هم می‌نوشتید

    1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

      سلام و وقت به خیر دوست عزیز. بسیار خرسندیم که در جلب رضایت شما و همونوردهای عزیزمون موفق بوده‌ایم. برای اطلاع از قیمت ردیاب‌ها می‌توانید با شماره 02128426383 تماس بگیرید. کارشناسان فروش ما علاوه بر اعلام قیمت به تمامی سوالات شما در زمینه جی پی اس کوهنوردی و انواع ردیاب‌ها پاسخ خواهند داد. موفق باشید