جی پی اس خودرو

چگونه از سرقت منزل جلوگیری کنیم

2290 بازديد
1398/12/29
چگونه از سرقت منزل جلوگیری کنیم
کپی شد

آمار های سال 97 از افزایش 19 درصدی سرقت منازل حکایت دارند. در سال های اخیر حتی خانه های بسیار محافظت شده نیز مورد سرقت قرار گرفته اند. این مساله نشان از پیشرفته شدن روش های سرقت دارد. به نظر می رسد با وجود افزایش سرقت و استفاده دزدان از روش های نوین ما نیز باید بیشتر مراقب منازل مان باشیم. در این مقاله می خواهیم به سوال چگونه از سرقت منزل جلوگیری کنیم پاسخ دهیم. رعایت نکاتی که در ادامه خواهیم گفت خانه ما را ضد سرقت خواهد کرد. در ادامه با جی پی اس خودرو همراه ما باشید.

1.  درها و پنجره ها قفل کنید

شاید این نکته بسیار بدیهی به نظر برسد اما سرقت های زیادی با بی احتیاطی ساکنین اتفاق می افتد. گاهی اوقات باز گذاشتن یک پنجره کوچک هم می تواند راه ورود سارقین راه هموار کند. اگر قصد ترک منزل را دارید همه درها و پنجره ها را قفل کنید. پنجره های رو به حیاط و حیاط پشتی خانه ها یکی از محل های نفوذ سارقین است. بنابراین همه منافذ و راه های ورود را با دقت چک کنید.

سرقت از منزل

2. اطلاعات سفر را پیش خودتان نگه دارید

یکی از بی احتیاطی های رایج اعلام اطلاعات سفر به سایر افراد است. اگر قصد سفر کوتاه مدت یا بلند مدت دارید بهتر است اطلاعات سفر را فقط در اختیار افراد معتمد قرار دهید. بسیاری اوقات سارقین یک منزل را زیر نظر می گیرند و ساعات رفت و آمد ساکنین را می دانند. بنابراین افشا کردن اطلاعات نزد دیگران امنیت خانه را به خطر می اندازد. بهتر است هنگام خروج از منزل به قصد سفر جنبه احتیاط را رعایت کنیم. ساعات های پایانی شب یا اول صبح زمان مناسبی برای ترک منزل است. همچنین پیشنهاد می کنیم برای حفاظت بیشتر اتومبیل خودتان را در پارکینگ پارک کنید. استفاده از ردیاب خودرو نیز در این مواقع کاربری است.

3. روش های قدیمی هنوز هم کارایی دارند

افراد مسن و با تجربه معمولا توصیه می کنند هنگام خروج از منزل ظاهرسازی کنیم. برای مثال می توان کلید خانه را به یکی از آشنایان سپرد. به این ترتیب این فرد می تواند در ساعات مختلف به خانه مراجعه کند و طوری وانمود کند که منزل خالی نیست. همچنین پیشنهاد می شود یک لامپ کم مصرف را روشن بگذاریم. البته در حال حاضر روش های پیشرفته تری نیز وجود دارد. برای مثال می توان با کمک چراغ های کنترل از راه دور، لامپ ها و سیستم برقی خانه را از راه دور کنترل کرد.

جلوگیری از سرقت خانه

4. کلید را در منزل پنهان نکنید

یکی از اشتباهات رایج هنگام ترک خانه، گذاشتن کلید در زیر گلدان یا جایی قابل حدس است. پیدا کردن کلید درها و پنجره ها اصلا کار سختی نیست. در حقیقت سارقی که برای سرقت خانه می آید در کمتر از چند دقیقه می تواند محل کلید مخفی را پیدا کند. بهترین راه بردن کلید با خود یا سپردن آن به یکی از آشنایان است.

5. در خانه دوربین کار بگذارید

با پیشرفت فناوری، روش های نوینی برای تامین امنیت منزل ابداع شده است. یکی از روش های تامین امنیت منزل استفاده از دوربین های مداربسته است. دوربین های مداربسته را می توان جایی مشرف به ورودی های خانه نصب کرد. تصاویر این دوربین ها به صورت 24 ساعته ضبط می شوند. همچنین به کمک نرم افزارهای آنلاین می توان تصاویر دریافتی را به صورت زنده مشاهده کرد. معمولا خانه هایی که از دوربین مداربسته استفاده می کنند، کمتر مورد سرقت واقع می شوند.

دزدی منزل و جلوگیری از سرقت خانه

6. از گاوصندوق استفاده کنید

در بسیاری از سرقت ها، سارقین فقط به دنبال طلا و پول نقد هستند. کمد ها مکان های خوبی برای مخفی کردن اشیاء با ارزش نیستند. به همین دلیل توصیه می شود از گاو صندوق استفاده کنید. گاو صندوق ها وزن زیادی دارند و نمی توان به راحتی آن را جا به جا کرد. از طرف دیگر با داشتن چند رمز امکان بازکردن در گاوصندوق بسیار کم است. برای اطمینان بیشتر می توان یک جی پی اس کوچک مثل ردیاب فندکی خودرو را نیز در داخل گاوصندوق جاسازی کرد. به این ترتیب حتی در صورت جا به جایی گاوصندوق می توان به راحتی مکان آن را پیدا کرد.  

7. دزدگیر خانه از سرقت جلوگیری می کند

همان طور که اشاره کردیم هر چقدر ابزارهای امنیتی بیشتری به کار ببریم امکان سرقت از منزل کاهش پیدا می کند. یکی از بهترین ابزارهای امنیتی دزدگیر منازل است. استفاده از دزدگیر منزل در کنار تجهیزاتی مثل دوربین باعث می شود که کمتر سارقی به فکر دزدی بیفتد. در حال حاضر انواع مختلفی از دزدگیرها در بازار وجود دارند. برخی از دزدگیرها امکان کنترل از راه دور منزل را نیز فراهم می کنند و به این ترتیب می توان با خیالی آسوده منزل را ترک کرد. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با ویژگی های یک دزگیر خوب مقاله راهنمای خرید دزدگیر خودرو را مطالعه بفرمایید.

چگونه از سرقت منزل جلوگیری کنیم

8. قفل های منزل را تعویض کنید

اگر تازه به خانه نقل مکان کرده اید، بهتر است در اولین گام قفل قدیمی خانه را تعویض کنید. پیشنهاد می کنیم از قفل های ضد سرقت استفاده کنید. معمولا قفل های قدیمی به راحتی باز می شوند اما قفل های ضد سرقت را نمی توان به آسانی باز کرد و وقت بیشتری را از سارق می گیرد. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با محصولات جی پی اس خودرو به صفحه ردیاب همراه سالمند مراجعه بفرمایید.

9. قبل از خروج، همه جا را چک کنید

آخرین توصیه ای که برای جلوگیری از سرقت منزل داریم، بازرسی کردن همه نقاط خانه است. این موضوع وقتی بیشتر اهمیت پیدا می کند که قصد مسافرت کوتاه یا بلند داشته باشید. در برخی موارد ممکن است در یا پنجره ای باز گذاشته باشیم. بنابراین حتما پیش از خروج از منزل از بسته بودن تمامی منافظ مطمئن شوید.

جلوگیری از سرقت خانه

احتیاط، راز طلایی جلوگیری سرقت از منازل

در تمامی راه حل هایی که در بالا بیان کردیم، احتیاط نقش پررنگی دارد. پیشنهاد می کنیم پیش از انجام هر کاری کاملا محتاط باشید و نکات امنیتی را رعایت کنید. امیدواریم در انتهای مقاله توانسته باشیم تا حدی به سوال چگونه از سرقت منزل جلوگیری کنیم پاسخ داده باشیم. در پایان پیشنهاد می کنیم برای خرید انواع جی پی اس با شماره های اعلام شده در سایت تماس بگیرید. همکاران ما در بخش فروش جی پی اس خودرو شما را در انتخاب یک ردیاب مناسب راهنمایی می کنند.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
امتیاز شما به این محتوا

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *