جی پی اس خودرو

ردیاب هوشمند خودرو، راه حل جلوگیری از سرقت خودرو

369 بازديد
1398/11/16
ردیاب هوشمند خودرو
کپی شد

شاید تا چند سال پیش تصور نصب ردیاب بر روی اتومبیل ها دشوار بود. در سال هایی که خیلی هم از آن دور نشده ایم صرفا نصب یک دزدگیر ساده برای حفاظت از خودرو کافی بود. اما با گذشت زمان و افزایش سرقت و تهدیدات کارشناسان به فکر روش های نوینی مثل استفاده از جی پی اس های هوشمند افتادند. در این مقاله می خواهیم به بررسی ردیاب هوشمند خودرو بپردازیم. پیشنهاد می کنیم در ادامه این مقاله همراه جی پی اس خودرو بمانید.

ردیاب هوشمند خودرو چیست؟

پیش از اینکه به سراغ ردیاب هوشمند خودرو برویم، اجازه دهید کمی درباره جی پی اس ماشین صحبت کنیم. ردیاب خودرو دستگاه کوچکی است که انواع مختلفی دارد. این دستگاه در خودرو نصب می شود و امکان موقعیت یابی را فراهم می کند. موقعیت یابی دقیق تا چند سال پیش وظیفه اصلی ردیاب ها بود اما با پیشرفت فناوری جی پی اس ها وظایف بیشتری را هم بر عهده گرفتند.

ردیاب هوشمند خودرو چیست و چه کاربردی دارد

ردیاب هوشمند خودرو نتیجه همین تغییرات رو به جلو فناوری است. این دستگاه بر خلاف مدل های قبلی امکانات بیشتری دارد. اصلی ترین تغییر در جی پی اس هوشمند را باید اضافه شدن امکان اتصال با شبکه CAN و OBD بدانیم. شبکه CAN را می توان شبکه داخلی خودرو در نظر گرفت. یعنی جایی که تمام اطلاعات الکترونیکی و حیاتی خودرو در آن رد و بدل می شود. همچنین OBD به شبکه ای اطلاق می شود که وظیفه بررسی و نظارت بر عملکرد سوخت رسانی خودرو را بر عهده دارد. قطعات حیاتی مثل ECU یا مخزن احتراق تمام اطلاعات لازم را به OBD ارسال می کنند.

اضافه شدن این ویژگی باعث شده که ردیاب هوشمند بر خلاف جی پی اس های معمولی بتواند بر تمام فرآیند خودرو مدیریت داشته باشد. به این ترتیب کاربر هم می تواند با کمک اپلیکیشن تمام وضعیت خودرو را به دقت تحت نظر داشته باشد. در ادامه بیشتر درباره نحوه کار ردیاب هوشمند صحبت می کنیم.

جی پی اس هوشمند اتومبیل چگونه کار می کند؟

اتصال با شبکه های داخلی باعث شده که ردیاب هوشمند بتواند امکان کنترل سرعت، مسافت طی شده، بنزین مصرف شده و میزان سوخت باقی مانده در مخزن را داشته باشد. در حقیقت جی پی اس هوشمند خودرو مثل ردیاب های عادی ارتباط خود با ماهواره را دارد و می توان موقعیت یابی را انجام دهد.

اسفتاده از ردیاب هوشمند خودرو

کاری که حتی ردیاب های شخصی مثل ردیاب کودک و سالمندان هم انجام می دهند. نقطه قوت و تفاوت این جی پی اس برقراری ارتباط داخلی بین شبکه های موجود در خودرو مثل CAN و OBD است. به این ترتیب ردیاب هوشمند می تواند داده های بسیاری دقیق را از داخل اتومبیل به ما بدهد. در زیر به طور فهرست وار داده ها و اطلاعاتی که جی پی اس هوشمند خودرو در اختیار ما می گذارد را مرور می کنیم:

  • کنترل سرعت و تحلیل رفتار راننده در جاده های مختلف
  • امکان استفاده بر روی کامیون های باری به منظور کنترل حجم بار
  • امکان رسم محدوده های جغرافیایی برای کاربر در مسیرهای طولانی
  • شناسایی ضد ردیاب ها و مختل کننده های جی پی اس
  • اندازه گیری زمان حرکت، توقف و میزان مصرف سوخت در هر کدام به طور مجزا
  • امکان دریافت گزارش های دقیق از وضعیت لحظه ای اتومبیل

تقریبا جی پی اس خودرو را می توان مانند یک بازرس ارشد در نظر گرفت که همه چیز ماشین را در اختیار دارد و می تواند کاربر را در هر زمان از وضعیت با خبر کند.

آیا همه جی پی اس ها هوشمند هستند؟

ردیاب های هوشمند نسل تازه جی پی اس ها هستند. به همین دلیل نمی توان تمامی ردیاب های موجود را در دسته جی پی اس های هوشمند قرار داد. به عبارت دیگر هر ردیابی هوشمند نیست و برخی ردیاب ها صرفا توانایی انجام وظیفه اصلی خود یعنی موقعیت یابی دقیق را بر عهده دارند. از طرف دیگر جی پی اس های هوشمند به نسبت سایر جی پی اس های قیمت بالاتری دارند.

جی پی اس هوشمند خودرو

آیا استفاده از جی پی اس هوشمند خودرو ضروری است؟

معمولا تکنولوژی های جدید وسوسه انگیز هستند. بسیاری بدون توجه به نیاز ها به سرعت فناوری های جدید را تهیه می کنند. ردیاب هوشمند خودرو را نیز می توان در رده فناوری های نوین در نظر بگیریم. درباره خرید ردیاب هوشمند خودرو پیش از هر چیزی باید بر اساس نیاز ها و انتظارات خودمان از جی پی اس عمل کنیم. بنابراین نمی توان ردیاب هوشمند را نسخه ای برای تمامی خودروها و افراد دانست. بهتر است جی پی اس تهیه کنیم که متناسب با وضعیت کاربری ما باشد. خصوصا با توجه به قیمت بالای ردیاب هوشمند می توان به سراغ تهیه جی پی اس ارزان قیمت اما مناسب رفت.

نکات خرید بهترین ردیاب هوشمند خودرو

اگر قصد تهیه ردیاب هوشمند ماشین را داشته باشید، باید چند نکته را رعایت کنیم. در قدم اول بر اساس نوع ماشین اقدام به تهیه ردیاب کنید. برخی از اتومبیل ها خصوصا ماشین های گران قیمت و طراز اول خارجی نیازی به ردیاب هوشمند ندارند. در حقیقت این اتومبیل های آنقدر امکانات دارند که دیگر نیازی به نصب یک وسیله اضافی در ماشین نیست. اما جدای از نوع ماشین، ارائه خدمات پس از فروش دیگر نکته مهم در خرید ردیاب است.

ردیاب هوشمند خودرو

ردیاب های هوشمند فناوری های پیشرفته ای دارند و ممکن است دچار اختلال شوند. اگر از شرکتی خرید کنیم که خدمات پشتیبانی مناسبی ارائه ندهد، ممکن است دچار مشکل شویم. همچنین در خرید ردیاب حتما به قیمت آن توجه کنیم. اگر واقعا قصد خرید یک ردیاب هوشمند را داریم بایستی مراقب سودجویان باشیم. برخی ممکن است ردیابی کم کیفیت و ساده را به عنوان یک جی پی اس هوشمند به ما بفروشند. پیشنهاد می کنیم برای انجام یک انتخاب هوشمند در خرید GPS، به مقاله کاربرد ردیاب خودرو مراجعه فرمایید.

ردیاب هوشمند خودرو در یک نگاه

در پایان مقاله بایستی تاکید کنیم که ردیاب ها و فناوری های امنیتی به سرعت در حال پیشرفت هستند. اگر امسال با ردیاب هوشمند مواجه شده ایم در سال های آینده قطعا فناوری های بسیاری جدیدتری را به چشم خواهیم دید. در حقیقت نقش امنیت اشخاص و اموال آنقدر مهم شده که همه به فکر استفاده از راه های گوناگون برای حفظ جان و اموال خود باشند.

در انتها پیشنهاد می کنیم برای خرید انواع جی پی اس خودرو با همکاران ما از طریق شماره های اعلامی سایت در ارتباط باشید. کارشناسان بخش فروش و پشتیبانی ما اطلاعات و راهنمایی لازم برای خرید جی پی اس را در اختیار شما قرار می دهند.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
امتیاز شما به این محتوا

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام، مشاوره هم میدیدن؟ قیمتش چنده؟ چجوری باید بخرمش؟

    1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

      با سلام و احترام فراوان به شما دوست عزیز
      قیمت محصول در صفحه درج شده است. قیمت ردیاب آهنربایی ارزان GR800 برابر با 1250000 تومان است. از طریق شماره تلفن 28426383 – 021 و شماره موبایل 09102220917 می توانید با همکاران بخش فروش ما در ارتباط باشید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. همچنین با استفاده از لینک زیر می‌توانید جزییات بیشتری را درباره این محصول مشاهده بفرمایید.
      https://gpskhodro.com/products/%D8%AC%DB%8C-%D9%BE%DB%8C-%D8%A7%D8%B3-%D9%85%D8%BA%D9%86%D8%A7%D8%B7%DB%8C%D8%B3%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88/