جی پی اس خودرو

سامانه موقعیت‌یاب جهانی چیست؟ چگونه کار می‌کند؟

2049 بازديد
1399/06/12
جی پی اس خودرو، به فکر امنیت خودرو خود باشید
کپی شد

یکی از کاربردی‌ترین تجهیزات دسترسی به موقعیت مکانی، جی پی اس است. خوشبختانه در هر نقطه از کره زمین و در هر مکانی که باشید، می‌توانید از خدمات جی پی اس بهره‌مند شوید. جی‌پی‌اس یا سیستم موقعیت‌یاب جهانی، یک سیستم مسیریابی است که، 24 ماهواره دارد و به‌طور رایگان می‌توان از آن استفاده کرد.

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی استفاده از ابزارهای الکترونیکی نیز افزایش پیدا کرد. اگر شما هم به جمع کاربران جی پی اس پیوستید، پیشنهاد می‌کنیم با جی پی اس خودرو همراه باشید. قرار است یکی از پرکاربردترین جی پی اس‌ها را به شما معرفی کنیم که در زندگی روزمره بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد.

انواع جی پی اس کدام‌اند؟ رقبای قطب‌نما را بشناسید

اولین قدم برای شناخت جی پی اس، آگاهی از نحوه کارکرد آن‌ و آشنایی با انواع ردیاب است. حقیقت این است که با ورود ردیاب‌ها به دنیای جهت‌یابی دیگر کمتر کسی از قطب‌نما برای تعیین جهت و مسیریابی استفاده می‌کند. سامانه موقعیت‌یاب جهانی با فرستادن سیگنال‌‌های رادیویی در فرکانس بالا، به‌طور پیوسته‌کار می‌کند.

به‌این‌ترتیب زمان و مکان ماهواره نسبت به زمین مشخص می‌شود. درنهایت یک گیرنده جی پی اس روی زمین، با گرفتن اطلاعات از چند ماهواره و پردازش آن‌ها موقعیت کاربر را مشخص می‌کند. وقت آن رسیده است که شما را با انواع متفاوت Gps آشنا کنیم. در ادامه سه دسته از انواع جی‌پی‌اس را به‌طور مختصر معرفی می‌کنیم.

جی پی اس موس: یکی از بروزترین انواع جی پی اس، gps موس است. این نوع ردیاب هیچ‌گونه دکمه‌ای ندارد. جی پی‌اس موس به‌وسیله یک لپ‌تاپ و نرم‌افزار مربوط به آن قابل‌استفاده است. نکته مهم که حتماً باید به آن توجه شود، نیاز این نوع جی پی اس به pc است.

انواع جی پی اس، با خانواده ردیاب‌ها آشنا شوید

Hand-Held GPS، ردیابی برای تازه‌واردهای جی پی اس: داشتن صفحه‌نمایش کوچک و عدم نیاز به لپ‌تاپ از ویژگی‌های ردیاب سیار به‌حساب می‌آید. برخی مدل‌های جی پی اس سیار یک رابط NMEA و کابل رابط دارند که، در قیمت آن‌ها تأثیر گذارند.

HighEnd GPS products: این دستگاه جی پی اس، یک صفحه نمایشگر بزرگ و تعدادی نقشه دارد. در بعضی موارد برای نقشه‌ها باید مبلغ بالاتری پرداخت کنید. از جمله ردیاب‌هایی که در گروه جی پی اسHigh-End  قرار می‌گیرند، می‌توان Alpine را نام برد.

کاربرد جی پی اس چیست؟ به فکر امنیت وسیله نقلیه خود باشید

به نظر می‌رسد استفاده از جی پی اس در زندگی روزمره به امری ضروری تبدیل شده است. چراکه علاوه بر  تعیین موقعیت دقیق شخص و خودرو، امکاناتی از جمله: جهت‌دهی موقعیت مکانی، مشخص کردن سرعت، تعیین فاصله دقیق مبدأ تا مقصد را فراهم می‌کند. جالب است بدانید تنها استفاده جی پی اس برای انسان نیست. چراکه در مواقعی دانستن موقعیت حیوانات ضروری است. در ادامه رایج‌ترین کاربرد‌های جی پی اس را مطرح خواهیم کرد.

جی پی اس خودرو، بهترین کاربرد ردیاب برای کاهش سرقت خودرو  

رایج‌ترین نوع جی پی اس بر اساس کاربرد آن در خودرو است. بهترین گزینه برای جلوگیری از سرقت خودرو استفاده از ردیاب‌های خودرو به نظر می‌رسد. این نوع ردیاب اندازه کوچکی دارد و با نصب یک سیم‌کارت فعال می‌شود. در آخرین مرحله با اتصال آن به گوشی موبایل، موقعیت و مسیر خودرو در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. بنابراین با خرید جی پی اس خودرو، به‌سادگی می‌توان موقعیت مکانی را از طریق گوشی موبایل مشاهده کرد.

جی پی اس خودرو، یک ثانیه را هم از دست ندهید

جی پی اس موتورسیکلت، فکر موتورسواران راحت است

موتورسیکلت از جمله وسایل نقلیه‌ای است که آمار سرقت بالایی را به خود اختصاص می‌دهد. خوشبختانه سیستم موقعیت‌یاب جهانی برای موتورسیکلت‌ها نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد. از امکاناتی که در ردیاب‌های موتورسیکلت مشاهده می‌شود، تکنولوژی ارتباطی GSM و  GPRS است. این دو ویژگی امکان ارسال و دریافت اطلاعات ردیابی را برای کاربران فراهم می‌کند.

نحوه استفاده از ردیاب موتورسیکلت تقریباً مشابه با ردیاب خودرو است. شما می‌توانید با جستجوی راهنمای خرید دزدگیر ماشین اطلاعات لازم در این زمینه را دریافت کنید.

جی پی اس خودرو، امنیت موتورسیکلت خود را جدی بگیرید

جی پی اس حیوانات، تامین کامل امنیت حیوانات 

یکی از نگرانی‌های نگهداری از حیوانات، امکان از کنترل خارج شدن آن‌ها است. در این زمان است که نیاز به یک ردیاب حیوانات احساس می‌شود. جی پی اس حیوانات دستگاهی کاربردی برای آگاهی از موقعیت مکانی حیوانات خانگی است. ابعاد این دستگاه موقعیت‌یاب مانند یک ردیاب شخصی است. برای افرادی که حیوانات خانگی دارند، استفاده از ردیاب حیوانات پیشنهاد خوبی محسوب می‌شود.

جی پی اس حیوانات، حیوانات خود را آسوده بگذارید

عملکرد ردیاب خودرو چگونه است؟

مهم‌ترین قسمت در استفاده از جی پی اس خودرو، آگاهی ار نحوه عملکرد آن است. لازم است بدانید، هر ردیاب خودرو، یک گیرنده جی پی اس و یک پردازنده مرکزی دارد. نحوه کار به این صورت است که اطلاعات از گیرنده جی پی اس دریافت می‌شود. در مرحله بعد با پردازش اطلاعات، داده‌ها از طریق gsm یا تلفن همراه به دست کاربر می‌رسد.

مهم‌ترین قسمت عملکرد ردیاب خودرو، انتقال موقعیت مکانی و به‌طورکلی وضعیت خودرو از طریق  پیامک یا اینترنت تلفن همراه به کاربر است. لازم به ذکر است، انتقال اطلاعات می‌تواند به دو روش آفلاین و آنلاین صورت گیرد. واضح است که با پیشرفت تکنولوژی به امکانات ردیاب‌ها نیز افزوده می‌شود. درنتیجه درصد خطا در این موقعیت‌ یاب‌ها به حداقل می‌رسد. بر این اساس جی پی اس خودرو معمولاً از 2 الی 5 متر مکان‌یابی را انجام می‌دهند.

اگر می‌خواهید نگرانی‌های ناشی از سرقت خودرو خود را کاهش دهید، برای شروع می‌توانید با خرید جی‌پی‌اس ‌ارزان گامی در جهت تأمین امنیت خودروی خود بردارید.

جی پی اس خودرو، به کاربردی‌ترین نوع جی پی اس اعتماد کنید

خرید ردیاب خودرو از gps خودرو با خدماتی ویژه

با افزایش قیمت خودرو نگرانی‌ها در مورد سرقت وسایل نقلیه بالا رفته است. در این مقاله سعی کردیم علاوه بر معرفی انواع ردیاب، به بررسی جی پی اس خودرو بپردازیم، تا از این طریق به اطلاعات شما برای خرید جی پی اس بیفزاییم. شما می‌توانید نسبت به خرید جی پس اس با بهترین امکانات اقدام نمایید. جی پی اس خودرو، بهترین ردیاب‌‌ها با بهترین امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهد.

سوالات متداول مشتریان

01جی پی اس خودرو چیست؟

ردیاب یا جی پی اس دستگاه کوچکی است که به راحتی می توان آن را در ماشین یا هر جای دیگری مخفی کرد. به کمک جی پی اس می توان موقعیت دقیق افراد و اشیاء را تامین کرد. مهم ترین کاربرد جی پی اس، تامین امنیت است. 

02جی پی اس خودرو چگونه کار می کند؟

با نصب ردیاب و فعال سازی آن، دستگاه به صورت لحظه ای با ماهوره های فضایی در ارتباط است. به کمک تجزیه و تحلیل داده های ماهواره ای می توان موقعیت دقیق فرد را تعیین کرد. در مقاله توضیحات کاملی درباره چگونگی عملکرد جی پی اس خودرو بیان کرده ایم. 

03جی پی اس چه کاربردهایی دارد؟ از کجا می توانیم جی پی اس تهیه کنیم؟

از جی پی اس خودرو می توان برای تامین امنیت اتومبیل ها، حیوانات و حتی افراد استفاده کرد. برای تهیه ردیاب می توانید با شماره های اعلام شده در سایت جی پی اس خودرو تماس حاصل کنید. 

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
4.4 از 5 رای

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *