جی پی اس خودرو

7 راهکار موثر برای جلوگیری از سرقت کیف

1972 بازديد
1399/05/25
مهم ترین نکات جلوگیری از سرقت کیف
کپی شد

سرقت کیف آنقدر سریع و غیرمنتظره اتفاق می افتد که می تواند در یک لحظه توانایی انجام هر واکنشی را از شما بگیرد. با این حال آمارها نشان می دهد که بیشتر سرقت های انجام شده، به دلیل حواس پرتی افراد یا سهل انگاری بوده است. در حقیقت تصاویری که از دوربین های مدار بسته به دست می آید، حکایت از این دارد که سارقان به دنبال یک لحظه طلایی هستند تا از غفلت شما سوءاستفاده کنند. به همین دلیل می توانید با انجام کارهایی ساده، احتمال این اتفاق را بسیار کم کنید. در این مطلب 7 مورد از موثرترین راهکارها برای جلوگیری از سرقت کیف را به شما خواهیم گفت.

1- احتیاط در اطراف عابربانک را جدی بگیرید

عابر بانک ها در حقیقت کمینگاه مناسب سارقان هستند. به همین دلیل مساحت اطراف این دستگاه‌ها، به طور کلی محلی ناامن به حساب می آید. حتی اگر وسایل همراه شما به ردیاب مجهز است، پس از انجام عملیات های بانکی یا برداشت پول نقد، با حواس پرتی به راه نیفتید.

 فراموش نکنید که سارقان توجهی به نوع عملیات بانکی شما ندارند و تنها با احتمال اینکه از دستگاه عابر بانک وجهی دریافت کرده اید، به دنبال سرقت کیف شما هستند. توجه به اطراف بعد از خروج از عابر بانک، باعث می شود که برای مواجهه با سارقان احتمالی آمادگی داشته باشید و در صورت بروز این اتفاق، واکنش های به موقع و مناسب تری انجام دهید.

2- بستن شیشه ماشین یک راه حل کارآمد در رانندگی

یکی از رایج ترین شیوه های سرقت که در چند سال اخیر مرسوم شده، دزدیدن کیف از روی صندلی ماشین است. این اتفاق معمولا در مکان های شلوغ و پر ترافیک یا پشت چراغ های راهنمایی می افتد. بهترین راه مقابله با این نوع سرقت، عادت به قفل کردن اتومبیل، درست پس از شروع به حرکت است. علاوه بر آن بهتر است به محض ترمز کردن در پشت چراغ یا ترافیک، شیشه‌های ماشین را تا حد امکان بالا ببرید. با این کار احتمال سرقت کیف از اتومبیل شما به صفر خواهد رسید.

قفل کردن ماشین برای پیشگری از سرقت

3- خرید جی پی اس برای کیف روزانه، از تکنولوژی کمک بگیرید

اگر به طور روزانه مدارک و وجوه نقد زیادی را در کیف خود حمل می کنید، پیش از اتفاق برای بدترین موقعیت ها برنامه ریزی کنید. چرا که گاهی با وجود همه مراقبت ها، کیف شما طعمه سارقان و کیف قاپ ها می شود. یکی از راه هایی که باعث می شود به بازگشت مدارک و سرمایه خود امید داشته باشید، قراردادن یک دستگاه کوچک و سبک برای ردیابی است.

این روزها انواع دستگاه های هوشمند و مجهز به جی پی اس در بازار وجود دارند. وزن بعضی از این جی پی اس ها بسیار کم است و گاهی حتی از آن ها برای محافظت بیشتر، به عنوان ردیاب کودک نیز استفاده می شود. این ردیاب ها می توانند تا حدودی خیال شما را از سرنوشت مدارک مهمتان راحت کند.

4- هوشیاری نسبت به افراد مشکوک، به غریبه ها اعتماد نکنید

عبور و مرور از خیابان های خلوت و کوچه های دنج، می تواند خطرات بسیاری را در ساعت های خلوت روز به همراه داشته باشد. اگر مسیر روزانه شما از این معابر می گذرد، با هوشیاری حرکت کنید. در صورتیکه به افراد غریبه ای که در مسیر شما قرار گرفته اند شک دارید، مسیر را تغییر دهید و یا سرعت راه رفتن خود را بالا ببرید.

از طرفی اغلب کیف قاپی ها با همدستی افراد پیاده و موتوری صورت می گیرد. بنابراین بهتر است به موتورها حساس باشید و در صورت مشاهده مداوم مورد مشکوک در محله خود، پلیس را در جریان بگذارید تا با روش هایی مانند ردیابی افراد با جی پی اس، فرد مشکوک را تحت نظر بگیرند.

5- تغییر در مدل حمل کیف، راهی برای کاهش احتمال کیف قاپی

به طور معمول سارقان ساده ترین راه را برای دزدیدن کیف انتخاب می کنند. این اتفاق باید در کسری از ثانیه بیفتد، به همین دلیل افرادی که کیف خود را در دست گرفته اند، بهترین گزینه ها برای دزدان خیابانی هستند.

اگر کیف بندی را برای عبور و مرور روزانه انتخاب کرده اید، می توانید با تغییر در نحوه حمل آن، احتمال سرقت را کم کنید. برای مثال انداختن کیف به حالت اریب می تواند تا حد زیادی شما را از خطر مواجهه با سارقان در امان نگه دارد.

نحوه صحیح حمل کیف برای جلوگیری از سرقت

6- مهم ترین نکات امنیتی در پیاده روی را فراموش نکنید

برای اینکه خطر سرقت کیف و لوازم شخصی خود را کاهش دهید، بهترین مسیر را برای عبور انتخاب کنید. به طور معمول در خیابان های شلوغ، پیاده روها امن ترین معابر برای شما خواهند بود. اگر امکان عبور از پیاده رو در بعضی از مسیرها برای شما وجود ندارد، بهتر است هنگام رد شدن از کنار ماشین ها، کیف خود را در دست مخالف خیابان بگیرید.

همچنین اگر به پیاده روی های روزانه در مسیرهای پیاده روی یا پارک های خلوت عادت دارید، تا حد امکان از حمل کیف خودداری کنید. اگر این امکان برایتان وجود ندارد، کیف های کوچک پیاده روی را انتخاب کنید. این روزها یکی از مهم ترین دلایل پیاده روی در پارک ها، گشت زدن با حیوانات خانگی مانند سگ ها است. فراموش نکنید که پارک های خلوت می توانند به اندازه خیابان های شلوغ و پر رفت و آمد، کمین گاه سارقان باشند. بنابراین علاوه بر حفاظت از وسایل شخصی مانند کیف، مراقب حیوان خانگی خود نیز باشید. تهیه جی پی اس برای سگ می تواند یک تضمین مناسب برای حفاظت از جان آن باشد.

7- کیف خود را در اماکن عمومی رها نکنید

کافی است گشتی در رستوران های شلوغ و مکان هایی مانند ایستگاه های اتوبوس و مترو بزنید تا متوجه شوید که تعداد زیادی از افراد هنگام نشستن، کیف خود را روی صندلی بغل می گذارند. این کار می تواند زمینه ساز یک سرقت راحت برای دزدان خیابانی باشد. بنابراین بهتر است از قرار دادن کیف روی صندلی های دیگر و یا روی پیشخوان ها خودداری کنید تا هم خطر سرقت و هم خطر فراموش کردن آن را کاهش دهید.

قرار دادن کیف در مکان های عمومی از دلایل سرقت کیف

جلوگیری از سرقت لوازم مهم با خرید ردیاب

افزایش سرقت های خیابانی مانند یک زنگ خطر برای همه افراد جامعه است. زنگ خطری که به ما نشان می دهد باید بیش از هر زمان دیگری هوشیارانه از لوازم خود مراقبت کنیم. یکی از راه هایی که می تواند به ما در این مسیر کمک کند، خرید انواع ردیاب است. ردیاب ها در حقیقت دستگاه هایی مجهز به سیستم موقعیت یاب هستند و می توانند به وسیله پیام هایی شما را از مکان فعلی وسایلتان آگاه کند.

برای مشاهده انواع ردیاب و خرید این محصولات به فروشگاه آنلاین جی پی اس خودرو مراجعه کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02128426383 تماس بگیرید.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
4.3 از 3 رای

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *