جی پی اس خودرو

7 روش جلوگیری از سرقت خودرو

2791 بازديد
1399/06/16
جلوگیری از سرقت خودرو
کپی شد

سالانه بیش از 100 هزار خودرو در کشور دزدیده می‌شوند. البته سرقت خودرو فقط مختص به ایران نیست و حتی در کشوری توسعه‌یافته‌ای مثل آمریکا این عدد به 1 میلیون سرقت سالانه می‌رسد. جدای از ضعف‌های امنیتی اتومبیل‌ها، در برخی موارد بی‌دقتی‌های رانندگان باعث از دست رفتن دارایی‌شان می‌شود. معمولاً استفاده از دزدگیر و ردیاب خودرو رایج‌ترین راهکارهای صاحبان اتومبیل برای حفظ ماشین است. جدای از راهکارهای معمول قصد داریم در این مقاله 7 روش برای جلوگیری از سرقت خودرو را با یکدیگر بررسی کنیم در ادامه با جی پی اس خودرو همراه باشید.

چگونه از سرقت خودرو جلوگیری کنیم؟ 

در زمان های گذشته داشتن یک قفل فرمان به همراه دزدگیر شرکت سازنده که بر روی ماشین نصب برای جلوگیری از سرقت ماشین کافی بود اما با پیشرفته تر شدن راه های سرقت، بحث امنیت خودروها به شدت دستخوش تغییر شده است. در ادامه به بررسی راهکارهای جلوگیری از دزدی ماشین می پردازیم. 

1- اتومبیل‌تان را در مکان‌های تاریک و خلوت پارک نکنید

اگر قصد دارید برای مدتی در مکانی توقف کرده به مکان پارک کردن خودرو دقت کنید. مکان‌هایی که تاریک یا خلوت هستند باعث ایجاد وسوسه در دزدان می‌شوند. در عوض مکان‌های روشن و شلوغ به دلیل رفت‌وآمد مردم امنیت بیشتری دارند. همچنین سعی کنید اتومبیل خود را نزدیک مراکزی که امنیت بالایی دارند پارک کنید. برای مثال فروشگاه‌ها، بانک‌ها و حتی کلانتری‌ها ازجمله مراکزی هستند که به دلیل داشتن دوربین کمتر فکر دزدی را به سر سارقان می‌اندازند.

جلوگیری از سرقت ماشین

2- کنار چند ماشین دیگر پارک کنید

وقتی خودرویی به حال خود رها و جدا از باقی اتومبیل‌ها باشد امکان سرقت افزایش می‌یابد. بنابراین در هنگامی‌که به دنبال جای پارک می‌گردید سعی کنید ماشین خود را کنار سایر خودروها پارک کنید. برای مثال پارک کردن ماشین کنار خروجی پارکینگ‌ها اصلاً فکر خوبی نیست و بهتر است دنبال محلی دورتر اما امن بگردید.

3- هرچقدر می‌توانید برای امنیت دارایی خود هزینه کنید

با توجه به افزایش روزافزون قیمت اتومبیل و شرایط نامساعد اقتصادی پیشنهاد می‌کنیم در خرید وسایل امنیتی برای خودرو سخت‌گیر نباشید. اگر قصد خرید جی پی اس و دزدگیر ماهواره ای خودرو را دارید بهترین نوع آن را بخرید. در حقیقت راهکار تهیه وسایل امنیتی را باید اولین و بهترین راه جلوگیری از سرقت خودرو به حساب آورد. 

برای جلوگیری از سرقت ماشین هزینه کنید

ابزارهایی مثل قفل فرمان یا قفل پدال نیز می‌تواند تأثیری کوچک اما مهم بر روی امنیت ماشین شما داشته باشد. درواقع به کمک این ابزارها سارق باید زمان بیشتری را صرف دزدیدن ماشین شما کند که همین مسئله فرصت بیشتری را در اختیار راننده برای تماس با پلیس قرار می‌دهد. لازم است بدانیم برای جلوگیری از سرقت خودرو هرچقدر بر روی امنیت سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهیم، نتایج آن به خودمان بازمی‌گردد.

4- درب‌های قفل نشده راه ورود سارقین به خودروست

راحت‌ترین راه جلوگیری از سرقت خودرو چک کردن و قفل‌کردن تمامی درهاست. معمولاً در هنگامی‌که راننده عجله دارد و دچار حواس‌پرتی می‌شود ممکن است فراموش کند که درب‌ها را قفل کند. پیشنهاد می‌کنیم حتماً پس از خروج از اتومبیل تمامی درب‌ها را چک کنید، چرا که دری که باز باشد یک فرصت مناسب را در اختیار سارقان قرار می‌دهد.

جلوگیری از سرقت اتومبیل

5- اشیا باارزش را از دید سارقین پنهان کنید

بسیاری از دزدی‌ها به خاطر دست‌یابی سارق به اشیاء باارزشی مثل پول یا طلایی که در دید او هستند صورت می‌گیرد. ترجیحاً اشیاء باارزش را در داخل خودرو به حال خودشان رها نکنید. در برخی موارد نیز اگر به‌ناچار پول یا مدارک را در داخل ماشین قرار می‌دهید آن‌ها را از دید دیگران پنهان کنید. داشبورد یا حتی زیر صندلی می‌تواند گزینه مناسبی برای مخفی کردن دارایی‌های ارزشمند باشد.

6- دزدگیر به‌تنهایی کافی نیست

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که با نصب دزدگیر همه چیز تمام‌شده است. اما جالب است بدانید در خودروهایی که از دزدگیر هم بهره می‌برند زمان سرقت چندان طولانی ندارند و در کمتر از 25 ثانیه می‌توان در ماشین را باز کرد. در حقیقت باید بگوییم جلوگیری از سرقت خودرو صرفاً با نصب دزدگیر امکان‌پذیر نیست یا به‌عبارتی‌دیگر دزدگیر لازم است اما کافی نیست.

دزدگی و جی پی اس راه جلوگیری از سرقت ماشین

اگر می‌خواهید دزدگیر بخرید حتماً یک دزدگیر باکیفیت و مجهز را تهیه کنید. وسیله دیگری که می‌تواند به دزدگیر و امنیت اتومبیل کمک کند gps مغناطیسی خودرو است. جی پی اس ها به دلیل ویژگی‌های خاص خود مثل تعیین دقیق موقعیت پیش و پس از سرقت می‌توانند به شما کمک کنند. در ادامه مقاله درباره جی پی اس ها بیشتر صحبت می‌کنیم.

7- از شگردهای سارقان غافل نشوید

سارقان ممکن است در حضور شما اقدام به سرقت کنند. برخی سارقان با اجرای نمایش‌های از پیش تعیین‌شده به سراغ شما می‌آیند . برای مثال آن‌ها در وسط جاده به شکل آدمی بیمار خود را نشان می‌دهند و راننده از روی ترحم سارق را سوار اتومبیل می‌کند اما در میانه راه و با زور خودرو به سرقت می‌رود. جعل هویت، زورگیری و تماس‌های دروغی از طرف شرکت خودروساز ازجمله شگردهای رایج دزدان ماشین است که باکمی دقت می‌توان از حیله و فریب آن‌ها در امان ماند.

بهترین راه جلوگیری از سرقت خودرو چیست؟

پس از بررسی 7 راهکار جلوگیری از سرقت این سؤال مطرح می‌شود که چطور می‌توانیم احتمال سرقت خودرو خود را به صفر برسانیم؟ در بین تمامی ابزارها و راهکارهایی که معرفی کردیم جی پی اس ماشین بهترین گزینه است. جی پی اس های ماهواره‌ای به دلیل ارتباط فعال و دائمی با خودرو همیشه از حرکت و محل آن مطلع هستند. از طرف دیگر با ارسال دائمی علائم هشداردهنده از طریق پیامک یا اپلیکیشن همیشه با راننده در ارتباط هستند.

جی پی اس بهترین راه جلوگیری از سرقت خودرو

مهم‌ترین ویژگی جی پی اس کارایی آن پس از سرقت است. درصورتی‌که دزد بتواند از تمامی لایه‌های امنیتی عبور کند و حتی سوار بر اتومبیل از محل فرار کند شما می‌توانید محل خودرو را به‌راحتی پیدا کنید. همچنین برخی از ردیاب‌های خودرو دارای قابلیت اتومبیل از راه دور هستند که به این ترتیب دست دزد را از پشت می‌بندید و به او اجازه هیچ کاری نمی‌دهید.

در سال‌های اخیر استفاده از ردیاب خودرو و جی پی اس پرسنلی افراد برای مکان‌یابی و حفظ امنیت بسیار گسترش پیدا کرده است و با اطمینان می‌توانیم ردیاب خودرو را بهترین وسیله برای جلوگیری از سرقت معرفی کنیم.

رعایت نکردن نکات امنیتی قمار بر روی دارایی خودتان است

جلوگیری از سرقت خودرو وابسته به رعایت برخی نکات امنیتی کوچک است. همان‌طور که در ابتدای مقاله نیز اشاره کردیم آمارها نشان از افزایش سرقت خودرو می‌دهند اما می‌توان به کمک فناوری‌های پیشرفته‌ای مثل جی پی اس ماهواره‌ای خودرو امنیت یکپارچه و کامل را برای ماشین خود فراهم کنیم.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید جی پی اس خودرو با شماره‌ 28426383 – 021  تماس حاصل کنید. همکاران ما در بخش فروش و پشتیبانی آماده ارائه اطلاعات و راهنمایی شما هستند.

سوالات متداول مشتریان

01بهترین روش جلوگیری از دزدیده شدن ماشین چیست؟

برای جلوگیری از دزدیده شدن ماشین روش های مختلفی وجود دارد. در حال حاضر استفاده از ردیاب خودرو بهترین راه حل است. جی پی اس خودرو امنیت کامل را برای ماشین فراهم می کند. 

02استفاده از دزدگیر بهتر است یا ردیاب خودرو؟

جی پی اس ماشین وسیله ای امن تر از دزدگیر است. دزدگیرها فقط در زمان سرقت به کار می آیند. اما با کمک جی پی اس امکان پیدا کردن خودرو پس از سرقت نیز فراهم است. بنابراین جی پی اس انتخاب بهتری از دزدگیر است. 

03بهترین جی پی اس ماشین چیست؟

جی پی اس ها در انواع مدل های گوناگون به بازار عرضه شده است. بسته به مدل ماشین می توان جی پی اس های مختلفی را پیشنهاد داد. برای راهنمایی خرید جی پی اس می توانید با شماره 22410328 021 تماس بگیرید. 

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
4.6 از 5 رای

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام میشه راهنماییم کنید بهترین راه برای جلوگیری از سرقت خودرو 206 چیه؟ دزدگیرهای تصویری بذارم بهتره یا ردیاب؟ اگر ردیاب خاصی برای 206 وجود داره لطفا راهنمایی کنید

    1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

      سلام به شما دوست گرامی
      در خصوص سوال شما باید عرض کنیم دزدگیرهای تصویری یکی از پیشرفته‌ترین انواع دزدگیر هستند. اما معایبی که دارند مانع از جلوگیری از سرقت خودرو می‌شود. ریموت دزدگیرهای تصویری برای عملکرد دقیق وابسته به بعد مسافت هستند. برای مثال اگر ریموت دزدگیر بیش از یک کیلومتر از خودرو فاصله پیدا کند دیگر کاربرد دقیق و درستی ندارد. در حقیقت این وابستگی به بعد مسافت از بزرگ‌ترین معایب استفاده از دزدگیرها به شمار می‌رود. همچین دزدگیرها از تکنولوژی پیشرفته‌ای برخوردار نیستند. همین موضوع به سارقان کمک می‌کند تا بتوانند به‌ سادگی آن‌ها را از کار بندازند و در عملکرد دزدگیرها اختلال ایجاد کنند. با توجه به این معایب بزرگ استفاد از ردیاب 206 بهترین گزینه است. برای 206 ردیاب‌های فندکی، دیاگی و مغناطیسی عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند و به راحتی می‌توانید آن‌ها را استفاده کنید.

  2. برای جلوگیری از سرقت لاستیک خودرو چه کاری میتونیم انجام بدیم؟

    1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

      سلام دوست گرامی
      بهترین راه برای جلوگیری از سرقت لاستیک خودرو استفاده از ردیاب‌هایی است که دقت و سرعت بالایی در دریافت و ارسال موقعیت‌های خطرناک دارند. ردیاب‌های پیشرفته مجهز به دستگاه‌های شنود قوی و میکروفون‌های قدرتمندی هستند که کوچکترین صدای اطراف خودرو را نیز برای شما ارسال می‌کنند. ردیاب آهنربایی و نظامی gr1500 مجهز به دستگاه‌های شنود قوی است. این ردیاب یکی از بهترین ردیاب‌ها در جهان شناخته می‌شود که به بدنه فلزی خودرو متصل می‌شود، نیاز به سیم‌کشی ندارد و به محض روشن شدن فعالیت خود را آغاز می‌کند.
      برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ردیاب‌های مناسب برای پیشگیری از سرقت خودرو و لاستیک‌های ماشین با شماره تلفن 28426383 – 021 تماس بگیرید.