جی پی اس خودرو

سیمکارت کدام اپراتور برای ردیاب آنتن‌دهی بهتری دارد؟

1627 بازديد
1400/07/20
بهترین اپراتور سیمکارت برای ردیاب
کپی شد

ردیاب‌ها جزو پرکاربردترین لوازم دیجیتالی و الکترونیکی دوران ما شناخته می‌شوند. ردیاب‌هایی که به ظاهر دستگاه‌های کوچکی هستند با کمک فناوری جی پی اس و دریافت دیتا از ایستگاه‌های ماهواره‌ای موقعیت جغرافیایی هر نوع وسیله، انسان و حیوان را مشخص می‌کنند. قدرت و امکانات جی پی اس‌ها به ما کمک می‌کند تا از بروز مشکلات و اتفاق‌های جبران‌نشدنی مانند سرقت، گم شدن و ناپدید شدن افراد، حیوانات، اشیاء و وسایل ارزشمندمان پیشگیری کنیم. ردیاب‌های سیم‌کارتی یکی از پرکاربردترین مدل‌های ردیاب هستند. در این مقاله بررسی می‌کنیم که بهترین اپراتور سیمکارت برای ردیاب کدام است تا ارسال اطلاعات بدون هیچ‌ وقفه‌ای انجام شود.

چه ردیاب‌هایی سیم‌کارتی هستند؟

ردیاب‌ها مدل‌های مختلفی دارند و هرکدام از آن‌ها به دلیل داشتن امکانات با سایرین متفاوت است. شاید در نهایت هدف از خرید و نصب ردیاب پیشگیری از گم شدن یا سرقت باشد اما هرکدام از ردیاب‌ها امکاناتی دارند که باعث می‌شوند در نهایت نتیجه‌گیری بهتر و سریع‌تری داشته باشیم. اغلب ردیاب‌های موجود در بازار برای شروع به کار احتیاج به سیم‌کارت دارند. سیم‌کارت ردیاب‌ها هم دقیقا همان سیم‌کارت‌های داخلی گوشی‌های تلفن همراه است. سیم‌کارت‌ها قابلیت ارسال و دریافت دیتا را در جی پی اس گوشی به خوبی فعال می‌کنند و تلفن همراه ر بدون هیچ اختلالی به یک دستگاه مکان‌یاب تبدیل می‌شود.

ردیاب‌های ماهواره‌ای،‌ ردیاب‌های فندکی،‌ ردیاب‌های نظامی،‌ ردیاب‌های آهنربایی و ردیاب‌های شخصی از جمله ردیاب‌هایی هستند که پس از نصب سیم‌کارت فعالیت خودشان را آغاز می‌کنند. ردیاب‌های ماهواره‌ای نوع پیشرفته دستگاه‌های جی پی اس هستند که به دلیل ابعاد بسیار کوچک،‌ قابلیت پنهان شدن در قسمت‌های مختلف خودرو را دارند. ردیاب‌های اشخاص نیز پس از نصب سیم‌کارت مانند ساعت‌های هوشمند به مچ دست بسته می‌شوند و هیچ شخصی قدرت تشخیص ردیاب از مچ‌بندهای هوشمند را به دلیل تشابه زیاد، نخواهد داشت.

معرفی ردیاب‌های سیم کارتی

ویژگی‌های ردیاب‌های سیم‌کارتی، پوشش‌دهی و آنتن‌دهی دائمی مهم‌ترین دلیل خرید ردیاب سیم‌کارتی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ردیاب‌های سیم‌کارتی این است که در زمان خروج خودرو از محدوده تعیین شده، دستگاه ردیاب با کمک سیم‌کارت داخلی شروع به تماس یا ارسال پیام به شماره‌ تلفن تعریف شده در دستگاه می‌کند. همچنین می‌توانید با ارسال یک کد به سیم‌کارت داخل ردیاب از طریق دستگاه شنود موجود در ردیاب،‌ صدای اطراف یا صدای داخل کابین خودرو را به وضوح دریافت کنید. ردیاب‌های سیم‌کارتی با توجه به اینکه تحت پوشش دکل‌های مخابراتی هستند، آنتن‌دهی و پوشش‌دهی دائمی نسبت به ردیاب‌های مجهز به آنتن داخلی دارند. دلیل این موضوع هم وجود دکل‌های مخابراتی در نقاط مختلف شهر و حتی خارج از شهر است.

مهم‌ترین دلیل نصب ردیاب ماشین و ردیاب اشخاص پیشگیری از گم شدن و سرقت است. به همین دلیل ردیاب‌هایی که با سیم‌کارت یا آنتن‌های داخلی کار می‌کنند در برابر انواع دزدگیر‌ها و قفل‌ها کارایی بیشتری دارند. خوشبختانه هیچ سارقی قدرت و امکان دسترسی به ردیاب را ندارد. خصوصا اگر از ردیاب در کنار دزدگیر استفاده شود؛ چون سارقان در ابتدا به دنبال پیدا کردن دزدگیر هستند و بعد از پیدا کردن و از کار انداختن آن دیگر به وجود وسیله امنیتی دیگری فکر نمی‌کنند.

بررسی ویژگی‌ها و امکانات ردیاب‌های سیم‌کارتی

استفاده از سیم‌کارت کدام اپراتور برای ردیاب مناسب است؟

سیم‌کارت‌های متعددی برای استفاده داخل ردیاب وجود دارند که در گوشی‌های تلفن همراه هم قابل استفاده هستند. سیم‌کارت‌های ایرانسل، همراه اول و رایتل بیشترین کاربران را به خود اختصاص داده‌اند. تالیا، شاتل موبایل، آذرتل، سامانتل و آپتل نیز از ارائه‌دهندگان خدمات سیم‌کارت در ایران هستند. بهترین سیم‌کارت برای جی پی اس روی ماشین از بین همه این اپراتورها سیم‌کارت‌های ایرانسل و همراه اول هستند.

سیم‌کارت‌های همراه اول و ایرانسل معمولا بدون هیچ اختلالی در آنتن‌دهی و ارسال و دریافت دیتای اینترنت فعالیت می‌کنند. همچنین این دو اپراتور در بیشتر شهرها و حتی جاده‌های بین شهری دکل‌های آنتن‌دهی را برای پوشش بیشتر و قوی‌تر نصب کرده‌اند.

نکات مهم که درباره ردیاب‌های سیم‌کارتی باید بدانید

ردیاب‌های ایرانس و همراه اول بلافاصله پس از قرار گرفتن درون ردیاب شروع به کار و آنتن‌دهی می کنند. شارژ سیم‌کارت‌های داخل ردیاب مانند سیم‌کارت‌های معمول انجام می‌شود و نیاز به تهیه بسته‌های اینترنت دارند. همچنین اگر از سیم‌کارت همراه اول برای ردیاب ماشین یا ردیاب شخصی استفاده می‌کنید حتما پین کد آن را غیر فعال کنید.

کدام اپراتور خدمات بیشتری به ردیاب‌ها می‌دهد

با کمک جدیدترین ردیاب‌ها سد راه سارقان خودرو شوید

در این مقاله به طور کامل توضیح دادیم که بهترین اپراتور سیمکارت برای ردیاب کدام است. مهم‌ترین نکته در خرید ردیاب و جی پی اس ماشین، سیم‌کارتی بودن و نبودن آن نیست. بلکه ردیاب‌های سیم‌کارتی نوعی از ردیاب‌ها هستند که عملکردی مشابه با سایر مدل‌های ردیاب دارند. نکته قابل اهمیت در خرید ردیاب، انتخاب یک دستگاه با امکانات و دقت عمل در سریع‌ترین زمان است. ردیاب‌هایی که توسط فروشندگان نامعتبر به فروش می‌رسند معمولا محصولات تقلبی و غیر استاندارد هستند که بیشتر شبیه به دستیار سارقان عمل می‌کنند.

خرید ردیاب ماشین از جی پی اس خودرو

برای خرید ردیاب‌های اصل و مطمئن از فروشگاه جی پی اس خودرو می‌توانید وارد قسمت فروشگاهی شوید و محصولات  را به‌طور کامل بررسی کنید. همچنین می‌توانید برای انتخاب بهترین مدل ردیاب با شماره تلفن 02128426383 تماس بگیرید و با کارشناسان جی پی اس خودرو مشورت کنید. همکاران ما در واحد فروش و پشتیبانی آماده ارائه مشاوره رایگان به شما عزیزان در سراسر ایران هستند.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
3.5 از 15 رای

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *