جی پی اس خودرو

ردیابی خودرو با موبایل؛ چگونه از موبایل به عنوان ردیاب خودرو استفاده کنیم؟

17873 بازديد
1399/07/14
استفاده از موبایل به عنوان ردیاب
کپی شد

آیا تاکنون به سایر قابلیت‌های گوشی فکر کرده‌اید؟ آیا می‌دانستید می‌توانید خیلی ساده گوشی خود را به یک ردیاب تبدیل کنید؟ گوشی‌های هوشمند را می‌توان از یک موبایل معمولی به یک جی‌پی‌اس تبدیل کنیم. ما تصمیم داریم باهم در این مقاله در 3 گام گوشی خود را به ردیاب تبدیل کنیم. اگر دوست دارید ردیابی خودرو با موبایل را انجام دهید، در ادامه با جی پی اس خودرو همراه ما باشید.

گوشی و جی پی اس موبایل؛ ترکیب طلایی برای فراری دادن سارقین

اگر با کسانی که تجربه تلخ سرقت اتومبیل را داشته‌اند صحبت کنید ممکن است بشنوید که برای ماشین دزدگیر خوبی هم خریده بودم اما بازهم مورد سرقت قرار گرفتم. همین‌جا می‌توان متوجه شد که حتی بهترین دزدگیرها هم کافی نیستند. در دنیایی که دزدگیرها فقط چند دقیقه سارق را به‌زحمت می‌اندازند باید چه کنیم؟ در پاسخ می توانیم بگوییم که موبایل شما و ماهواره‌ها برای تأمین امنیت کافی هستند. این دو در کنار همدیگر می‌توانند ردیابی خودرو با موبایل را انجام دهند و از سرقت خودرو جلوگیری کنند. 

استفاده از موبایل به عنوان ردیاب ماشین، جی پی اس موبایل

gps ماشین وسیله‌ای است که با ارتباط دائم با ماهواره‌های در حال گردش به دور زمین می‌توانند موقعیت دقیق اتومبیل شما را تعیین کنند. کار کردن با این دستگاه نیز بسیار ساده است و به کمک برنامه‌ای که در گوشی شما نصب می‌شود، می‌توان به‌راحتی موقعیت ماشین را تشخیص داد. جالب است بدانید با جی پی اس های ماهواره‌ای حتی می‌توانید اتومبیلی که به سرقت رفته را از راه دور خاموش‌کنید. اما ممکن است مالک خودرو به هر دلیلی تمایلی به خرید جی پی اس ارزان و مناسب جداگانه‌ای نداشته باشد.آیا می‌توان از دستگاهی دیگر استفاده کرد؟ پاسخ مثبت است.

ساخت ردیاب خودرو با موبایل در 3 گام؛ چگونه گوشی خود را به ردیاب تبدیل کنیم؟

برای تبدیل گوشی همراه‌مان به یک جی پی اس ماهواره‌ای 3 وسیله نیاز داریم که در زیر آن‌ها را معرفی کرده‌ایم.

  • یک گوشی هوشمند ثانویه
  • سیم‌کارت با بسته اینترنت فعال
  • نرم‌افزار ردیاب

همه گوشی‌های هوشمند مجهز به GPS هستند و با کمک اینترنت گوشی می‌توانند با ماهواره‌ها ارتباط بگیرند. البته همان‌طور که متوجه شدید باید 2 گوشی تهیه کنیم. یک گوشی هوشمند را باید همیشه در خودرو نگه‌داریم و گوشی دوم را پیش خودمان باشد. به این ترتیب با وسایلی که تهیه کردیم و حتی بدون نیاز به خرید جی پی اس ارزان امکان تبدیل گوشی به جی پی اس دستی وجود دارد. 

1- گوشی هوشمند ثانویه خود را آماده کنید

در اولین گام برای تبدیل گوشی به جی پی اس دستی باید تلفن همراهی که قرار است در ماشین قرار بگیرد باید باتری سالمی داشته باشد و در فواصل زمانی معین شارژ شود. در واقع خاموش بودن گوشی یا خرابی باتری همه زحمات را بر باد می‌دهد. بنابراین می‌تواند گوشی خود را همیشه به شارژر فندکی خودرو وصل کنید. بهتر است یک بسته اینترنت مناسب هم تهیه کنید تا هیچ‌گاه ارتباط با ماهواره دچار مشکل نشود.هنگامی‌که گوشی را در خودرو می‌گذارید دو قابلیت GPS و Mobile Data را روشن کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با عملکرد جی پی اس و شناخت انواع جی پی اس شخصی به صفحه ردیاب کودکان مراجعه کنید.

چگونه از موبایل به عنوان ردیاب خودرو استفاده کنیم؟

2- اپلیکیشن ردیاب خودرو را دانلود و فعال کنید، راهنمای نصب جی پی اس روی گوشی

در قدم دوم لازم است اپلیکیشن ردیابی موقعیت مکانی را نصب کنید. اپلیکیشن های متعددی مثل MapME، Hurdlr، EverTrack، TripLog برای مسیریابی وجود دارد. کارکرد تمامی این نرم‌افزارها شبیه یکدیگر است. برای مثال می‌توانید اپلیکیشن MapMe را دانلود کنید و در گوشی هوشمند دوم نصب کنید. طریقه نصب جی پی اس روی گوشی به این شرح است: در هنگام روشن کردن گوشی و نصب اپ باید مراحل ثبت نامی خود را کامل کنید. دقت کنید که نام کاربری و پسورد خود را حتماً یادداشت کنید و آن را از یاد نبرید. با این کار نرم‌افزار تلفن همراه شما را به عنوان یکی جی پی اس شناسایی کرده و با آن سینک می‌شود.

3- ردیابی موقعیت مکانی خودرو از طریق اپلیکیشن یا وب‌سایت

برخی اپلیکیشن ها امکان نصب بر روی گوشی اول را دارند و در برخی دیگر فقط از طریق وب‌سایت برنامه می‌توان موقعیت خودرو را تشخیص داد. برای مثال  MapMe که ما از آن استفاده کردیم فقط از طریق وب‌سایت اختصاصی برنامه قابل‌استفاده است. با نام کاربری و پسوردی که برنامه را در گوشی ثانویه ثبت کردیم لازم است وارد سایت شده و موقعیت ماشین را ببینیم.

استفاده از موبایل به عنوان ردیاب ماشین، نصب جی پی اس روی گوشی

آیا استفاده از موبایل به عنوان ردیاب بهترین راه جلوگیری از سرقت است؟ ردیاب ماشین با گوشی امکان‌‌پذیر است؟

استفاده از موبایل به عنوان ردیاب می‌تواند در کوتاه‌مدت از سرقت خودرو جلوگیری کند. در حقیقت ارزان بودن، سادگی، امکان استفاده در صورت خرید اتومبیل جدید را می‌توانیم از مزیت‌های اصلی این روش بیان کنیم. اما مثل تمام روش‌های دیگر استفاده از موبایل به عنوان ردیاب نقاط ضعفی دارد که در زیر آن‌ها را فهرست‌وار مرور کرده‌ایم:

1- امکان پیدا کردن گوشی توسط سارق بسیار زیاد است

پاشنه آشیل این روش امکان بالای پیدا کردن موبایل توسط سارق است. در این روش نمی‌توانید گوشی را ماهرانه پنهان کنید و معمولاً داشبورد، داخل یا زیر صندلی و یا زیر داشبورد از رایج‌ترین مکان‌ها برای مخفی کردن گوشی است به‌راحتی توسط سارق پیدا می‌شود.

2- امکان قطعی ارتباط با اینترنت بالاست

فرض کنید در بدترین حالت زمانی که خودرو به سرقت رفته باشد به هر دلیلی ارتباط اینترنتی قطع شود. در این صورت گوشی شما هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد و ممکن است دارایی خود را از دست می‌دهید.

استفاده از موبایل به عنوان ردیاب ماشین، ساخت ردیاب با موبایل

3- باتری گوشی به‌سرعت تمام می‌شود

گوشی‌های هوشمند در زمانی که از Mobile Data استفاده می‌کنند به‌سرعت انرژی خود را از دست می‌دهند و نیاز به شارژ مجدد دارند. بنابراین همیشه باید مراقب مصرف شارژ و باتری آن‌ها باشیم.

بالاخره از موبایل به عنوان ردیاب استفاده کنیم یا روش مناسبی نیست؟

در انتهای مقاله ساخت ردیاب خودرو با موبایل و در پاسخ به سؤال بالا می‌توانیم بگوییم روش موبایل به عنوان ردیاب در مسافرت‌های کوتاه یا دیگر شرایط اضطراری روش خوبی است و هزینه اجرایی کمی هم دارد. اما اگر به دنبال بهترین راهکار محافظت از دارایی خود هستید خرید یک جی پی اس ماشین که مستقلاً در خودرو نصب می‌شود انتخاب معقولی است.

جی پی اس ماهواره‌ای خودرو به دلیل توانایی برقراری حتی بدون اینترنت، استفاده از برق خودرو و قابلیت مخفی شدن در خودرو نقطه‌ضعف زیادی ندارد و می‌تواند همیشه شما را از وضعیت خودرو باخبر کند. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید جی پی اس ماشین با شماره‌های اعلام‌شده در سایت تماس حاصل کنید. همکاران ما در بخش فروش و پشتیبانی آماده راهنمایی و ارائه اطلاعات به شما هستند. جی پی اس خودرو امکان خرید انواع ردیاب از جمله جی پی اس حیوانات، جی پی اس ماشین و موقعیت یاب های شخصی را فراهم کرده است. 

سوالات متداول مشتریان

01چگونه از موبایل به عنوان ردیاب خودرو استفاده کنیم؟

برای ساخت ردیاب خودرو با موبایل نیاز به دو تلفن همراه داریم. با پیمودن 3 گام ساده می‌توان تلفن همراه را به ردیاب تبدیل کرد. در طول مقاله و گام به گام روش انجام این کار را بررسی کرده‌ایم. 

02آیا استفاده از گوشی به عنوان ردیاب کاربردی است؟

معمولا ساخت ردیاب خودرو با موبایل برای مقاطع کوتاه مدت کاربرد دارد و به صورت بلند مدت نمی‌توان از آن استفاده کرد. چراکه این روش از دقت و کارایی مناسبی برخوردار نیست. 

03بهترین راه مراقبت از خودرو چیست؟

برای راه حفظ و تامین امنیت اتومبیل، خرید یک ردیاب فیزیکی و با کیفیت است. مجموعه جی پی اس خودرو امکان تهیه انواع ردیاب خودرو با بهترین کیفیت و امکانات را فراهم کرده است. 

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
4.4 از 98 رای

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام به دوست عزیز نویسنده این مقاله
    خیلی ایده جالبی مطرح کرده بودید. من تا امروز فکر می کردم فقط با نصب جی پی اس روی گوشی میشه از ردیاب استفاده کرد. یعنی ردیاب برای مسیریابی و با ردیاب های شما آشنا نبودم. مقاله هاتون رو که خوندم فهمیدم دو تا مدل ردیاب داریم. اول خواستم تشکر کنم از این همه مقاله خوب و خصوصا این یکی. به نظرم خیلی ایده خلاقانه و جالبی بود. یک سوال هم از خدمتتون داشتم من تازگی ها یک سمند خریدم. خودتون می دونید که چقدر اوضاع بده و سرقت بالا رفته. می خواستم ببینم شما بین محصولاتتون کدوم ردیاب را برای سمند پیشنهاد می کنید و چطوری باید تهیه اش کنیم.
    باز هم ممنون از شما

    1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

      سلام احمد عزیز
      خیلی خوشحالیم که محتوای نوشته شده مورد توجه شما قرار گرفته و توانسته نظر شما را جلب کند. در خصوص خرید ردیاب سمند هم به تازگی و در وبلاگ جی پی اس خودرو سعی کرده ایم با معرفی خودروهای معروف و پرفروش بازار ایران بهترین راه حل تامین امنیت و ردیاب های مناسب آن ها را معرفی کنیم. پیشنهاد حتما مقاله ردیاب سمند ما را مطالعه کنید. در این مقاله ردیاب های مناسب خودرو سمند را معرفی کرده ایم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده برای شما مفید باشد.
      موفق باشید.

  2. سلام روزتون بخیر
    من مقاله تبدیل گوشی به جی پی اس دستی رو کامل خوندم. ایده جالبی بود. فقط یک نکته به نظرتون این ردیاب های دست ساز تا کی جواب میدن؟ یعنی قابل اعتماد هستند. چون فکر می کنم ایده اش خیلی قشنگه اما اجراش احتمالا نه. خصوصا اینکه توی ایران ایرانسل و همراه اول بعضی وقت ها حتی توی تهران هم آنتن نمیدن و عملا امکان اینکه اون ردیاب کارگذاشته شده توی ماشین خیلی زود خراب بشه و دیگه نشه ازش استفاده کرد، بالاست. آیا راه حل بهتری برای ردیابی وجود داره؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

      سلام دوست گرامی
      همان طور که شما هم به درستی اشاره کردید، تبدیل گوشی به جی پی اس دستی به کمک دو ردیاب مشکلات و معایب خاص خود را دارد. البته در مقاله هم به این موضوع پرداخته ایم. طبیعتا اگر امنیت برای شما اهمیت زیادی دارد و قصد دارید خیال خودتان را از بابت جلوگیری از سرقت اتومبیل راحت کنید، استفاده از ردیاب های تخصصی بهترین انتخاب است. در صورت تمایل می توانید محصولات ما را بررسی و برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر هم از طریق شماره تلفن 28426383 – 021 با ما در تماس باشید. در صفحه انواع ردیاب می توانید اطلاعات محصولات ما را مشاهده بفرمایید.

  3. چه موضوع جالبی بود. متاسفانه گوشی هوشمند من خیلی زود باتری خالی میکنه و نمیتونم برای ردیاب ازش استفاده کنم. تا حالا چندتا اپلکیشن ردیاب خودرو هم نصب کردم ولی تقریبا به خاطر مشکلات انتن دهی و قطعی اینترنت کارایی نداشته برام. چون پارکینگ ندارم و ماشینم رو همیشه کنار خیابون پارک میکنم خیلی نگرانم. دزدگیر هم که دیگه بهش اعتباری نیست. صندوق عقب ماشین اقوام را با داشتن بهترین مدل دزدگیر خالی کردن و رفتن. الان میخوام ردیاب خودرو بخرم. لطفا یه ردیاب ارزون قیمت که برای پراید مناسب باشه بهم معرفی کنید. ممنون از شما و سایت خوب جی پی اس خودرو به خاطر مطالب علمی خوبی که داره

    1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

      سلام دوست عزیز. از توجه شما سپاسگزاریم. با توجه به شرایطی که شما دارید ما هم استفاده از ردیاب خودرو را پیشنهاد می‌کنیم. در بازار ردیاب‌های ارزان قیمتی وجود دارد که برای خودرو پراید مناسب هستند. موضوع مهم این است که این ردیاب‌ها عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند و با استفاده از امکانات خوبی آن‌ها می‌توانید از سرقت خودروی خود پیشگیری کنید. ما ردیاب خودرو GR69 را به‌عنوان ارزان‌ترین ردیاب خودرو پراید به شما معرفی می‌کنیم.
      اگر ردیاب دیگری با امکانات بیشتر در نظر داشتید برای آشنایی با انواع ردیاب‌ها با شماره تلفن 28426383 – 021 تماس بگیرید. همکاران ما با مشاوره رایگان شما را به‌طورکامل راهنمایی خواهند کرد.

  4. سلام
    من برای بیشتر ساعت های روز رو با موتورم کار میکنم دزدیدن موتور هم که کاری نداره دزدگیر هم نصب کردم یا از کار میوفته یا اتصالی میکنه و زود خراب میشه
    به نظرتون از ردیابهای ماشین میتونم برای موتورم استفاده کنم؟ چه ردیابی بندازم که کسی متوجه نشه من روی موتورم ردیاب وصل کردم؟

    1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

      دوست محترم باسلام و تشکر از همراهی شما
      حق با شماست با وجود تبحر سارقان در زمینه سرقت موتور سیکلت باید دقت و سرعت عمل بالاتری داشته باشید. پیشنهاد ما به شما برای پیشگیری از سرقت موتورسیکلت استفاده از ردیاب‌های مخصوص موتور است. شاید ردیابهای مغناطیسی برای موتور هم مناسب باشد اما با توجه به ابعاد موتور بهتر است از ردیاب‌های تخصصی استفاده کنید. ردیاب موتورسیکلت مدل GR59 بهترین انتخاب برای موتور است. این ردیاب با نصب یک سیم‌کارت شروع به فعالیت می‌کند و با استفاده از فناوری جی پی اس اطلاعات لازم در مورد محدوده جغرافیایی موتور را برای شما ارسال میکند.

  5. آیا اپلیکیشن ردیاب خودرو با برنامه جی پی اس ماشین تفاوت دارند؟

    1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

      باسلام به شما دوست عزیز
      اپلیکیشن ردیاب خودرو متعلق به دستگاه‌های ردیاب است و با استفاه از اینترنت دیتاهای دریافتی از ردیاب را برای مالک اصلی خودرو ارسال می‌کند. برنامه جی پی اس ماشین هم نام دیگری است که این اپلیکیشن‌ها با این اسم شناخته می‌شوند.