جی پی اس خودرو

راه‌های پیشگیری از سرقت موتورسیکلت

2306 بازديد
1398/10/30
پیشگیری از سرقت موتورسیکلت
کپی شد

سهولت دزدیدن موتورسیکلت در کنار آسان بودن سرقت قطعات و اوراق کردن آن باعث شده دزدان طمع بیشتری برای موتورها داشته باشند. بسیاری از صاحبان موتور گمان می‌کنند صرفاً پارک کردن موتور در جایی که در دیدرس خودشان باشد برای حفظ امنیت کافی است. در این نوشته قصد داریم 7 راهکار اصلی برای پیشگیری از سرقت موتورسیکلت را با هم بررسی کنیم.

آمار سرقت موتورسیکلت، دزدان در چه زمانی به فکر دارایی شما هستند؟

آمارهایی که از سرقت موتور ارائه می‌شود روز به روز نگران‌کننده‌تر است. فرمانده پلیس پایتخت اعلام کرده است که آمار دزدی موتور در امسال نسبت به سال قبلی 30 درصد بیشتر شده و همین مسئله نشان می‌دهد که اهمیت تأمین امنیت موتورسیکلت افزایش یافته است. البته نکته قابل تامل روند سرقت خودرو نیز صعودی است که درخواست ها برای خرید جی پی اس ماشین را نیز افزایش داده است.  

پیشگیری از سرقت موتورسیکلت

جالب است بین تمام برندها، موتورهای هوندا به دلیل فراوانی آن ها در خیابان بیشتر مورد سرقت قرار می گیرند. از طرف دیگر در فصل تابستان به دلیل پارک کردن بیشتر موتورهای در فضای باز تعداد سرقت ها افزایش می یابد. حال با آگاهی از این آمار و اطلاعات می خواهیم نگاهی به راهکارهای موثر برای پیشگیری از سرقت موتورسیکلت داشته باشیم.

1-قفل دیسک از جا به جا کردن موتور توسط سارق جلوگیری می کند

پیشنهاد می کنیم برای اولین قدم در پیشگیری از سرقت موتورسیکلت یک قفل دیسک مناسب خریداری و بر روی موتور نصب کنید. عملکرد این قفل ها به صورتی است که قفل کردن چرخ دیگر امکان جابه جایی موتور وجود ندارد. جهت رعایت ایمنی و جلوگیری از حوادث ناگوار باید به خاطر داشت که پیش از حرکت با موتور این قفل را با کلید مخصوص باز کنیم.

2-قفل و زنجیر موتور قدیمی ترین راه پیشگیری از سرقت موتورسیکلت است

معمولا صاحبان دوچرخه و موتور با استفاده از زنجیره و یک قفل کتابی وسیله نقلیه خود را به یک ستون یا تیربرق می بندند. البته به تدریج با حرفه ای شدن سارقان و ابرازهای مختلف بریدن قفل یا زنجیر دیگر به سختی گذشته نیست. شاید مزیت این روش را بتوانیم در افزایش زمان سرقت بببینم که به مالک موتور امکان واکنش می دهد.

پیشگیری از سرقت موتورسیکلت

3-قفل فرمان هم مانع حرکت موتور سیکلت می شود

سومین راهکار پیشگیری از سرقت موتورسیکلت استفاده از قفل فرمان است. قفل فرمان مانند قفل چرخ باعث می شود در زمان دزدی سارق نتواند به راحتی فرمان موتور را کنترل کند و حتی در صورت دزدی آن را جایی رها خواهد کرد. البته برخی موتور سواران فراموش می کنند که فرمان موتور را قفل کنند که همین امر فرصت را در اختیار سارقان قرار می دهد.

4-استفاده از دزدگیر موتور راهکار دیگر پیشگیری از سرقت موتورسیکلت است

معمولا کمتر واژه دزدگیر موتور به گوش کسی می خورد و همه دزدگیر را وسیله ای برای ماشین می دانند اما باید بدانید دزدگیرهای ویژه ای برای موتورها نیز وجود دارد. برای مثال دزدگیرهای ماهواره ای به دلیل استفاده از جی پی اس در هر لحظه اتفاقات را به مالک گزارش می دهد.

پیشگیری از دزدی موتور

جالب است بدانید استفاده از دزدگیرها و جی پی اس ها صرفا به وسایل نقله محدود نمی شود و حتی دامدارن نیز از جی پی اس حیوانات برای رهیگری و جلوگیری از سرقت دام استفاده می کنند.

5-پارک کردن در مکان های امن، یک اقدام پیشگرانه از سرقت است

اگر قصد دارید در کنار خیابان توقف کنید، موتور خود را در کنار سایر وسایل نقلیه بگذارید. یک موتورسیکلت تک و تنها در یک خیابان به اندازه کافی وسوسه برانگیز است. همچنین از پارک موتور سیلکت در کوچه های خالی از سکنه و اطراف پارک های نیز خودداری کنید.

پیشگیری از سرقت موتورسیکلت

6-جی پی اس موتورسیلکت هوشمندانه ترین راه پیشگیری از سرقت موتور است

راهکار اساسی و نهایی که می تواند برای همیشه خیال دارنده وسیله نقلیه را راحت کند، جی پی اس ماهواره ای است. ممکن است شما با نحوه کار این وسیله آشنا باشید اما پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات دقیق توضیحات ما در صفحه ردیاب خودرو و همه چیز درباره آن مطالعه کنید.

عملکرد جی پی اس ها در موتور و ماشین دقیقا مشابه است. به کمک دستگاه کوچک جی پی اس که می توانید آن را در هر جایی از موتور پنهان کنید، در زمان سرقت یا هر واقعه ناگوار دیگری اطلاعات جغرافیایی موتور برای شما ارسال می شود. همچنین در هر زمان می توانید از طریق اپلیکیشن وضعیت را چک کنید و موتورسیکلت خود را تحت نظر داشته باشید.

چه ویژگی هایی را در خرید جی پی اس خودرو مد نظر داشته باشیم؟

جی پی اس موتورسیکلت را می توانیم بهترین راه پیشگیری از سرقت موتورسیکلت تلقی کنیم اما باید چند نکته را در خرید جی پی اس رعایت کنیم. ابتدا اینکه معمولا ردیاب های موتور سیکلت از جنس آهنربایی هستند. ردیاب های آهنربایی شارژی اند و باید در یک مکان مناسب به موتورسیکلت متصل شوند. برای دیدن نحوه عملکرد این موقعیت یاب ها می توانید به صفحه جی پی اس آهنربایی-نظامی خودرو مراجعه کنید. دومین نکته ای که باید به آن توجه کنیم میزان نگه داری شارژ جی پی اس است. برخی از ردیاب ها ظرفیت باتری بالاتری دارند و بیشتر می توانند انرژی الکتریسیته را نگه دارند.

پیشگیری از سرقت موتورسیکلت

آیا با استفاده از راهکارهای پیشگیری از سرقت موتورسیکلت احتمال دزدی به صفر می رسد؟

در انتها باید یادآوری کنیم که در هر صورت امکان دزدی موتور سیلکت مثل تمام وسایل دیگر وجود دارد. با کمک جی پی اس موتور یا دزدگیر به همراه قفل و زنجیر فقط می توانیم احتمال دزدی را کاهش دهیم. البته در روشی مثل استفاده از جی پی اس بعد از سرقت هم می توانیم دوباره موتورسیلکت خود را پیدا کنیم.

در پایان پیشنهاد می کنیم برای خرید جی پی اس موتور سیکلت و کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با شماره های اعلام شده در سایت تماس حاصل کنید. کارشناسان ما در بخش فروش و پشتیبانی جی پی اس خودرو پاسخگو و راهنمای شما هستند.

سوالات متداول مشتریان

01بهترین راه پیشگیری از سرقت موتورسیکلت چیست؟

برای تامین امنیت موتور سیکلت و جلوگیری از سرقت آن راه هیا بسیاری وجود دارد، اما مسلما بهترین راه ممکن استفاده از ردیاب موتورسیکلت است. 

02قفل چرخ موتورسیکلت بهتر است یا جی پی اس موتور؟

استفاده از ابزارهایی نظیر قفل چرخ موتورسیکلت می تواند انتخاب مناسبی برای پیشگیری از سرقت موتورباشد، اما مسلما در صورت بروز سرقت دیگر استفاده ای ندارند. در حالی که با خرید ردیاب موتور می تواند علاوه بر پیشگیری از سرقت موتور در صورت ربوده شدن برای ردیاب موتورسیکلت نیز اقدام کنید.

03برای اعلام سرقت موتورسیکلت چه کنیم؟

برای اعلام سرقت موتورسیکلت می توانید با مراجعه به مراکز قضایی و یا استفاده از خدمات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروی انتظامی نسبت به اعلام سرقت وسیله نقلیه خود اقدام کنید.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
امتیاز شما به این محتوا

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *