جی پی اس خودرو

تجربه خریدی دلنشین با طلایی‌ترین نکات خرید خودرو صفر کیلومتر

651 بازديد
1401/03/25
نکات خرید خودرو صفر
کپی شد

خرید خودرو را می‌توان از لذت‌بخش‌ترین کار‌ها معرفی کرد؛ بااین‌حال، اگر به نکات خرید خودرو صفر کیلومتر توجه نکنید، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید که این شیرینی را به کام شما تلخ کند. طبیعی است که همه افراد در زمینه خرید و فروش خودرو مهارت کافی نداشته باشند؛ زیرا این کار نیازمند فعالیت مستمر در این زمینه بوده که برای برخی از افراد تبدیل به حرفه‌ای خاص شده است. 

اگر قصد خرید خودرو صفر کیلومتر دارید، اما از مهارت کافی در این زمینه برخوردار نیستید، جای نگرانی وجود ندارد. در این مقاله از جی پی اس خودرو به‌طورکامل مهم‌ترین نکات خرید خودرو صفر را به شما معرفی می‌کنیم تا با در نظر گرفتن این نکات، بهترین و مطمئن‌ترین خرید را انجام دهید.

پیش از خرید خودرو صفر کیلومتر با خودرویی مشابه از همان مدل رانندگی کنید

ممکن است مدت‌های طولانی تعریف خودرویی را از دوستان یا بستگان خود شنیده باشید؛ همچنین امکان دارد از ظاهر و شکل خودرویی خوشتان آمده باشد؛ اما هیچ‌کدام از این موارد دلیل خوب و محکمی برای انتخاب و خرید خودرو صفر کیلو‌متر به حساب نمی‌آیند؛ زیرا ممکن است خودرویی که با تعریف دیگران و از روی ظاهر انتخاب کرده‌اید، با اولویت‌های شما فاصله داشته باشد و پس از مدتی احساس نارضایتی کنید. بهترین کار برای جلوگیری از چنین مشکلی، ایجاد شرایط مشابه رانندگی با خودرویی است که قصد خرید آن را دارید.

به‌عنوان مثال اگر قصد خرید پژو 206 را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما یک‌بار هم که شده با این خودرو رانندگی کنید تا چنانچه سواری و راحتی آن باب‌میلتان نبود، از خرید صرف‌نظر کنید. همچنین هنگام بررسی ماشین مشابه به این نکته توجه کنید که آیا خودرو موردنظر از امنیت خوبی در برابر سرقت برخوردار است یا خیر. اگر سواری و راحتی خودرو را پسند کردید، اما امنیت کافی در برابر دزدی نداشت، نگران نباشید؛ زیرا با استفاده از ردیاب خودرو می‌توانید امنیت ماشین را افزایش دهید.

رانندگی با مدل مشابه خودرو مورد نظر پیش از خرید خودرو صفر کیلومتر

انتخاب مناسب‌ترین خودرو باتوجه‌به بودجه‌ای که در اختیار دارید

مبحث بعدی که در خرید خودرو صفر کیلومتر باید به آن توجه کنید، بودجه‌ای است که برای خرید ماشین در اختیار دارید. نوسان قیمت خودرو در بازار ایران کاملا مشهود است؛ چنانچه تغییرات قیمت خودرو را مد‌نظر قرار ندهید، احتمال ضرر به‌صورت چشمگیری افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین پیش از خرید خودرو صفر کیلومتر، حتما نوسانات قیمت اتومبیل را تحت‌نظر داشته باشید و در صورت نیاز از کارشناسان این حوزه راهنمایی بگیرید. 

از طرفی خودرو در کشور‌های خارجی به‌عنوان کالای مصرفی به حساب می‌آید؛ اما این قانون در ایران صدق نمی‌کند. ماشین در ایران به‌عنوان سرمایه محسوب می‌شود و اگر در خرید و فروش آن توجه کافی نداشته باشید، ممکن است از لحاظ مالی متضرر شوید. همچنین ازآن‌جایی‌که ماشین در ایران نوعی سرمایه به‌شمار می‌رود، پیشنهاد می‌کنیم برای حفظ اموال خود از انواع ردیاب خودرو استفاده کنید.

در نظر گرفتن بودجه و توان مالی از نکات خرید خودرو صفر

هزینه‌های جانبی خودرو صفر کیلومتر که ممکن است غافل‌گیرتان کند

برنامه‌ریزی برای بودجه‌ای که در اختیار دارید، بسیار اهمیت دارد؛ یعنی اگر در مجموع ۲۰۰ میلیون تومان برای خرید ماشین سرمایه در اختیار دارید، پیشنهاد می‌کنیم بخشی از این پول را برای هزینه‌های جانبی خودرو صفر کیلومتر در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر قصد خرید پراید صفر دارید، بهتر است بخشی از بودجه خود را برای خرید جی پی اس پراید، روکش صندلی، سیستم صوتی و دزدگیر در نظر بگیرید. این کار باعث می‌شود تا به‌خوبی سرمایه خود را مدیریت کنید و پس از خرید خودرو صفر با مشکل مواجه نشوید.

نکته بعدی که در مبحث هزینه‌های وسیله نقلیه باید پیش‌بینی کنید، هزینه‌های جانبی خودرو از لحاظ قطعات و مشکلات فنی پیش‌رو است که هنگام مواجهه با آن‌ها ممکن است غافل‌گیر شوید. برای مثال، شما خودرو نسبتا لوکسی خریداری می‌کنید که هزینه قطعات و لوازم جانبی آن بسیار بالا است و از این موضوع آگاهی ندارید. پس از بروز اولین مشکل و مراجعه به تعمیرگاه متوجه می‌شوید که برای تعویض یا تعمیر قطعات این خودرو باید هزینه هنگفتی بپردازید که از حد توان شما خارج است. اگر پیش از خرید خودرو این مورد را مد‌نظر قرار دهید، قطعا با چنین مشکلاتی مواجه نخواهید شد.

هنگام خرید ماشین صفر کیلومتر به میزان مصرف سوخت آن توجه کنید

میزان مصرف سوخت از مهم‌ترین نکاتی است که کل افراد جامعه در همه کشور‌ها به آن توجه ویژه‌ای دارند؛ زیرا بخش مهمی از هزینه‌های خودرو به میزان مصرف سوخت آن مربوط می‌شود. طبیعی است هرچه میزان مصرف سوخت کمتر باشد، به نفع شما خواهد بود؛ مخصوصا در ایران که بنزین به‌صورت سهمیه ارائه می‌شود و درصورت مصرف بیش از حد باید تا انتهای ماه به‌صورت آزاد بنزین بخرید؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتما پیش از خرید خودرو، میزان مصرف سوخت آن را به‌خوبی بررسی کنید.

میزان مصرف سوخت بنزین خودرو‌ها بر اساس حجم مصرفی در مسافت ۱۰۰ کیلومتر محاسبه می‌شود؛ یعنی وقتی می‌گویند «خودرویی مانند تیبا صدی هفت می‌سوزاند»، یعنی تیبا برای طی کردن مسافت ۱۰۰ کیلومتری به ۷‌ لیتر بنزین احتیاج دارد. البته این میزان سوخت برای مسافت‌های درون‌شهری و برون‌شهری کمی متفاوت است؛ همچنین اشکالات فنی خودرو بر میزان مصرف سوخت تاثیر مستقیم دارند که ممکن است مالک خودرو متوجه آن نشود. به کمک ردیاب دیاگ می‌توانید اطلاعات فنی خودرو را از طریق کامپیوتر در اختیار داشته باشید و در صورت سوزاندن بیش‌از‌حد معمول بنزین، برای رفع نقص فورا به مکانیک مراجعه کنید.

خرید خودرو صفر کیلومتر به‌صورت اقساطی به‌صرفه‌تر است یا نقدی؟

خرید نقدی یا اقساطی از دیگر نکات خرید خودرو صفر به‌شمار می‌رود که از اهمیتی بالایی نیز برخوردار است. خرید قسطی یا نقد خودرو صفر رابطه مستقیمی با بودجه و درآمد شما دارد. چنانچه با بودجه حال حاضر خود، امکان خرید خودرو صفر موردنظرتان را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم به‌صورت قسطی ماشین بخرید تا به‌مرور زمان هزینه کامل خودرو را پرداخت کنید. 

خرید قسطی ماشین در صورتی قابل‌اجراست که توان پرداخت اقساط خودرو را داشته باشید؛ یعنی اگر هنگام خرید ماشین، توان مالی و درآمدی خود را مدنظر قرار ندهید و در پرداخت اقساط با مشکل مواجه شوید، حتما این موضوع برای شما دردسر‌ساز خواهد شد.

بررسی کامل امکانات و آپشن‌های خودرو پیش از تحویل ماشین

حتما پیش از تحویل گرفتن خودرو صفر امکانات و آپشن‌های آن را با مدل سفارشی خود تطبیق دهید؛ زیرا ممکن است هنگام ثبت‌نام خودرو برای ماشین خود امکانات خاصی مانند دنده اتومات را سفارش داده باشید و هنگام تحویل این مورد را فراموش کرده و خودروی دیگری را تحویل بگیرید. چنانچه پیش از تحویل خودرو به این موارد توجه نکنید و از مجموعه خارج شوید، برای اثبات صحت حرف خود و تعویض اتومبیل با مشکل مواجه خواهید شد. 

همچنین پس از تحویل خودرو می‌توانید امکانات کاربردی را به ماشین اضافه کنید؛ به‌عنوان مثال، سیستم صوتی، رینگ و لاستیک، دزدگیر حرفه‌ای خودرو و ردیاب آهنربایی از جمله مواردی هستند که به بهبود تجربه استفاده از خودرو و افزایش امنیت آن کمک می‌کنند.

کلیدی‌ترین نکات خرید خودرو از نمایشگاه و کارخانه؛ کدام گزینه مناسب‌تر است؟

هنگام خرید خودرو صفر دو گزینه مهم پیش‌رویتان است؛ گزینه اول خرید خودرو صفر کیلومتر از نمایشگاه و گزینه دوم خرید خودرو صفر از کارخانه. انتخاب هر یک از این دو گزینه کاملا وابسته به شرایط و نیاز شما خواهد بود. اگر عجله‌ای برای خرید خودرو صفر ندارید، بهترین گزینه خرید از کارخانه است. به‌دلیل افزایش متقاضیان خرید ماشین به این روش باید در سایت ثبت‌نام کنید و درصورتی‌که در قرعه‌کشی برنده شدید، برای خرید خودرو اقدام کنید. در این روش ممکن است ماشین پس از گذشت یک سال به دست شما برسد.

اگر به‌دنبال سود فروش ماشین صفر هستید، روش خرید خودرو از کارخانه برای شما مناسب است؛ زیرا اختلاف قیمت خودرو‌های کارخانه با ماشین‌های موجود در بازار حدود ۴۰ درصد است که مبلغ قابل‌توجهی به حساب می‌آید. بااین‌حال، اگر هزینه خودرو برای شما اهمیتی ندارد و قصد دارید در کمترین زمان ممکن مالک یک ماشین شوید، بهترین کار انتخاب گزینه دو و مراجعه به نمایشگاه‌ها برای خرید است. در این روش پس از خرید خودرو و تنظیم سند، فورا ماشین در اختیار شما قرار خواهد گرفت. پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از هرگونه سوء‌استفاده و دزدی پس از خرید از کارخانه یا نمایشگاه برای ماشین از دزدگیر جی پی اس دار استفاده کنید.

کمک گرفتن از یک فرد متخصص برای تایید سلامت خودرو صفر کیلومتر

هنگام تحویل خودرو صفر کیلومتر حتما از سلامت ماشین اطمینان حاصل کنید. آگاهی از سلامت فنی خودرو نیاز به تخصص در این زمینه دارد. چنانچه خودتان از تخصص کافی برخوردار نیستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما فردی متخصص را همراه خود ببرید تا به‌طور کامل خودرو را بررسی کند. مهم‌ترین موارد فنی که پیش از تحویل گرفتن خودرو باید آن‌ها را امتحان کنید، عبارت‌اند از:

  • ترمز
  • شیشه‌ها
  • سیستم برق خودرو
  • تست کاپوت
  • تست دنده‌ها
  • قفل‌ها
  • در‌ها
  • بررسی بدنه و رنگ خودرو

معمولا مشکل فنی ماشین در زمان تحویل رفع نشده و از شما خواسته می‌شود برای رفع آن، از خدمات پس از فروش خودرو استفاده کنید؛ بااین‌حال، نکته‌ای که نباید به‌سادگی از کنار آن بگذرید، مبحث سلامت رنگ خودرو و بدنه است. هر نوع ضربه‌خوردگی و خط‌و‌خش روی خودرو باعث افت قیمت آن می‌شود.

 

مدارک خودرو صفر کیلومتر که هنگام تحویل خودرو باید دریافت کنید

برای اینکه پس از تحویل گرفتن خودرو با مشکلات قانونی مواجه نشوید، باید برخی مدارک را از متصدی مربوطه دریافت کنید. مدارک خودرو صفر کیلومتر که هنگام تحویل گرفتن ماشین باید بگیرید، عبارت‌اند از:

  • کارت و سند ماشین
  • کارت بیمه
  • کارت گارانتی
  • دفترچه راهنما
  • فاکتور رسمی فروش
  • برچسب تست فنی خودرو

چنانچه در تحویل گرفتن هر یک از این مدارک سهل‌انگاری کنید، یقینا با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد؛ بنابراین، با در نظر گرفتن زمان مناسب و با حوصله کافی خودرو موردنظرتان را تحویل بگیرید تا از بروز هرگونه مشکلی پیشگیری کنید.

بررسی خودرو پیش از تحویل توسط متخصص خودرو

از مهم‌ترین نکات خرید خودرو صفر کیلومتر، انتخاب خودرو از بین تولیدات داخلی و خودر‌وهای خارجی است

خودرو ایرانی بخرم یا خارجی؟ این یکی از متداول‌ترین سوال‌ها برای افرادی است که قصد خرید خودرو صفر کیلومتر دارند. خرید خودرو داخلی و خارجی هریک مزایا و معایبی دارد که اگر از آن‌ها آگاه نباشید، قطعا با مشکل مواجه خواهید شد؛ به‌عنوان مثال، با در نظر گرفتن بودجه خود متوجه می‌شوید، به‌جای خرید خودرو داخلی می‌توانید خودرو خارجی با کیفیت‌تری در همان رنج قیمتی خریداری کنید. 

این موضوع بسیار خوشحال‌کننده و جذاب به‌نظر می‌رسد؛ اما باید به این نکته توجه کنید که آیا خودرو خارجی موردنظرتان، خدمات پس از فروش مناسب در ایران دارد یا خیر؛ از طرفی این موضوع را در نظر بگیرید که آيا قطعات خودرو موردنظرتان در ایران موجود است تا در صورت نیاز به تعویض بتوانید به‌راحتی آن‌ها را تهیه کنید. خدمات پس از فروش و تامین قطعات از مزایای خرید خودرو صفر داخلی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید تا در آینده با مشکل مواجه نشوید.

بررسی کامل و دریافت مدارک هنگام تحویل گرفتن خودرو صفر کیلومتر

توجه به امنیت ماشین از مهم‌ترین نکات خرید خودرو صفر کیلومتر

امنیت خودرو را می‌توان به‌عنوان مهم‌ترین نکته خرید خودرو صفر کیلومتر معرفی کرد. امنیت ماشین به دو دسته تقسیم می‌شود؛ دسته اول امنیت خودرو در مقابل تصادفات و سوانح است و دسته دوم را می‌توان امنیت خودرو در برابر سرقت معرفی کرد. اگر خودرو در تصادفات و سوانح از امنیت مناسبی برخوردار نباشد، جان راننده و سایر سرنشینان با خطر جدی مواجه می‌شود. همچنین اگر خودرو به اندازه کافی در برابر سرقت مقاوم نباشد، به طعمه‌ای ساده برای سارقان تبدیل می‌شود. امنیت ماشین در برابر سوانح را باید پیش از خرید در نظر بگیرید و با بودجه‌ای که در اختیار دارید، مقاوم‌ترین خودرو در برابر تصادفات را بخرید. 

برای افزایش امنیت خودرو در برابر سرقت، روش‌های متنوعی در اختیار خواهید داشت که مطمئن‌ترین و به‌روز‌ترین روش، استفاده از انواع جی پی اس خودرو است. به کمک ردیاب خودرو می‌توانید ماشینتان را در هر نقطه‌ای از جهان که باشد، ردیابی کرده و در صورت سرقت آن را از چنگ سارق خارج کنید. فروشگاه معتبر جی پی اس خودرو پرکاربرد‌ترین و قدرتمند‌ترین ردیاب‌های ماشین را در اختیار شما قرار می‌دهید تا باتوجه‌به نیازتان، بهترین جی پی اس را خریداری کنید.

چنانچه برای خرید خودرو صفر و افزایش امنیت آن نیاز به راهنمایی دارید، سوالات خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان مجرب جی پی اس خودرو آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
امتیاز شما به این محتوا

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *