جی پی اس خودرو

قفل دیسک موتور بهتر است یا جی پی اس موتورسیکلت؟

1086 بازديد
1401/01/23
بررسی مزایا جی پی اس و معایب قفل دیسک موتور
کپی شد

 

در سال ۱۳۹۹ حدود ۲۱۱ هزار موتورسیکلت شماره‌گذاری شده است و در عین حال، هر ۳ روز یک موتورسیکلت به سرقت می‌رود. سهل انگاری علت ۸۰ درصد این دزدی‌ها است. اگر برای موتورسیکلت خود به‌دنبال امنیت هستید، باید از معایب قفل دیسک موتور و قفل‌های زنجیری و کابلی آگاه باشید تا قبل از بروز حادثه از ضرر مالی جلوگیری کنید. جی پی اس موتورسیکلت نیز یکی دیگر از راهکار‌های تامین امنیت موتورسیکلت است. در این مقاله به‌طور کامل در‌مورد معایب قفل دیسک موتور و جی پی اس موتور صحبت خواهیم کرد. اگر قصد دارید تا جلوی دزدیده‌شدن موتور و ضررهای مالی را بگیرید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

عملکرد قفل دیسک موتور چگونه است؟

قفل و زنجیر‌کردن موتور‌سیکلت یکی از روش‌های سنتی تامین امنیت در موتور است. استفاده از زنجیر‌های ضخیم و بستن موتور به شئ ثابت در خیابان، سرعت دزدی را کاهش می‌دهد. اما سنگینی زنجیر و سختی حمل‌و‌نقل آن جزو بزرگ‌ترین معایب قفل زنجیری است. متداول‌ترین قفل، قفل دیسک موتور است. مهم‌ترین مزیت قفل دیسک موتور قابلیت حمل آن است. قفل‌های دیسک سبک هستند و اکثر موتور‌های جایی برای نصب قفل دیسک دارند. به‌همین دلیل در بیشتر مدل‌ها قابل نصب است.

قفل دیسک موتور روی دیسک ترمز زده می‌شود و جلوی حرکت موتور را می‌گیرد. اما امنیت ۱۰۰ درصدی ایجاد نمی‌کنند و معایب زیادی دارند. جی پی اس مانند قفل دیسک روی همه موتور‌ها قابل نصب است ولی معایب خیلی کم‌تری نسبت به قفل دیسک موتور دارد.

عملکرد قفل دیسک موتور برای جلوگیری از حرکت موتور‌سیکلت

امنیت قفل دیسک موتور چقدر است؟

موتور‌سیکلت، نسبت به خودرو از امنیت کمتری برخوردار است و آمار سرقت بیشتری نسبت به خودرو دارد. قفل دیسک در کنار دزدگیر موتور و قفل فرمان می‌تواند روند دزدیده‌شدن را کاهش دهد و دزد‌ها به‌سراغ موتورسیکلت‌هایی با امنیت کمتر بروند. ولی نمی‌توان موتور‌سیکلت را مدت طولانی در معابر خلوت رها کرد. شکستن انواع قفل و زنجیر یا از کار انداختن دزدگیر موتور‌سیکلت کار سختی برای دزد‌های حرفه‌ای نیست. پس فرقی ندارد که از چه سیستمی برای امنیت موتور استفاده می‌کنید. همیشه راهی برای دزدیده‌شدن موتورسیکلت پیدا می‌شود. اما بهترین روش برای جلوگیری از دزدیدی موتور‌سیکلت، استفاده از جی پی اس موتور است.

معایب استفاده از قفل دیسک موتور؛ عدم امنیت موتور در معابر خلوت

حتی اگر انواع ابزار امنیتی را روی موتور نصب کرده باشید، لحظه‌ای غفلت باعث می‌شود تا موتور شما دزدیده شود. اکثر رانندگان موتور‌سیکلت، جای مناسبی را برای پارک‌کردن انتخاب نمی‌کنند. به‌همین دلیل برای دزد‌ها فرصت کافی به‌وجود می‌آید تا موتور‌سیکلت را بدزدند.

  • کوچه‌ها و معابر خلوت
  • در نزدیکی مغازه‌ها و غرفه‌های بازار
  • پارک‌ها و جنگل‌های خلوت
  • معابر شلوغ

مکان‌های بالا جای مناسبی برای پارک موتور‌سیکلت محسوب نمی‌شوند. بهترین جا برای پارک خودرو و موتور‌سیکلت، پارکینگ‌های سرپوشیده است. اگر مجبور به پارک موتور‌سیکلت در جایی خلوت هستید، در زمان‌های مختلف به آن سر بزنید. تجربه نشان داده است که استفاده از قفل دیسک احتمال دزدیده‌شدن موتور‌سیکلت را از بین نمی‌برد. ارزش موتور‌سیکلت بیش از ۱۰۰ میلیون تومان است و با پرداخت یک صدم از ارزش واقعی موتور‌سیکلت می‌توانید امنیت موتور را با خرید ردیاب آهنربایی تضمین کنید.

افزایش آمار دزدی موتور‌سیکلت در سال‌های اخیر

بهترین راه برای جلوگیری از دزدیده‌شدن موتورسیکلت

ردیاب شخصی ردیاب موتور سیکلت بهترین راه برای جلوگیری از ضرر‌های مالی است. طبق آمار ۹۵ درصد موتور‌سیکلت‌ها پس از دزدی، کشف شده‌اند. این آمار نشان‌دهنده اهمیت استفاده از جی پی اس موتور است. ردیاب موتور‌سیکلت بسیار کوچک و سبک است و در زیر باک موتور قابل نصب است. ردیاب موتور یا خودرو در همه شرایط آب‌و‌هوایی مقاوم است و موقعیت موتور‌سیکلت را روی مپ یا نرم‌افزار مخصوص ردیاب، نشان می‌دهد. دقیقاً مانند جی پی اس موتور و خودرو، ردیاب شخصی نیز امنیت افراد مختلف، مانند کودکان، سالمندان یا بازاریابان را تامین می‌کند.

ردیاب موتور‌سیکلت با انواع اپراتور‌های تلفن همراه داخل کشور سازگار است و امکان ردیابی موتور در نقاط کور آنتن‌دهی را نیز دارد. با جی پی اس، موتور‌سیکلت دزدیده‌شده قابل ردیابی است و به‌کمک پلیس به‌راحتی پیدا می‌شود. بسیاری از کاربران جی پی اس خودرو از تجربه پیدا‌شدن خودرو یا موتور‌سیکلت به وسیله ردیاب توضیح داده‌اند. اکثر موتور‌های دزدی برای کار‌های خلاف استفاده می‌شوند و بعد از دستگیری سارقین، موتور‌سیکلت به پارکینگ پلیس منتقل می‌شود. وقتی مالک در‌خواست بیرون آوردن موتور از پارکینگ را می‌کند با لیست بلند‌بالایی از جریمه‌ها مواجه می‌شود. با استفاده از اطلاعات ضبط‌شده ردیاب موتور، به‌راحتی بی‌گناهی خود را ثابت می‌کند و موتور‌سیکلت را بیرون می‌آورد.

بهترین راه‌حل برگرداندن موتور دزدیده‌شده توسط جی پی اس موتور‌سیکلت

انواع جی پی اس موتورسیکلت؛ آخرین راه برای تامین امنیت موتور

جی پی اس خودرو و موتور‌سیکلت با هدف ردیابی و اعلام موقعیت ماشین ساخته می‌شوند. تفاوت آن‌ها در نوع نصف و خدماتی است که ارائه می‌دهند. ردیاب ماشین از نظر نوع نصب، به دو دسته بدون سیم‌کشی و با سیم‌کشی تقسیم می‌شود. ردیاب آهنربایی و ردیاب نظامی جزو ردیاب‌هایی هستند که نیازی به نصب ندارند و به قسمت‌های آهنی موتور‌سیکلت یا خودرو نصب می‌شوند.

ضد‌آب‌ و ضد‌غبار‌بودن از ویژگی همه ردیاب‌ها است. به‌همین دلیل در شرایط آب‌و‌هوایی مختلف کارایی خود را از دست نمی‌دهند. ردیاب موتور‌سیکلت با به‌کار‌گیری تکنولوژی A-GPS موقعیت جغرافیایی را با بالا‌ترین دقت نمایش می‌دهد. باتری ردیاب در حالت فعال، تا ۱۵ روز قابلیت استفاده دارد و در‌صورتی‌که آفلاین باشد، تا ۳۵ روز کار می‌کند. برای شارژ ردیاب فقط به ۴ الی ۶ ساعت زمان نیاز است بعد از آن دوباره می‌توان از جی پی اس استفاده کرد. ردیاب موتور‌سیکلت مزایای زیر را نیز دارد.

  • اعلام هشدار سرعت غیر‌مجاز از طریق پیامک
  • تعیین محدوده تردد مجاز و اعلام خطر در‌صورت عبور از محدوده تعیین‌شده
  • اعلام خطر در‌صورت ضربه یا تکان موتور هنگام خاموش‌بودن
  • ردیابی سریع موتور‌سیکلت به‌محض روشن‌شدن
  • اعلام هشدار قطع ردیاب یا کم‌شدن شارژ آن
  • امکان اضافه‌کردن باتری داخلی به ردیاب برای ادامه فعالیت در‌صورت قطع منبع تغذیه

استفاده از ردیاب به‌اندازه قفل دیسک متداول نیست. به‌همین دلیل دزد‌ها انتظار وجود جی پی اس روی موتور‌سیکلت را ندارند.

نصب پنهانی جی پی اس موتور برای عملکرد بهتر در ردیابی

ویژگی‌های بهترین ردیاب موتورسیکلت جی پی اس خودرو

در این مقاله به بررسی معایب قفل دیسک موتور و مزایای استفاده از ردیاب برای جلوگیری از دزدیده‌شدن موتور‌سیکلت را بیان کردیم. از آن‌جایی که ردیاب موتور در هنگام رانندگی، سرعت و شتاب بالا و سرعت پایین و خطر‌آفرین را هشدار می‌دهد، برای جلوگیری از تصادفات نیز مناسب است. مهم‌ترین ویژگی ردیاب موتور‌سیکلت جی پی اس خودرو، امکان نصب حافظه خارجی برای ذخیره اطلاعات و میکروفون به‌هدف شنود صدای اطراف است.

ردیاب موتور جی پی اس خودرو بدون چراغ است و همین موضوع در پنهان‌بودن جی پی اس تاثیر بسزایی دارد. شرکت جی پی اس خودرو یکی از معتبر‌ترین شرکت‌های فروش ردیاب خودرو در کشور است که با ارائه گارانتی ۱۲ماهه و ۱۰ سال خدمات پس از فروش، کیفیت کالای خود را تضمین می‌کند. برای ارتباط با کارشناسان جی پی اس خودرو در ساعات کاری با شماره  ۰۲۱۲۸۴۲۶۳۸۳ و در خارج ساعت اداری با شماره همراه ۰۹۱۰۲۲۲۰۹۱۷ تماس بگیرید. لطفا تجربه خود را در ارتباط با قفل دیسک موتور و جی پی اس موتور‌سیکلت در قسمت نظرات با ما در‌میان بگذارید.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
3.4 از 5 رای

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *