جی پی اس خودرو

مختل کننده جی پی اس خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

3654 بازديد
1399/05/13
مختل کننده جی پی اس خودرو
کپی شد

در کنار انواع ردیاب ها که برای تامین امنیت استفاده می شود، دستگاه هایی نیز برای ایجاد اختلال در عملکرد ردیاب ها وجود دارد. در مقالاتی که پیش از این در وبلاگ جی پی اس خودرو، نوشته ایم درباره کارکردها و مزایای ردیاب صحبت کرده ایم. در این مقاله می خواهیم با دستگاهی آشنا شویم که می تواند عملکرد جی پی اس را کاملا مختل کند و دستگاه را از کار بیندازد.اگر با دستگاه مختل کننده جی پی اس خودرو، آشنا نیستد در ادامه همراه جی پی اس خودرو باشید. 

دستگاه مختل کننده ردیاب چیست؟ بهترین راه از کار انداختن جی پی اس خودرو

پیش از اینکه به سراغ ضد ردیاب خودرو، به بررسی عملکرد جی پی اس می پردازیم. جی پی اس یک سیستم موقعیت یابی جهانی است که به کمک ارسال و دریافت مداوم سیگنال قادر به تعیین دقیق موقعیت جغرافیایی است. این دستگاه با کمک ماهواره و ایستگاه های پردازش سیگنال زمینی توانایی تعیین موقعیت و ثبت اطلاعات را دارد. معمولا یکی از کاربردهای ردیاب تامین امنیت اتومبیل است و قیمت جی پی اس خودرو بسته به انواع و کاربردهای آن متفاوت است. 

حال که با نحوه کار GPS آشنا شدیم به سراغ عملکرد مختل کننده جی پی اس خودرو می رویم. مختل کننده یا دستگاه ضد ردیاب ماشین وسیله ای کوچک است که بر روی فندک ماشین نصب می شود. این دستگاه بدون باتری کار می کند. کار اصلی دستگاه ضد جی پی اس ارسال مداوم پارازیت بر روی ردیاب خودروست. با ارسال پارازیت عملا ارتباط جی پی اس با ماهواره دچار اختلال می شود.

دستگاه ضد جی پی اس خودرو

چگونه می توان از دستگاه ضد جی پی اس خودرو استفاده کرد؟

دستگاه ضد جی پی اس از یک تراشه کوچک GPS استفاده می کند. کار این تراشه بر خلاف دستگاه جی پی اس ایجاد اختلال در فرآیند موقعیت یابی است. جی پی اس کوچک قرار گرفته در مرکز ضد ردیاب با ارسال سیگنال فرآیند مکان یابی را دشوار می کند. به عبارت دیگر این دستگاه جی پی اس را به اشتباه می اندازد. راه اندازی و از کار انداختن جی پی اس خودرو، کار چندان سختی نیست. با نصب دستگاه در جای مناسب و فعالسازی آن، دستگاه به سرعت شروع به کار می کند. 

از کار انداختن جی پی اس خودرو

دستگاه ضد جی پی اس برای چه کسانی کاربرد دارد؟

شاید بتوان کاربرد امنیتی را مزیت بزرگ دستگاه ضد ردیاب خودرو بدانیم. ارگان های نظامی و امنیتی مثل پلیس از این دستگاه برای مخفی نگه داشتن موقعیت خود در مواقع حساسی مثل عملیات های سری استفاده می کنند. البته افرادی هم که گمان می کنند تحت تعقیب هستند یا حریم شخصی شان تحت نظر است، از دستگاه ضد جی پی اس خودرو استفاده می‌کنند. برخی افراد سود جو با نیات پلید هم از ضد جی پی اس استفاده می کنند. برای مثال سارقین خودرو از این دستگاه برای ایجاد اختلال در فرآیند موقعیت یابی بهره می برند.

دستگاه ضد جی پی اس خودرو چیست

آیا استفاده از دستگاه ضد جی پی اس خودرو قانونی است؟

با توجه به کاربردهای محدود مختل کننده جی پی اس خودرو، استفاده از ضد جی پی اس در همه موارد قانونی نیست. در حقیقت دستگاه ضد جی پی اس گاهی در امواج رادیویی و الکترونیکی مثل موبایل هم اختلال ایجاد می کند. به همین دلیل اگر قصد خرید این دستگاه را دارید بهتر است درباره محدودیت های خرید و استفاده از جی پی اس تحقیق کنید.

آیا می توان از هر فاصله ای جی پی اس خودرو را از کار انداخت؟

برای استفاده از دستگاه ضد ردیاب و از کار انداختن جی پی اس ، باید حداقل در فاصله 5 متری سوژه مورد نظر باشد. در حقیقت برد ضد جی پی اس ها در بهترین حالت 5 متر است و نمی توان از فاصله دور اختلالی در علمکرد جی پی اس ایجاد کرد. به همین دلیل ضد جی پی اس های خودرو در درون اتومبیل قرار می گیرند تا به درستی کار خود را انجام دهند.

خرید دستگاه ضد GPS

دستگاه ضد جی پی اس چه ویژگی هایی دارد؟

ساختار دستگاه ضد جی پی اس بسیار شبیه GPS های معمولی مثل جی پی اس مغناطیسی خودرو است. در حقیقت تفاوت جی پی اس با ضد ردیاب تنها در عملکرد آن است. برخی از ویژگی های ضد جی پی اس را در زیر به طور فهرست وار مرور می کنیم.

  • بدون نیاز به اتصال به برق یا استفاده از باتری
  • حداکثر برد 5 متری ضد جی پی اس
  • سبک با اندازه‌ای کوچک و قابل استفاده در تمامی محیط ها

از آنجا که کاربردهای ضد جی پی اس چندان عمومی نیست، نمی توان ضد ردیاب ها را به سادگی خریداری کرد. معمولا ضد ردیاب ها قیمت بالایی دارند و برخی ترجیح می دهند از روش های دیگر برای غیرفعال کردن ردیاب استفاده کنند.

آیا بدون استفاده از ضد ردیاب می توان کارایی جی پی اس را مختل کرد؟

برای از از کار انداختن جی پی اس خودرو، روش های مختلفی وجود دارد. معمولا قطع برق ردیاب ساده ترین راه حلی است که در این مواقع کارساز است. اگر ردیاب از نوع سیمی باشد و به خوبی مخفی نشده باشد می توان مکان آن را پیدا کرد و ردیاب را از کار انداخت. البته این روش در ردیاب های غیر سیمی مثل ردیاب شخصی یا  جی پی اس حیوانات کاربرد زیادی ندارد. برخی از ردیاب ها نیز به سیستم هشدار مواجه هستند که اگر شخصی قصد دستکاری در ردیاب را داشته باشد، مالک ردیاب متوجه خواهد شد. 

دستگاه ضد ردیاب و جی پی اس

آیا استفاده از ضد جی پی اس به سلامتی کاربر آسیب می زند؟

کاربرد اصلی ضد جی پی اس ها ارسال پارازیت برای اختلال در ردیاب است. قطعا استفاده مداوم از این دستگاه بر روی عملکرد کسانی که در نزدیک آن هستند تاثیر منفی دارد. معمولا افرادی که در معرض انواع پارازیت و سیگنال هستند در خطر بروز سرطان قرار می گیرند. البته نمی‌توان نظر قطعی درباره این موضوع داد. اما به نظر می رسد که استفاده مداوم از ضد جی پی اس، آسیب هایی به دنبال خواهد داشت.

آیا واقعا به خرید ضد جی پی اس نیاز داریم؟

در پایان مقاله باید بر این نکته تاکید کنیم که ضد جی پی اس کاربردهای محدودی دارد. در حقیقت به جز افرادی که واقعا نیاز به استفاده از ضد ردیاب دارند، تهیه این محصول برای سایر افراد ممکن است کاربردی نباشد. در مواقعی که نیازی به این دستگاه نداریم تهیه کردن آن می تواند هزینه و محدودیت های زیادی را به ما تحمیل کند.

البته همان قدر که ضد جی پی اس کاربردهای محدودی دارد، استفاده از ردیاب بسیار کاربردی است و می تواند امنیت کامل دارایی های مان نظیر اتومبیل را تامین کند. حتی خرید جی پی اس ارزان قیمت نیز می تواند نگرانی های بسیاری از افراد درباره تامین امنیت را کاملا برطرف کند. در انتهای مقاله پیشنهاد می کنیم برای خرید جی پی اس با شماره 28426383 – 021 تماس حاصل کنید. همکاران ما در شرکت جی پی اس خودرو، پاسخگوی سوالات شما هستند. 

سوالات متداول مشتریان

01ضد ردیاب خودرو چیست؟

دستگاه مختل کننده یا ضد ردیاب خودرو، دستگاهی کوچک است که از آن برایاز کار انداختن جی پی اس خودرو استفاده می شود. 

02مختل کننده جی پی اس خودرو چگونه عمل می کند؟

مختل کننده جی پی اس با ارسال سیگنال های غلط در فرآیند ردیابی اختلال ایجاد می کند. با وجود این سیگنال ها فرآیند ردیابی دشوار می شود و جی پی اس از کار می افتد. 

03استفاده از ضد ردیاب قانونی است؟

از آنجا که ضد جی پی اس کاربردهای محدودی دارد و استفاده از آن چندان مرسوم نیست.  استفاده از ضد ردیاب در جهت آسیب زدن به دیگران جرم محسوب می شود. 

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
4.5 از 2 رای

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. این مختل کننده جی پی اس خودرو روی همه انواع جی پی اس ها مثل جی پی اس شخصی هم تاثیر میذاره؟ از کجا بفهمیم یک نفر داره از ضد جی پی اس استفاده می کنه؟ یه سوال مهم دیگه اینه که درسته مجوز لازم داره اما آیا توی ایران هم میشه این دستگاه ها رو تهیه کرد؟

    1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

      سلام دوست عزیز
      بله مختل کننده جی پی اس می تواند روی عملکرد همه دستگاه های جی پی اسی از جمله ردیاب شخصی و حتی دستگاه های الکترونیکی دیگر مانند موبایل ها و سیستم های رادیویی تاثیر بگذارد. معمولا اگر کسی در اطراف شما از این دستگاه استفاده کند، نویز هایی در هنگام تماس با موبایل یا گوش دادن به رادیو می شنوید که می تواند نشانه های اولیه حضور دستگاه ضد جی پی اس باشد. این دستگاه ها در ایران نیز وجود دارند اما تنها مراکز حساس نظامی یا افراد خاص که داری مجوز هستند می توانند از آن ها استفاده کنند.