جی پی اس خودرو

با بهترین روش‌ها برای جلوگیری سرقت طلا از منزل آشنا شوید

935 بازديد
1401/01/24
راه های جلوگیری سرقت طلا از منزل
کپی شد

نگهداری طلا، جواهرات و وسایل قیمتی درون خانه ریسک زیادی دارد. هر 30 ثانیه یک خانه در آمریکا مورد دستبرد قرار می‌گیرد. آمار سرقت طلا از منزل در ایران نیز روزبه‌روز بیشتر می‌شود. با وجود اختراع انواع قفل‌ها، حفاظ‌ها و دزدگیرهای مدرن، سارقان همیشه راهی برای ورود و دزدی پیدا می‌کنند. البته، راهکارهایی برای مقاله با دزدی از منزل وجود دارد. در این مقاله قصد داریم با بهترین راه‌های جلوگیری از سرقت طلا و جواهرات در خانه‌ها آشنا شویم. اگر شما نیز در منزل خود از اشیاء گران‌بهایی نگهداری می‌کنید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

1- نگهداری از طلا و سکه در خانه با استفاده از گاوصندوق

علاوه‌بر طلا، سکه و جواهرات، وسایل ارزشمند دیگری همچون اسناد ملکی و حقوقی، مدارک شناسایی، دسته‌چک، وجه نقد و مدارک معتبر در منازل نگهداری می‌شوند. یکی از بهترین راهکارهای برای قراردادن همه این اقلام ارزشمند در یک فضای امن، گاوصندوق ضدسرقت است. صندوق‌های آهنی بزرگ حالا دیگر یکی از وسایل ضروری برای هر خانه محسوب می‌شوند. گاوصندوق‌ها انواع مختلفی دارند و بر اساس اندازه و نوع فلز استفاده‌شده در بدنه قیمت‌های مختلفی دارند.

برخی از سیف باکس‌های گران نیز قفل الکترونیک یا بیومتریک دارند. صندوق‌های بزرگ و سنگین که حمل و بازکردنشان سخت است، انتخاب ایدئالی برای قراردادن وسایل ارزشمند هستند. درصورتی‌که از یک گاوصندوق کوچک با وزن کم استفاده می‌کنید، گذاشتن انواع آهنرباییِ ردیاب خودرو درون صندوقچه، ترفند هوشمندانه‌ای خواهد بود. اگر سارقان موفق شوند صندوق را از خانه خارج کنند، با استفاده از ردیاب می‌توانید محل اختفای آن‌ها را به پلیس گزارش کنید.

استفاده از گاوصندوق ضدسرقت برای نگهداری طلا در خانه

2- پنهان‌کردن جعبه جواهرات دور از دید سارقان در نقاط امن خانه

گاوصندوق‌های پیشرفته و مدرن با قیمت بالایی به فروش می‌رسند و شاید برخی به همین دلیل از خرید منصرف شوند. راه‌های دیگری به‌جز استفاده از انواع گاوصندوق هم وجود دارد. برخی افراد یک جعبه جواهرات قیمتی و کوچک دارند که تمام وسایل گران‌بها را درون آن قرار می‌دهند. این وسایل زینتی معمولاً قفل‌های پیچیده‌ای ندارند و توجه سارقان را به خود جلب می‌کنند. ابعاد کوچک کیف‌های جواهرات باعث می‌شود که پنهان‌کردن آن‌ها در محل‌های امن و نقاط کور خانه راحت باشد.

شاید از خود بپرسید که نقاط کور خانه کجا هستند؟ یکی از بهترین نقاط که فضای کافی برای یک جعبه کوچک را دارد، پشت دریچه کولر است. آشپزخانه‌ها نیز مکان‌های خوبی هستند. برای مثال، درون کیسه برنج یا پشت اجاق‌گاز و حتی زیر کابینت‌ها گزینه‌های مناسبی برای مخفی‌سازی محسوب می‌شوند. اگر پس از پنهان‌کردن اشیاء قیمتی بازهم دل‌شوره داشتید، استفاده از دستگاه جی پی اس مخفی درون جعبه جواهرات را پیشنهاد می‌کنیم.

جلوگیری از سرقت طلا در خانه با مخفی‌کردن جواهرات

3- جاسازی طلا و وسایل قیمتی درون لوازم‌خانگی؛ جلوگیری از دزدی با خلاقیت

در یک روش دیگر برای جلوگیری از دزدیده‌شدن طلا و جواهرات در خانه باید اندکی خلاقیت به کار برد. هیچ‌کس انتظار ندارد که ارزشمندترین جواهرات درون دم‌دستی‌ترین لوازم خانه باشند! جاسازی‌کردن جواهرات و وسایل قیمتی یک روش قدیمی است که استفاده از آن به قبل از ظهور بانک‌ها برمی‌گردد. برای جاسازی طلا انواع مختلفی از وسایل کاربرد دارند. در انتخاب محل جاسازی باید به این نکته توجه کرد که خود وسیله، بیش از حد ارزشمند نباشد تا توجه سارقان را جلب کند.

 کمدهایی که کشوی مخفی دارند، گزینه خوبی برای جاسازی‌کردن هستند. البته، برای مخفی‌کردن طلا و سکه درون وسایل خانه حتماً لازم نیست سراغ روش‌های پیچیده مثل کشوی مخفی بروید. گاهی اوقات، وسایل ساده‌ای مثل توپِ بازی کودکان، بهترین جا برای پنهان‌سازی جواهرات هستند. اگر قصد نقل‌مکان را دارید و باید طلا و جواهرات را با ماشین شخصی جابه‌جا کنید، خرید جی پی اس کوچک ارزان برای خودرو علاوه‌بر آنکه خیالتان را راحت می‌کند، سرمایه‌گذاری خوبی برای محافظت از ماشین است.

جاسازی‌کردن طلا و سکه در اسباب‌بازی برای جلوگیری از سرقت

4- ارتقاء سطح حفاظت و امنیت خانه، مهم‌ترین راه جلوگیری از سرقت

تمام ترفندهای بالا مربوط به زمانی می‌شوند که سارقان وارد فضای داخلی منزل شده باشند. سطح بالای امنیت خانه اگر مانع ورود دزد نشود، حداقل در تلف‌شدن زمان آن‌ها تأثیر می‌گذارد. هدف اصلی از تأمین امنیت خانه این است که زمان رسیدن دزدها به لوازم ارزشمند طولانی‌تر شود؛ بدین ترتیب، فرصت لازم برای ورود نیروهای پلیس به محل فراهم خواهد شد. دزدگیرهای صوتی با ایجاد صدای آژیر، توجه همسایه‌ها و نیروهای گشت پلیس را به خانه جلب می‌کنند.

قفل‌های پیشرفته، درب‌های ضدسرقت، نصب حفاظ و نرده روی دیوارها و پشت پنجره‌ها، از دیگر اقداماتی هستند که با هدف تأمین امنیت خانه انجام می‌شوند. یک روش دیگر، تربیت یا خرید سگ‌های نگهبان است. گاهی اوقات سارقان با هدف دزدیدن سگ وارد خانه‌ها می‌شوند. در این صورت می‌توان از جی پی اس مخصوص حیوانات استفاده کرد که با تزریق، زیرِ پوست سگ‌ها قرار می‌گیرد. قیمت ردیاب‌های تزریقی از سایر مدل‌ها بیشتر است.

ترساندن سارقان با سگ نگهبان خانگی

5- دفن طلا و اشیاء قیمتی در باغچه، راهکاری برای خانه‌های حیاط‌دار

دفن‌کردن وسایل ارزشمند برای جلوگیری از دزدیده‌شدن توسط دیگران، یکی از ترفندهایی است که توسط اجداد انسان‌ها استفاده می‌شد! مخفی‌کردن جواهرات قیمتی درون زمین تنها برای خانه‌هایی جواب می‌دهد که حیاط اختصاصی و باغچه داشته باشند. هنگام کندن زمین باید به این نکته توجه شود که محل مورد نظر از دید همسایگان پنهان بماند.

پنهان‌کردن طلا و سکه زیر خاک یک روش جدید نیست و سارقان باتجربه راه مقابله با آن را بلدند. با استفاده از فلزیاب و طلایاب می‌توان محل انواع جواهرات را پیدا کرد. برای جلوگیری از شناسایی طلا توسط فلزیاب‌ها، کافی است آن‌ها را درون یک محفظه سرب‌کاری‌شده قرار دهید. محفظه یا ورقه سربی شاید به‌سختی پیدا شود و قیمت بالایی داشته باشد. یک راه دیگر برای جلوگیری از نفوذ امواج فلزیاب، پوشاندن طلا با فویل آلومینیوم است.

استفاده از ردیاب‌ها، هوشمندانه‌ترین روش جلوگیری از سرقت طلا و جواهر

در مقالۀ «روش‌های جلوگیری سرقت طلا از منزل» انواع راهکارها برای محافظت از لوازم قیمتی و گران‌بها در زمان دستبرد را بررسی کردیم. پربازده‌ترین اقدام برای مقابله با سارقان این است که تمام وسایل ارزشمند منزل را همراه با یک ردیاب درون صندوقچه امن یا گاوصندوق‌ها قرار بدهیم. با استفاده از ردیاب حتی اگر گاوصندوق از خانه خارج شود، اطلاعات موقعیت مکانی سارقان را در اختیار نیروهای پلیس قرار داد.

بهترین ردیاب‌ها برای استفاده در گاوصندوق و جعبه‌های جواهرات، مدل‌های کوچک و شارژی هستند. استفاده از جی پی اس آهنربایی درون گاوصندوق نیز یک راه‌حل کارساز است. شرکت جی پی اس خودرو، بزرگ‌ترین شرکت فروش ردیاب در ایران، محصولات مختلفی را عرضه می‌کند که در جلوگیری دزدی از منزل کاربرد دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشورت با کارشناسان خبره جی پی اس خودرو، با شماره 02188801325 تماس بگیرید.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
3 از 1 رای

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *