جی پی اس خودرو

ردیاب زیرپوستی حیوانات چیست و چه کاربردی دارد؟

3368 بازديد
1399/05/19
ردیاب زیرپوستی حیوانات
کپی شد

از زمانی که برای اولین بار ردیاب ها وارد بازار شدند، تا امروز تغییرات گسترده ای را شاهد بودیم. تا چند سال پیش از استفاده از جی پی اس به صنایعی خاص محدود بود. اما در حال حاضر جی پی اس کاربردهای وسیعی پیدا کرده است یکی از کاربردهای تازه جی پی اس، ردیاب زیرپوستی برای حیوانات است. در این مقاله می خواهیم به جی پی اس زیرپوستی حیوانات و کاربردهای آن بپردازیم. در ادامه مقاله با جی پی اس خودرو همراه ما باشید.

نگاهی کوتاه به تاریخچه جی پی اس، از ویتنام تا مزارع پرورش دام

پیش از اینکه به سراغ اصل مطلب برویم، نگاهی کوتاه به تاریخ استفاده از جی پی اس ها داریم. سال ها قبل و زمانی که آمریکا گرفتار جنگ ویتنام بود،متخصصان فناوری جی پی اس را ابداع کردند. در آن سال ها به دلیل شرایط خاص جنگی استفاده از جی پی اس به عنوان فناوری بسیار پیشرفته در دسترس همگان قرار نداشت. پس از پایان جنگ این فناوری سر از خودروسازی، هوانوردی و صنایع مرتبط درآورد.

ردیاب زیرپوستی حیوانات برای تامین امنیت

جی پی اس یک سیستم موقعیت یابی جهانی است که با ماهواره های در حال گردش به دور زمین ارتباط دارند. از طریق ارسال و دریافت سیگنال، ردیاب قادر است در بدترین شرایط آب و هوایی نیز موقعیت شخص یا شیء را به درستی تعیین کند.GPS  خودرو یک نمونه کاربردی این فناوری در اتومبیل است. در ادامه به بررسی ردیاب حیوانات می پردازیم.

ردیاب زیرپوستی حیوانات، پیشرفته ترین جی پی اس حیوانات

 ردیاب ها به دلیل سهولت استفاده به سرعت از حوزه نظامی خارج شدند و افراد بیشتری از آن استفاده می کنند. استفاده از ردیاب شخصی یا جی پی اس حیوانات از جمله کاربردهای این فناوری است. جی پی اس زیر پوستی حیوانات نوعی از ردیاب است که در زیر پوست استفاده می شود. در حقیقت کاربرد این ردیاب مانند سایر موقعیت یاب هاست. تنها تفاوت موجود ردیاب زیرپوستی حیوانات با دیگر جی پی اس های موجود در بازار نوع نصب آن است. معمولا دام داران و کسانی که از حیوانات وحشی نگه داری می کنند، بیشتر به جی پی اس زیرپوستی علاقه دارند.

3 کاربرد اصلی ردیاب زیرپوستی حیوانات

 ردیاب زیر پوستی کاربردهای مختلفی دارد. تامین امنیت، جلوگیری از گم شدن حیوانات و مراقبت از حیواناتی که در خطر انقراض هستند، از کاربردهای مفید جی پی اس به شمار می روند. در ادامه این کاربردها و دلایل استفاده از ردیاب زیرپوستی حیوانات را بررسی می کنیم.

1- تامین امنیت دام ها و حیوانات گران قیمت

معمولا کسانی که صاحب تعداد زیادی دام هستند، همیشه نگران امنیت احشام خود هستند. خصوصا در سال های اخیر قیمت گوسفند، گاو و سایر دام هایی که به صورت گروهی نگه داری می شوند، افزایش پیدا کرده است. از طرف دیگر برخی افراد تمایل به نگه داری حیوانات گران قیمتی دارند. نگه داری از حیوانات وحشی یا پرندگان زینتی نیز دغدغه های خاص خود را دارد.

جی پی اس زیرپوستی حیوانات برای انواع دام و احشام

معمولا این حیوانات به دلیل قیمت و ارزش بالای مورد طمع سارقین قرار می گیرند. به همین علت استفاده از ردیاب زیرپوستی بیشتر مورد توجه دام داران و صاحبین حیوانات خانگی است. ردیاب زیرپوستی به نسبت جی پی اس های قلاده ای راحت تر نصب می شوند. همچنین این ردیاب های در تمام مکان ها قابلیت اتصال با کاربر را دارند. به این ترتیب همیشه می توان از وضعیت حیوان مطلع شد.

2- جلوگیری از گم شدن حیوانات با استفاده از ردیاب زیرپوستی

بسیاری دوست دارند با سگ یا گربه ای که در خانه دارند، در یک بعد از ظهر عالی قدم بزنند. از طرف دیگر برخی افراد که از حیوانات گران قیمت مراقبت می کنند، گاهی اوقات آن ها را در فضای باز رها می کنند. در این شرایط احتمال گم شدن حیوانات بسیار بالاست. خصوصا اینکه برخی از حیوانات به نقاط کوری مثل ارتفاعات بلند می روند. در این شرایط به دلیل استفاده جی پی اس از فناوری ال بی اس می توان موقعیت حیوان را زیر نظر داشت. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با فناوری ال بی اس ردیاب ها به صفحه جی پی اس خودرو و دزدگیر ماهواره ای مراجعه فرمایید.

جی پی اس زیرپوستی راه مراقبت از حیوانات وحشی

3- ردیاب های زیر پوستی، جلوگیری از انقراض حیوانات کمیاب

در سال های اخیر گونه های مختلفی از حیوانات در خطر انقراض قرار گرفته اند. ردیاب های زیرپوستی یکی از ابزارهایی است که سازمان های حمایت از محیط زیست از آن اسفتاده می کنند. با کمک ردیاب می توان مسیر حرکت حیوان را تشخیص داد و او را از خطراتی مثل شکار غیرمجاز نجات داد.

کاربردهای مختلف GPS زیرپوستی حیوانات

از طرف دیگر برخی از محققین نیز که از ردیاب های زیرپوستی استفاده می کنند. محققان با نصب جی پی اس بر روی حیوان و آزاد کردن او در طبیعت بهتر می توانند نتایج آزمون خود را صحت سنجی کنند. این قابلیت خصوصا برای حیواناتی درنده ای مثل شیر یا پلنگ که نمی توان مستقیما زندگی آن ها را تحت نظر گرفت، بسیار کاربردی است.

آیا ردیاب زیرپوستی برای همه حیوانات کاربردی است؟

با توجه به تعریف و کاربردهای جی پی اس زیرپوستی نمی توان این ردیاب را در تمامی موارد توصیه کرد. برای مثال در حیواناتی مثل سگ گاهی استفاده از یک ردیاب قلاده ای نیز می تواند نیاز کاربر را رفع کند. در حقیقت دلیل اصلی استقبال از ردیاب زیرپوستی استفاده راحت تر و غیرقابل شناسایی بودن آن است. بنابراین توصیه می کنیم قبل از خرید ردیاب زیرپوستی حتما تحقیق کنید. در برخی موارد می توان از سایر ردیاب ها در کاربرد ردیاب حیوان استفاده کرد. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با انواع جی پی اس های مختلف به صفحه جی پی اس کودک و سالمندان مراجعه بفرمایید.

ردیاب زیرپوستی حیوانات

در خرید ردیاب زیرپوستی حیوانات به چه نکاتی دقت کنیم؟

اگر قصد خرید ردیاب زیرپوستی حیوانات را دارید، بهتر است پیش از خرید به نکات مهمی دقت کنید. برد مناسب، پشتیبانی قوی و قیمت خوب از جمله فاکتورها در ارزیابی یک جی پی اس مناسب است. برای مثال اگر ردیاب انتخابی شما پشتیبانی مناسبی نداشته باشد، در مواقع خرابی با مشکلات جدی مواجه خواهید شد. باید دقت داشت که در خرید هر ردیابی از جی پی اس زیرپوستی تا جی پی اس کودک و سالمندان باید تمامی موارد بالا را در نظر داشت. 

قیمت میکروچیپ زیرپوستی حیوانات چقدر است؟ 

ردیاب زیرپوستی با نام میکروچیپ هم شناخته می شود. معمولا به دلیل فناوری پیشرفته و اندازه بسیار کوچک، قیمت جی پی اس زیرپوستی برای سگ و به طور کلی تمامی حیوانات بسیار بالاست. به دلیل قیمت بالا بسیاری از افراد ترجیح می دهند از سایر انواع ردیاب حیوانات مانند ردیاب قلاده ای استفاده کنند. از طرف دیگر ردیاب زیرپوستی یک جی پی اس کمیاب به شمار می رود که نمی توان به سادگی آن را در بازار پیدا کرد. 

خرید ردیاب زیرپوستی حیوانات از جی پی اس خودرو

ردیاب زیرپوستی حیوانات یک فناوری پیشرفته برای حفظ امنیت انواع حیوانات اهلی و وحشی است. این ردیاب ها برای کاربردهای مختلفی مثل تامین امنیت و مراقبت از حیوانات تولید و استفاده می شود. برای تهیه ردیاب های حیوانات می توانید با شماره های اعلام شده در سایت جی پی اس خودرو تماس حاصل کنید. همکاران ما آماده پاسخگویی و راهنمایی شما در انتخاب ردیاب هستند.

سوالات متداول مشتریان

01ردیاب زیرپوستی حیوانات چیست و چه کاربردی دارد؟

ردیاب زیرپوستی حیوانات نوعی از ردیاب است که بجای نصب بر روی گردن یا پا، به زیر پوست تزریق می شود. این ردیاب معمولا برای حیوانات گران قیمت و زینتی استفاده می شود. 

02آیا استفاده از ردیاب زیرپوستی به حیوان آسیبی نمی رساند؟

ابعاد ردیاب زیرپوستی حیوانات در حد یک دانه برنج است و استفاده از آن به هیچ وجه باعث آزار حیوان نمی شود. از طرف ردیاب زیرپوستی بر خلاف ردیاب های قلاده ای هیچگونه سختی برای حیوان ندارد. 

03قیمت جی پی اس زیرپوستی برای سگ و حیوانات زینتی چقدر است؟

ردیاب های زیرپوستی معمولا کمیاب و گران قیمت هستند. رنج قیمتی ردیاب زیرپوستی سگ معمولا متغییر است و نمی توان قیمت دقیقی برای آن تعیین کرد. به همین دلیل بسیاری از افراد به جای تهیه ردیاب زیرپوستی به سراغ خرید ردیاب قلاده ای حیوانات می روند. 

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
4.1 از 7 رای

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام مقاله خیلی خوبی بود. راستش من هنوز دودلم که برای سگم از ردیاب زیرپوستی استفاده کنم. حس می کنم اذیت میشه. شما ردیاب دیگه ای دارید؟ بعضی وقت ها با خودم می برمش پارک. خیلی بازیگوشه و می ترسم گم بشه. خیلی دوستش دارم برای همین می ترسم گم بشه و نتونم پیداش کنم.

    1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

      سلام دوست گرامی
      نگران نباشید. این ردیاب هیچ مشکلی برای پت عزیز شما ایجاد نمی کند. اما در صورتی که قصد استفاده از یک ردیاب معمولی برای حیوان خانگی خود را دارید می توانید از جی پی اس حیوانات ما استفاده کنید. این جی پی اس کاملا ایمن و مناسب است و می تواند از گم شدن سگ شما جلوگیری کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.