جی پی اس خودرو

دزدگیر تصویری یا ردیاب، آشنایی با مطمئن‌ترین راه برای تامین امنیت

2062 بازديد
1399/10/15
دزدگیر تصویری بهتر است یا ردیاب
کپی شد

اگر در شرایط خرید دزدگیر یا ردیاب قرار بگیرید، کدام را انتخاب می‌کنید؟ فکر می‌کنید دزدگیر تصویری بهتر است یا ردیاب؟ این سوال‌هایی است در ذهن بیشتر ما زمانی که می‌خواهیم سیستم امنیتی وسیله نقلیه خود را تقویت کنیم ایجاد می‌شود. تفاوت‌های بسیاری بین ردیاب و انواع دزدگیر وجود دارد که باید برای نتیجه‌گیری و انتخاب بهتر، آن‌ها را بشناسیم. قبل از اینکه به مقایسه دزدگیر و ردیاب بپردازیم بد نیست که اطلاعات کاملی درباره آن‌ها و نحوه عملکردشان داشته باشیم. در انتهای این مقاله به راحتی انتخاب خواهیم کرد که بین دزدگیر تصویری یا ردیاب کدام را انتخاب کنیم

 دزدگیرها چگونه کار می‌کنند؟ ابزاری قدیمی برای پیشگیری از سرقت خودروها

به طور میانگین بیشتر مالکان خودرو برای اینکه از سرقت اتومبیل خود پیشگیری کنند از دزدگیرها استفاده می‌کنند. دزدگیرها قدیمی‌ترین سیستم‌های ضد سرقت خودرو  هستند که به وسیله ریموت و جریان برق خودرو کار می‌کنند. دزدگیرها به وسیله آلارم یا همان صدای آژیر مانند وضعیت خطر را به مالکین خودرو اعلام می‌کنند. قطع آلارم و کنترل قفل مرکزی و درب‌های ماشین به وسیله یک ریموت انجام می‌شود. همچنین در دزدگیرها سنسورهایی وجود دارد که قابلیت تشخیص باز شدن در، شکسته شدن شیشه و حرکت خودرو را دارند.

برخی از دزدگیرها قابلیت خاموش کردن چراغ‌های ماشین را دارند. در سال‌های اخیر دزدگیرهای تصویری نیز به بازار آمدند و با توجه به قابلیت‌هایی که داشتند مورد استقبال قرار گرفتند. مساله بعدی قیمت دزدگیرهای تصویری یا معمولی است. قیمت دزدگیرها با توجه به عملکرد و امکانات آن‌ها در مقایسه با قیمت جی پی اس خودرو از جمله مواردی است که بیشتر افراد را به خرید جی پی اس یا ردیاب تشویق می‌کند. با توجه به اینکه ردیاب‌ها امکانات بیشتر و پیشرفته‌تری دارند از نظر اقتصادی به صرفه‌تر به نظر می‌رسند.

کدام دزدگیر خودرو بهتر است

معایب دزدگیر ماشین چیست؟ وسیله‌ای بدون سیستم‌های امنیتی خاص

صدای بلند آژیر دزدگیرها و تشخیص‌های اشتباه یکی از بزرگ‌ترین معایب آن‌ها به شمار می‌روند. گاهی اوقات به دلیل حساسیت بیش از اندازه سنسورهای دزدگیرها حتی به دلیل برخورد حیوانات یا برخی از اجسام صدای آژیر دزدگیرها در ساعت‌های مختلف شبانه‌روز بلند می‌شود که باعث دردسرهای متعددی هم خواهد شد. یکی دیگر از معایب دزدگیر ماشین باز هم به صدای آژیر این دستگاه مرتبط می‌شود. در زمان سرقت خودرو یا ورود سارقین به ماشین در مکان‌های شلوغ صدای دزگیرها به گوش نمی‌رسد و مالکین خودرو از اعلام خطر مطلع نمی‌شوند.

یکی دیگر از ایرادهایی که به دزدگیرها وارد است اختلال در عملکرد آن‌هاست. سارقین به راحتی می‌توانند با قطع کردن صدای آلارم و از کار انداختن سیستم‌های هشدار دهنده خودرو را به سرقت ببرند. یکی از مهم‌ترین ایرادهای استفاده از دزدگیر هم امکان به سرقت بردن خودرو علی رغم هشدارهای امنیتی است. سارقین می‌توانند وارد خودرو شوند و با وجود صدای آژیرهای هشدار، اتومبیل را به حرکت درآورند و به سرقت ببرند. اگر دزدگیر پراید را با جی پی اس پراید مقایسه کنیم به راحتی متوجه می‌شویم که معایب متعدد دزدگیرها را دستگاه‌های ردیاب ندارند.

سر و صدای بیش از حد آلارم، مهم‌ترین مزایا و معایب دزدگیر خودرو

ردیاب چگونه از سرقت ماشین پیشگیری می‌کند؟ آشنایی با عملکرد ردیاب‌ها

ردیاب‌ها با استفاده از فناوری جی پی اس اطلاعات مکانی و موقعیت خودرو را به مالکان اصلی اطلاع می‌دهند. برخلاف دزدگیرها دستگاه‌های ردیاب آژیر و آلارم ندارند و فقط با ارسال پیامک وضعیت خودرو را اعلام می‌کنند. ردیاب‌ها نحوه عملکرد بسیار ساده‌ای دارند بعضی از آن‌ها مانند ردیاب آهنربایی نظامی از طریق مگنت‌های بسیار قوی به بدنه فلزی خودرو متصل می‌شوند. فعالیت ردیاب‌های مگنتی یا آهنربایی به محض اتصال به ماشین و روشن شدن شروع می‌شود. یکی دیگر از مدل‌های ردیاب هم انواع سیمی آن‌هاست. ردیاب‌های سیمی نیز به راحتی و بعد از اتصال به سیم‌کشی برق داخلی ماشین شروع به فعالیت می‌کنند.

سرعت انتقال اطلاعات مهم‌ترین مزیت استفاده از ردیاب خودرو

آشنایی با مزایا و معایب استفاده از ردیاب

برای اینکه با مزایا و معایب ردیاب‌ آشنا شویم باید درباره ویژگی‌های آن‌ها اطلاع داشته باشیم. برخی از ردیاب‌ها مجهز به دستگاه‌ شنود هستند و با هر نوع صدایی در داخل یا اطراف خودرو مالکان با خبر می‌کنند. همچنین ردیاب‌ها مجهز به نرم افزارهایی هستند که می‌توان با استفاده از آن‌ها حتی در کشورهای دیگر از وضعیت خودرو مطلع شد.

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از ردیاب سرعت انتقال اطلاعات است. ردیاب‌ها مجهز به سیستم‌های فعالی با نام Real-Time هستند. این سیستم‌ها باعث می‌شوند اطلاعات بدون معطلی برای مالک خودرو ارسال شود. همین موضوع از سرقت خودرو تا میزان قابل توجهی پیشگیری می‌کند. همچنین یکی دیگر از مزیت‌های ردیاب‌ها این است که حتی در صورت وقوع سرقت مالک خودرو به دلیل وجود جی پی اس درون ردیاب‌ها از موقعیت جغرافیایی خودرو به‌‌طورکامل با خبر است. استفاده از ردیاب‌های بدون سیم نیز مزیت‌های خاص خودش را دارد. برای مثال هم می‌توان این ردیاب‌ها را برای خودروهای سنگین و سواری، و موتورسیکلت‌ها استفاده کرد و هم می‌توان از آن برای مراقبت از اشخاص بهره برد. البته برای اشخاص ردیاب‌های تخصصی وجود دارد که بعد از اطلاع از قیمت ردیاب شخصی بسیار کوچک می‌توان برای خرید آن اقدام کرد.  

ردیاب خودرو، یک پلیس و دزدگیر مخفی برای خودرو

برای پیشگیری از سرقت خودرو کدام را بخریم؟ دزدگیر تصویری یا ردیاب

در این مقاله از جی پی اس خودرو درباره نحوه عملکرد و مزایا و معایب استفاده از دزدگیر و ردیاب صحبت کردیم. با یک بررسی ساده می‌توان به این نتیجه رسید که استفاده از ردیاب‌ها مزیت و کاربرد بیشتری نسبت به دزدگیرها دارد. با استفاده از یک دستگاه ردیاب سرقت و مفقود شدن خودرو تا میزان قابل توجهی کم می‌شود. اگر شما هم تجربه‌های مشابهی از خرید یا استفاده از دزدگیر تصویری یا ردیاب دارید در انتهای همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول مشتریان

01مهم ترین تفاوت قابل توجه ردیاب و دزدگیر در چیست؟

ردیاب ها حتی پس از به سرقت بردن خودرو توسط سارقین ، لوکیشن دقیق را برای مالکین ارسال میکنند.

02آیا فقط در ایران می توان از دستگاه های ردیاب استفاده کرد؟

در جواب به این سوال باید گفت خیر، ردیاب ها را می توان حتی در کشور های دیگر هم مورد استفاده قرار داد.

03آیا ردیاب ها شنود نیز دارند؟

بله، از دیگر امکانات فوق العاده ردیاب ها قابلیت شنود آنها می باشد.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
4.7 از 14 رای

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *