جی پی اس خودرو

چگونه لپ تاپ گمشده را پیدا کنیم؟

2289 بازديد
1398/12/29
جلوگیری از سرقت لپ تاپ
کپی شد

لپ تاپ یکی از مهم ترین وسایل شخصی است. بسیاری از افراد اطلاعات شخصی و حرفه ای خود را بر روی لپ تاپ نگه داری می کنند. به دلیل وجود همین اطلاعات ارزشمند و قیمت بالای لپ تاپ سارقین نیز به این وسیله چشم دارند. در این مقاله می خواهیم به بررسی  راه های جلوگیری از سرقت لپ تاپ بپردازیم. در انتهای مقاله نیز راه های پیدا کردن لپ تاپ گمشده را بررسی می کنیم. در ادامه با جی پی اس خودرو همراه باشید.

آمارهای نگران کننده از سرقت لپ تاپ های شخصی

در کشور ما آمار رسمی از سرقت وسایل الکترونیکی مثل موبایل یا لپ تاپ به صورت دقیق وجود ندارد. اما با توجه به آمار سایر کشور ها می توان حدس زد، اوضاع سرقت لپ تاپ در ایران چندان جالب نیست. برای مثال در آمریکا به طور میانگین در هر دقیقه یک لپ تاپ دزده می شود. خبر بدتر اینکه در اکثر مواقع امکان پیدا کردن دوباره لپ تاپ تقریبا نزدیک به صفر است. بنابراین آنچه که بیش از هر نکته ای مهم است رعایت نکات امنیتی است. نکاتی که لپ تاپ را از خطر سرقت محفوظ نگه می دارند. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با محصولات جی پی اس خودرو به صفحه جی پی اس ماشین مراجعه بفرمایید.

جلوگیری از سرقت لپ تاپ

1. در محیط های عمومی لپ تاپ خود را بیرون نیاورید

اولین نکته درباره نگهداری از لپ تاپ ها، استفاده نکردن از آن ها در محیط های عمومی است. زمانی که در یک محیط عمومی لپ تاپ خود را خارج می کنیم، ممکن است سارقین را تحریک به دزدی کنیم. معمولا دزدی در محیط های شلوغ بسیار راحت است. در این مکان ها به راحتی می توان در بین جمعیت اقدام به دزدی کرد و سپس نیز در بین جمعیت مخفی شد. بنابراین به عنوان یک اصل تا جای ممکن در محیط های عمومی از لپ تاپ استفاده نکنید. پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از قیمت انواع جی پی اس به صفحه خرید ردیاب ارزان مرجعه بفرمایید.

2. از کیف مخصوص لپ تاپ استفاده کنیم

کیف های لپ تاپ و یا کوله پشتی به راحتی می توانند لپ تاپ را از گزند ضربات ناگهانی حفظ کنند. علاوه بر حفظ امنیت فیزیکی حمل کردن لپ تاپ ها در این کیف ها راحت تر است و کمتر می توان متوجه لپ تاپ در یک کیف شد. بنابراین حتما در هنگام حمل و نقل از کیف یا کوله استفاده کنیم.

پیدا کردن لپ تاپ گمشده

3. از قفل لپ تاپ استفاده کنیم

در محیط های عمومی مثل کتابخانه ها می توان از یک تکنیک جالب استفاده کرد. قفل های کابلی وجود دارند که می توانند لپ تاپ را از سرقت حفظ کنند. این کابل ها لپ تاپ را به پایه فلزی میز متصل می کنند. به این ترتیب نمی توان لپ تاپ را به راحتی جدا کرد. اگرچه این روش فقط درباره لپ تاپ های ثابت قابل استفاده است و نمی توان در هر شرایطی از آن استفاده کرد. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با محصولات جی پی اس شخصی به صفحه ردیاب کودکان مراجعه بفرمایید.

4. لپ تاپ خود را به تنهایی رها نکنید

بسیاری از افراد در سفر یا محیط های عمومی لپ تاپ خود را رها می کنند. برخی گمان می کنند صرفا روشن بودن لپ تاپ این پیغام را به دیگران می دهد که به زودی صاحب لپ تاپ بازخواهد گشت. اما در بسیاری موارد این لپ تاپ ها طعمه سارقین است. بنابراین در هیچ شرایطی لپ تاپ خود را جایی به حال خود رها نکنید. حتی در صورتی که می خواهید جایی را ترک کنید حتما لپ تاپ خود را به یک دوست یا آشنا بسپارید.

جلوگیری از سرقت لپ تاپ

5. بر روی لپ تاپ رمز بگذارید

رمز گذاری بر روی لپ تاپ را جدی بگیرید. در حال حاضر بسیاری از لپ تاپ ها بدون رمز هستند. باید به خاطر داشت که لپ تاپ ها گنجینه اطلاعات شخصی ما هستند. رها کردن یک منبع مهم اطلاعات بدون رمز اصلا کار عاقلانه ای نیست. بنابراین توصیه می کنیم بر روی فایل های مهم لپ تاپ خود رمز بگذارید. از طرف دیگر حتی اگر لپ تاپ شما به سرقت برود، باز کردن قفل آن به سادگی امکان پذیر نخواهد بود. برخی لپ تاپ ها نیز از قابلیت اثرانگشت پشتیبانی می کنند. به این ترتیب امکان باز کردن فایل های لپ تاپ بسیار کمتر می شود. برای اطلاع از محصولات جی پی اس شخصی می توانید به صفحه ردیاب پرسنلی افراد مراجعه بفرمایید.

چگونه لپ تاپ به سرقت رفته یا گمشده را پیدا کنیم؟

در برخی موارد با رعایت تمام نکات امنیتی باز هم در دام سارقین گرفتار می شویم. در ادامه می خواهیم راه های پیدا کردن لپ تاپ گمشده را با یکدیگر بررسی کنیم.

مک آیپی لپ تاپ را یادداشت کنید

هر لپ تاپ دارای یک مک آیپی منحصر به فرد در جهان است. این مک آیپی شبیه شماره شناسنامه است. با نصب برخی نرم افزارها و به کمک مک آیپی می توان مکان لپ تاپ را تشخیص داد. هم لپ تاپ های ویندوزی و هم مک بوک های شرکت اپل از این قابلیت پشتیبانی می کنند و نرم افزارهای خاصی برای پیدا کردن لپ تاپ از روی آدرس آیپی عرضه کرده اند.

چگونه از دزدی لپ تاپ جلوگیری کنیم

از جی پی اس برای پیدا کردن لپ تاپ استفاده کنید

یکی از بهترین روش های پیدا کردن لپ تاپ استفاده از جی پی اس است. ردیاب ها در انواع و اقسام گوناگونی به بازار عرضه شده اند. ردیاب هایی بسیار کوچک که به راحتی می توان آن ها را در داخل لپ تاپ پنهان کرد. جالب است بدانید ردیاب قادر است لپ تاپ را با تخمین یک متری پیدا کند. جی پی اس های کوچک بسیار ساده کار می کنند. این ردیاب ها به طور مداوم با ماهواره های در حال گردش به دور زمین در حال ارتباط هستند. به کمک ارتباط ارتباط ماهواره ای امکان پیدا کردن دقیق لپ تاپ فراهم است.

آیا استفاده از جی پی اس بر روی عملکرد لپ تاپ تاثیر می گذارد؟

استفاده از جی پی اس هیچ تاثیر منفی بر روی عملکرد لپ تاپ ندارند. در حقیقت جی پی اس داخل لپ تاپ کاری به عملکرد کلی دستگاه ندارد و صرفا با ارسال سیگنال ارتباط دائمی خود را با ماهواره ها در ارتباط برقرار می کند. بنابراین لازم نیست نگران عملکرد همزمان جی پی اس و لپ تاپ باشیم.

جلوگیری از دزدی لپ تاپ

احتیاط شرط مراقبت از لپ تاپ

در انتهای این مقاله لازم است بر این نکته تاکید که حتما در هر شرایطی نکات امنیتی و احتیاط را رعایت کنید. با وجود تمام راه های پیدا کردن لپ تاپ گمشده باز هم ممکن است در برخی موارد برای همیشه لپ تاپ خود را از دست بدهیم. بنابراین بهتر است ضرب المثل قدیمی پیشگیری بهتر از درمان است را در همه موارد رعایت کنیم. در انتهای مقاله از شما دعوت می کنیم برای خرید انواع جی پی اس با شماره های اعلام شده در سایت جی پی اس خودرو تماس حاصل کنید. همکاران ما در بخش فروش و پشتیبانی پاسخگوی سولات شما هستند.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
امتیاز شما به این محتوا

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *