جی پی اس خودرو

۸+۱ اشتباه دردسرساز هنگام خرید خودرو دست دوم باید از آن‌ها پرهیز کنید

631 بازديد
1401/04/06
اشتباهات رایج در هنگام خرید خودرو دست دوم
کپی شد

فرقی نمی‌کند وضعیت اقتصادی کشور چگونه باشد؛ درهرصورت بازار خریدوفروش خودرو دست‌دوم داغ است. یکی از مهم‌ترین دلایل بازار داغ خودرو دست‌دوم افزایش قیمت خودرو صفر است و خیلی از افراد توان مالی خرید خودرو نو را ندارند. خرید خودرو دست‌ دوم حساسیت‌های خاصی دارد که اگر پیش از خرید به آن‌ها توجه نکنید؛ بی‌توجهی به این نکات مشکلات زیادی را برای شما به وجود می‌آورد که معمولاً افراد بی‌تجربه بیشتر از هرکسی با آن‌ها مواجه می‌شوند. 

دردسر‌های خرید خودرو دست‌ دوم فقط مربوط به افراد بی‌تجربه نمی‌شود، بلکه افرادی که پیش‌تر هم تجربه خرید ماشین دست‌دوم داشتند هم ممکن است در دام متقلبین و کلاهبرداران بیفتند. برای درامان‌ ماندن از شر کلاهبرداران باید از اشتباهات رایج در معامله خودرو دست‌دوم پرهیز کنید. در این مقاله ۸ اشتباه در هنگام خرید خودرو دست‌ دوم را معرفی می‌کنیم؛ با رعایت این نکات به‌صورت مستقیم با خود شیطان هم می‌توانید معامله کنید.

۱- اعتماد بی‌جا به افراد چرب‌زبان؛ گول اصطلاحات و کلمات پیچیده را نخورید 

معمولاً افرادی که به‌عنوان دلال خودرو یا مسکن فعالیت می‌کنند از زبان چربی دارند و از کلمات پیچیده و خاصی برای قانع کردن طرف مقابل خود استفاده می‌کنند. پیش از هرکاری باید خود را در مقابل چرب‌زبانی‌های این افراد مقاوم کنید تا صحبت‌های این افراد فریبتان ندهد. از طرفی ممکن است فردی موجهی قصد فروش خودرو به شما را داشته باشد؛ در چنین مواردی هم اعتماد بی‌جا ممکن است مانع بررسی دقیق خودرو از سمت شما شود.

شما قصد خرید خودرو دارید و این کار بار مالی برای شما خواهد داشت. چنانچه در معامله خودرو همه جوانب را در نظر نگیرید، پلی که برای به‌دست‌آوردن آن زحمت کشیدید را از دست خواهید داد؛ باتوجه‌به این توضیحات هنگام خرید خودرو با هیچ‌کس تعارف نداشته باشید و کاملاً جدی و موشکافانه برای اینکار اقدام کنید. پس از خرید خودرو دست‌دوم از دستگاه جی پی اس استفاده کنید تا خیالتان از امنیت خودرو در برابر سرقت راحت شود. 

اطمینان بی‌مورد هنگام خرید خودرو دست دوم باعث ضرر کردنتان می‌شود

۲- بی‌توجهی به ایرادهای جزئی خودرو؛ اگر پول اضافه دارید به معایب دقت نکنید

برخی افراد از ذوق‌و‌شوق زیاد خرید خودرو برخی ایرادهای ماشین را جدی نمی‌گیرند؛ با این تصور که مشکلی جدی نیست و بعداً آن را درست می‌کند. فراموش نکنید، همه قطعات خودرو به‌هم‌وابسته هستند؛ کوچک‌ترین مشکلات خودرو ممکن است به حاد‌ترین مشکلات ختم شود. پیش از خرید خودرو دست‌دوم حتماً همه جوانب فنی ریزودرشت آن را بررسی کنید؛ در صورت مشاهده هرگونه نقص یا از مالک خودرو بخواهید آن مشکل را برطرف کند یا هزینه رفع نقص را از مبلغ خودرو کم کرده و خودتان برای برطرف‌کردن آن اقدام کنید.

همه این نکات برای افرادی است که برای پول خود ارزش قائل می‌شوند؛ اگر ذوق و شوق خرید خودرو چشم شما را روی مشکلات می‌بندد، حتماً از فردی متخصص و معتمد در زمینه خرید فروش خودرو دست‌دوم راهنمایی بگیرید. استفاده از تجربیات و راهنمایی‌های افراد متخصص همواره به نفع شما خواهد بود؛ همچنین برای افزایش امنیت خودرو می‌توانید از راهنمای خرید جی پی اس خودرو استفاده کنید.

بررسی کامل خودرو دست دوم از لحاظ فنی، پیش از خرید ضروری است

۳- عدم تطابق فروشنده با مالک خودرو؛ آیا مشخصات فروشنده با مالک خودرو مطابقت دارد؟

تطابق هویت فروشنده با مالک خودرو را حتماً بررسی کنید. این نکته فقط مربوط به مسائل مالی نمی‌شود و در صورت بروز هرگونه مشکل با مراجع قضایی طرف حساب خواهید شد. باتوجه‌به این توضیحات، به‌هیچ‌عنوان مطابقت هویت فروشنده و مالک خودرو را شوخی نگیرید و در صورت همکاری نکردن فروشنده، به‌طورکلی روی خرید آن خودرو خط بکشید. شاید برایتان سؤال شده باشد که چرا آن‌قدر روی این موضوع تاکید می‌کنیم؟ این موضوع را از دو جهت می‌توان بررسی کرد. 

جنبه اول این است که خودرو سرقتی بوده و فروشنده به هر نحوی قصد فروش آن را دارد. در چنین حالتی اگر خودرو را خریداری کنید، قطعاً نام شما هم در لیست مظنونین به سرقت آن خودرو قرار خواهد گرفت. مورد دوم از جنبه اول هم خطرناک‌تر است؛ زیرا ممکن است مالک خودرو با آن خودرو جرمی مرتکب شده باشد. در چنین موردی قطعاً مشکلات بسیار شامل حال شما خواهد شد. 

پیش از خرید خودرو دست دوم، مشخصات مالک و فروشنده را تطبیق دهید

چگونه از جرائمی که سارق خودروی ما انجام داده مصون بمانیم؟

جرائم قضایی فقط مربوط به خرید خودرو دست‌دوم نمی‌شود. درصورتی‌که خودرو شما دزدیده شود و فرد سارق با خودرو شما مرتکب جرمی شود؛ قطعاً شما نیز به‌عنوان مظنون پرونده خواهید بود. برای پیشگیری از چنین مشکلی حتماً پس از خرید خودرو یک ردیاب دیاگ روی ماشین نصب کنید. اگر روی خودرو ردیاب نصب کنید بلافاصله پس از سرقت خودرو می‌توانید موارد را به پلیس اطلاع دهید. با قراردادن موقعیت دقیق خودرو به مراجع قضایی همه مراحل پیگیری و بازپس‌گیری خودرو را به پلیس بسپارید. چنانچه بلافاصله پس از سرقت خودرو این موارد را به پلیس گزارش دهید، هیچ ظنی به شما وارد نمی‌شود.

۴- بی‌توجهی به بیمه ماشین و لاستیک‌های آن برای خریدار هزینه‌زا خواهد بود

بیمه و لاستیک ماشین از مواردی هستند که هنگام خرید خودرو دست‌دوم باید مورد‌توجه قرار دهید. چنانچه خودرو بیمه و لاستیک نو نداشت باشد، از مالک خودرو بخواهید تا نسبت به تهیه آن‌ها اقدام کند. از طرفی می‌توانید هزینه بیمه و لاستیک را از قیمت خودرو کم کرده و خودتان نسبت به تهیه آن اقدام کنید. بی‌توجهی به این دو مورد هزینه زیادی برای شما به همراه خواهد داشت؛ درصورتی‌که با حفظ چنین مبالغی، می‌توانید برای سایر لوازم جانبی خودرو مانند سیستم صوتی و ردیاب پلیسی بدون نیاز به نصب هزینه کنید.

۵- بی‌خیالی نسبت به شماره شاسی و سلامت آن؛ شماره شاسی نشان‌دهنده هویت خودرو است

شماره شاسی را با شماره‌ای که در سند خودرو است مطابقت دهید؛ زیرا ممکن است خودرو سرقتی بوده و سند جعلی برای آن درست کرده باشند. برای آگاهی از سلامت شاسی خودرو حتماً آن را به تعمیرگاه تخصصی خودرو ببرید. خودرو در ایران به‌عنوان سرمایه حساب می‌شود و بی‌توجهی به هر یک از این موارد برای شما ضرر مالی به همراه خواهد داشت. پس از خرید خودرو برای حفظ امنیت آن پیشنهاد می‌کنیم از ردیاب آهنربایی استفاده کنید.

۶- پرداخت بیعانه زیاد؛ حتی به افرادی که اعتماد دارید، بیش‌از‌حد معمول بیعانه پرداخت نکنید

پرداخت بیعانه سقفی دارد؛ به هر شخص با هر جایگاهی که درخواست بیعانه بیش از حد معمول داشت مشکوک شوید. پرداخت بیعانه به معنی تعهدی برای خرید حتمی خودرو از جانب خریدار است؛ باتوجه‌به این توضیحات، پرداخت بیعانه بیش از حد استاندارد لزومی ندارد. چنانچه مبلغ بیعانه پرداختی بالا و فروشنده کلاهبردار باشد، برای پس گرفتن پولتان با مشکل مواجه خواهید شد. 

حتی پرداخت بیعانه زیاد به آشنایان ممکن است دردسرساز شود؛ به‌عنوان‌مثال، معامله لغو شود و شما پول زیادی به آشنای خود داده باشید. در همین حین پیش از لغو معامله، اگر فرد فروشنده بیعانه‌ای که به و پرداخت شده را خرج کرده باشد؛ پولی برای پس دادن به شما ندارد. در چنین حالتی برای پس گرفتن مبلغ بیعانه با مشکل مواجه خواهید شد. 

در خرید خودرو دست دوم بیش از حد قانونی بیعانه پرداخت نکنید

۷- بی‌توجهی به وضعیت رنگ و خوردگی‌های ماشین باعث افت قیمت خودرو می‌شود

تشخیص رنگ خودرو کار هرکسی نیست. برای مشخص‌کردن دورنگ بودن یا خوردگی بدنه ماشین لازم است به مراکز تشخیص رنگ خودرو مراجعه کنید. شاید لازم باشد برای اینکار هزینه‌ای پرداخت کنید، ولی این هزینه ارزشش را دارد؛ زیرا خیالتان از سلامت رنگ خودرو راحت خواهد بود. به‌عنوان‌مثال؛ اگر قیمت خودرو دست‌دوم بدون رنگ در بازار ۳۰۰میلیون تومان باشد، خودرو دورنگ با همان مدل قیمت کمتری دارد. حتی ممکن است این قیمت تا ۲۵۰‌میلیون تومان کاهش پیدا کند. حالا اگر شما با بی‌توجه به این موضوع ماشینی که خوردگی دارد را بخرید، بیش از قیمت حقیقی خودرو پول پرداخت خواهید کرد.

۸- زاپاس نشان‌دهنده سلامت یا عدم سلامت خودرو نیست

مشاهده شده در برخی آگهی‌ها یا نمایشگاه‌های خریدوفروش خودرو، سلامت زاپاس را دلیلی بر سلامت خودرو معرفی می‌کنند. با یک مثال قصد دارم این موضوع را نقض کنم. فرض کنید روز اولی است که ماشین صفر می‌خرید، اگر در همان روز اول یک نفر از عمد لاستیک خودرو شما را پاره کند آیا خودرو شما دیگر سالم نیست؟ یا فرض کنید صاحب خودرویی بعد از ۴سال هنوز از لاستیک زاپاس ماشین استفاده نکرده‌ است؛ آیا این این موضوع به معنی نو و بی‌عیب‌و‌نقص بودن خودرو است؟ با پاسخ به این دو سؤال متوجه می‌شویم که سالم بودن یا خراب بودن زاپاس دلیلی بر سلامت خودرو نیست.

۸+۱- بی‌توجهی به امنیت خودرو؛ قبل و بعد از خرید خودرو دردسرساز است

در این مقاله به‌طورکامل همه اشتباهاتی که هنگام خرید ماشین دست‌دوم ممکن است دردسرساز شود را بررسی کردیم. چنانچه پیش از خرید خودرو دست‌دوم این نکات را رعایت کنید، قطعاً بهترین خودرو را خریداری خواهید کرد. نکته مهمی که برای آسایش خاطر و حفظ امنیت خودرو شما حیاطی خواهد بود، خرید ردیاب خودرو است. خرید جی پی اس ماشین، حافظ امنیت خودرو شماست. بی‌تردید اگر بدانید ماشینی ضد سرقت دارید، دیگر هرگز ذهن خود را نسبت به دزدیده شدن آن آزار نمی‌دهید.

چنانچه برای خرید انواع خودرو باهدف ضدسرقت کردن ماشینتان نیاز به راهنمایی داشتید، با شماره‌تلفن ۰۲۱۸۸۸۰۱۳۲۵ تماس بگیرید. کارشناسان حرفه‌ای جی‌ پی‌ اس خودرو آماده پاسخگویی به سؤالات شما عزیزان هستند، تا برای خرید بهترین ردیاب‌های خودرو شما را راهنمایی کنند.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
امتیاز شما به این محتوا

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *