جی پی اس خودرو

استفاده از ردیاب شنوددار غیرقانونی است؟

3009 بازديد
1398/12/03
ردیاب شنودار غیرقانونی
کپی شد

ردیاب در دسته فناوری های امنیتی قرار می گیرند. البته منظور از امنیت در اینجا حفظ دارایی مالک از دزدی است. معمولا بسته به نوع جی پی اس، فناوری های امنیتی مختلفی بر روی آن قرار می گیرد. یکی از انواع جی پی اس ها، ردیاب شنوددار است. اما آیا استفاده از ردیاب شنوددار غیرقانونی است؟ در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم. در ادامه با جی پی اس خودرو همراه باشید.

جی پی اس شنوددار چگونه عمل می کند؟

جی پی اس ماشین با قابلیت شنود در حقیقت همان جی پی اس عادی است. کارکرد ردیاب شنودار شبیه سایر انواع جی پی اس هاست. این جی پی اس ها نیز با کمک ماهواره های و ایستگاه های زمینی قادر به تعیین دقیق موقعیت در هر شرایطی هستند. اما جی پی اس شنودار می تواند صدای محیط اطرف را ضبط کند.

آیا استفاده از ردیاب شنوددار قانونی است؟

در حقیقت مهندسان این قابلیت برای تامین امنیت بیشتر اتومبیل در آن کار گذاشته اند. البته قابلیت شنود صرفا به جی پی اس های اتومبیل محدود نیست. در برخی ردیاب های شخصی نیز قابلیت شنود مکالمات اطراف وجود دارد. در ادامه به نظر قانون درباره ردیاب شنودار می پردازیم.

آیا از نظر قانون استفاده از ردیاب شنوددار غیرقانونی است؟

در قانون به شنود، استراق سمع می گویند. استراق سمع در لغت به معنی گوش کردن دزدانه است. در فارسی هم ما از اصطلاح فال گوش ایستادن استفاده می کنیم. بر اساس متن صریح قانون جزاء شنود به صورت مخفی کاملا غیرقانونی است. در حقیقت به دلیل سوءاستفاده هایی که از صدای ضبط شده انجام می شود، این قانون وضع شده است.

استفاده از جی پی اس شنوددار غیرقانونی است

البته منظور قانون در ممنوع کردن شنود استفاده از تجهیزات خاص است. برای مثال قرار دادن میکروفن یا دستکاری کار کردن تلفن  همراه برای شنود از جمله مواردی است که مجازات قانونی به دنبال دارد. با توجه به توضیحات قانونی می توان گفت که حریم شخصی اهمیت بسیار زیادی دارد. هر گونه شنود غیرقانونی تجاوز به حریم شخصی افراد است. اما اگر از ردیاب شنوددار در اتومبیل یا حریم خصوصی خودمان استفاده کنیم، آیا بازم هم ردیاب شنودار غیرقانونی تلقی می شود؟ در این موارد استفاده از ردیاب منع قانونی ندارد. در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم.

استفاده از ردیاب شنودار قانونی است

با توجه به متن شفاف قانون، استفاده شنود صرفا در مواردی که تجاوز و دزدی اسرار دیگران باشد، غیرقانونی است. اما زمانی که از ردیاب شنوددار برای تامین امنیت بیشتر دارایی خود و جلوگیری از سرقت استفاده می کنیم، هیچ منعی وجود ندارد. در حقیقت با توجه به اصل احترام به حریم شخصی، این قانون کاملا قابل درک است. زمانی که در حریم شخصی خودمان قرار داریم می توانیم از ابزارها و فناوری های مختلف برای تامین امنیت آن استفاده کنیم. اما زمانی که این ابزارها در جهت تجاوز به حریم شخصی دیگران استفاده شود، مجازات قانونی به دنبال خواهد داشت. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با انواع ردیاب به صفحه جی پی اس مخفی فندکی خودرو مراجعه فرمایید.

آیا استفاده از ردیاب یک ضرورت برای خودروهاست؟

درباره ضرورت استفاده از ردیاب می توان به آمار ها استناد کرد. بر اساس گزارش ها در سال 95 بیش از 85 هزار اتومبیل به سرقت رفته است. در بین خودروهای به سرقت رفته، اتومبیل های تولید ایران بیشترین سهم را دارند. در حقیقت سیستم های امنیتی اتومبیل های تولید داخل چندان قدرت مند نیست. به همین دلیل است که سمند، پژو و پیکان بیشترین آمار سرقت را دارند. بنابراین نصب ردیاب خودرو می تواند امنیت اتومبیل شما را ارتقاء دهد.در ادامه برای آشنایی بیشتر با جی پی اس، برخی مزیت های این فناوری را مرور می کنیم.

استفاده غیرقانونی از جی پی اس خودرو

مزایای استفاده از ردیاب خودرو

تامین امنیت مهم ترین مزیت جی پی اس خودروست. همچنین با کمک جی پی اس می توان خودرو را از راه دور کنترل کرد. از طرف دیگر ردیاب ها اطلاعات بسیار ارزشندی را ثبت می کنند. در ادامه هر کدام از این مزیت ها را بررسی می کنیم.

1- در همه حال از اتومبیل خود محافظت کنید

برخی افراد گمان می کنند نصب دزدگیر برای جلوگیری از سرقت اتومبیل کافی است. اما در سال های اخیر تجربه نشان داده که سارقین به راحتی می توانند دزدگیرها را غیرفعال کنند. به همین دلیل استفاده از دزدگیر در کنار جی پی اس مغناطیسی خودرو می تواند امنیت بیشتری برای ماشین شما به همراه داشته باشد. ویژگی اصلی ردیاب این است که بر خلاف دزدگیر پس از سرقت می تواند اتومبیل را موقعیت یابی کند.

آیا استفاده از جی پی اس ماشین قانونی است؟

2- جی پی اس اطلاعات اتومبیل شما را ذخیره می کند

برخی از جی پی اس ها توانایی ذخیره اطلاعات اتومبیل را دارند. این اطلاعات شامل مسیر حرکت، میزان مصرف سوخت و سرعت اتومبیل است. اطلاعات ذخیره شده در جی پی اس می تواند به راننده کمک کند که از وضعیت سلامتی خودرو مطلع شود. برای مثال اگر خودرو مصرف سوختی بیش از حد معمول داشته باشد، قابل تشخیص است. البته همه جی پی اس ها از این قابلیت پشتیبانی نمی کنند.

3- جی پی اس ماشین به سادگی نصب می شود

یکی از مزایای GPS خودرو نصب ساده است. جی پی اس ها به دو نوع سیمی و غیرسیمی تقسیم می شوند. هر دو نوع جی پی اس به راحتی نصب می شوند. از طرف دیگر ردیاب را می توان به سادگی در خودرو پنهان کرد. به طوری که امکان پیدا کردن جی پی اس برای افراد عادی بسیار سخت است.

کدام ردیاب امنیت ماشین من را تامین می کند؟

در هنگام خرید ردیاب با جی پی اس های مختلفی در بازار مواجه می شویم. در خرید جی پی اس بایستی به نوع خودرو و ردیاب در کنار امکانات آن توجه داشت. برای مثال برخی جی پی اس ها امکان کنترل از راه دور ماشین را فراهم می کنند. همچنین برخی ردیاب ها نیاز به سیم کشی داخلی دارند. از طرف دیگر بهتر است در خرید ردیاب به خدمات پس از فروش نیز توجه کنید. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با فناوری های نوین جی پی اس به صفحه سیستم ردیاب ترکر مراجعه کنید.

جی پی اس خودرو

یک نکته مهم در خرید جی پی اس ماشین

در این مقاله سعی کردیم ابهامات در خصوص استفاده از ردیاب شنوددار را از منظر قانونی بررسی کنیم. جی پی اس شنوددار  اگر در حریم شخصی استفاده شود، منع قانونی ندارد. استفاده از ردیاب شنودار فقط در صورتی که در محیط غیرشخصی استفاده شود، ممنوع است. در انتهای مقاله پیشنهاد می کنیم اگر قصد خرید جی پی اس دارید با شماره های اعلام شده در سایت تماس حاصل کنید. همکاران ما در جی پی اس خودرو پاسخگوی سوالات شما هستند.

سوالات متداول مشتریان

01آیا استفاده از ردیاب شنوددار قانونی است؟

بر اساس متن قانون اگر استفاده از ردیاب برای تامین امنیت شخصی باشد، اشکالی ندارد. اما استفاده از ردیاب برای تجسس در زندگی دیگران جرم بوده و متخلف تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد. 

02پلیس درباره استفاده از ردیاب چه نظری دارد؟

مراجع قانونی کشور با توجه به آمار بالای سرقت ماشین و موتور پیشنهاد می کنند حتما از دزدگیر و ردیاب خودرو استفاده کنیم. 

03بهترین مدل جی پی اس ماشین چیست؟

بر اساس نیاز کاربر می توان ردیاب های مختلفی را برای خودرو پیشنهاد کرد. پیشنهاد می کنیم برای انتخاب بهترین مدل ردیاب با شماره ی 22410328 وب سایت جی پی اس خودرو تماس بگیرید. 

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
امتیاز شما به این محتوا

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. با سلام، مقاله شمارو خوندم عالی بود فقط قیمتش چنده؟ قسمت خریدو پیدا نمیکنم کجا باید برم؟

    1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

      با سلام و احترام فراوان به شما دوست عزیز، جی پی اس مغناطیسی خودرو GR800 با قیمت 1250000 در سایت موجودهست که می‌توانید از طریق لینک زیر جزییات آن را ببینید،همچنین میتوانید از ما مشاوره تخصصی گرفته و در صورت تمایل این محصول را سفارش دهید.
      https://gpskhodro.com/products/%D8%AC%DB%8C-%D9%BE%DB%8C-%D8%A7%D8%B3-%D9%85%D8%BA%D9%86%D8%A7%D8%B7%DB%8C%D8%B3%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88/