جی پی اس خودرو

ردیاب خودرو چه کاربردهایی دارد؟

5503 بازديد
1397/11/07
کاربرد جی پی اس خودرو
کپی شد

نصب دزدگیر به هیچ وجه نمی‌تواند، شما را از دست سارقین نجات دهد. برخی از صاحبان اتومبیل گمان می‌کنند با نصب سیستم‌های ضد سرقت امنیت دارایی خود را کاملاً تأمین می‌کنند ولی دزدگیر همه چیز نیست. ردیاب خودرو دستگاهی کوچک و کاربردی است که در اتومبیل نصب می‌شود و به مالک ماشین اجازه می‌دهد در هر زمان اطلاعات کاملی از دارایی خود داشته باشد. اگر قصد خرید جی پی اس خودرو را دارید، در این مقاله قصد داریم کاربرد ردیاب خودرو را بررسی کنیم. اطمینان داریم در پایان مقاله، دیگر نگران امنیت ماشین خود نخواهید بود.

تاریخچه استفاده از ردیاب خودرو

زمانی که نظامی‌های آمریکایی برای اولین بار از جی پی اس استفاده می‌کردند، احتمالاً گمان نمی‌بردند روزی کاربرد مسیریاب‌ها به طور فزاینده‌ای گسترش یابند. پس از موفقیت‌های پی‌درپی موقعیت‌یاب ها، کاربرد ردیاب به تمامی صنایع گسترش پیدا کرد. ملوانان می‌توانستند به راحتی مسیر خود را پیدا کنند، شرکت‌های حمل و نقل نگران رانندگان خود در مسیرهای دور نبودند و مردم عادی هم در هر لحظه از وضعیت خودرو خود مطلع می‌شدند.

خرید ردیاب آهنربایی-نظامی خودرو

امروزه استفاده از ردیاب های ماهواره‌ای دیگر به خودروها محدود نمی‌شود. برای مثال والدین از جی پی اس همراه کودک برای رصد وضعیت فرزندان خود استفاده می‌کنند.

ردیاب خودرو چگونه فرایند مکان یابی را انجام می دهد؟

موقعیت یاب ها به طور مداوم در حال ارسال و دریافت سیگنال به 12 ماهواره هستند. با تحلیل داده‌های دریافتی توسط ایستگاه‌های زمینی، هر وسیله‌ای که مجهز به ردیاب باشد، مسیریابی و شناسایی می‌شود. برخی از موقعیت یاب‌های خودرو ارسال و دریافت سیگنال‌ها را با کمک سیم‌کارت انجام می‌دهند.

در واقع با نصب سیم‌کارت بر روی این ردیاب‌ها ارتباط بین دستگاه و ماهواره تسهیل شده و در هر شرایطی می‌توان به موقعیت دقیق ماشین دسترسی داشت. کاربرد ردیاب خودرو صرفا جهت تامین امنیت خودرو نیست.در ادامه انواع ردیاب خودرو و کاربردهای آن را دقیق تر بررسی می‌کنیم.

کاربرد انواع جی پی اس خودرو

بررسی انواع ردیاب خودرو؛ ردیاب آهنربایی بهتر است یا جی پی اس سیمی؟

ردیاب‌ها بر اساس مصرف انرژی و نحوه نصب به دو دسته تقسیم می‌شوند. ردیاب‌هایی که نیاز به شارژ دارند و  به روش‌های مختلفی شارژ می‌شوند و ردیاب‌هایی که نیازی به شارژ ندارند چون مستقیماً از برق خودرو استفاده می‌کنند.

ردیاب‌های آهنربایی قابلیت حمل و نصب آسانی دارند

همان‌طور که از اسم این GPS ها مشخص است، این نمونه از انواع ردیاب ها به کمک آهنربای قوی خود در ماشین نصب می‌شوند. لازم هم نیست نگران قوت آهنربای جی پی اس های ضد سرقت باشید چون حتی در تصادفات شدید نیز از جای خود تکان نمی‌خورند. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با این مسیریاب‌ها به صفحه gps مغناطیسی خودرو مراجعه کنید و اطلاعات دقیق‌تری درباره نحوه عملکرد این موقعیت یاب ها به دست آورید.

محل نصب ردیاب خودرو

ردیاب آهنربایی را می‌توانید به هر جایی از خودرو که فکر می‌کنید مناسب است، متصل کنید. این جی پی اس ها از باتری استفاده می‌کنند و پیش از اینکه تمام نیروی خود را از دست بدهند با یک پیامک یا نوتیفیکیشن شما را از وضع شارژ خود مطلع می‌کنند.

این ردیاب‌ها ضد آب و سرقت هستند و با کمک اپلیکیشنی که بر روی گوشی مالک خودرو نصب می‌شود می‌توان به راحتی از موقعیت خودرو مطلع شد. برخی از انواع ردیاب‌ ها قابلیت شنود نیز دارند که عملاً امنیتی یکپارچه را برای مالک خودرو به ارمغان می‌آورد.

ردیاب های سیمی؛ قوی و بدون نیاز به شارژ

ردیاب های سیمی بر خلاف جی پی اس های آهنربایی نیازی به شارژ ندارند. زمانی که بخواهید برای اولین بار از این GPS ها استفاده کنید باید 20 دقیقه وقت صرف کنید و سیم‌کشی لازم در خودرو را انجام دهید. ردیاب های سیمی از برق ماشین استفاده می‌کنند و به همین دلیل نیاز به شارژ مجدد ندارند. سیم‌کشی داخلی را می‌توان با کمک یک متخصص انجام داد اما برخی از ردیاب‌ها از پورت دیاگ استفاده می‌کنند و بسیار ساده هستند.

ردیاب و ضد سرقت خودرو

پورت دیاگ همان پورتی است که در زیر فرمان قرار دارد و نصب ردیاب بر روی آن نیاز به کمک کسی ندارد. ردیاب های سیمی نیز از تمام قابلیت‌های یک GPS تمام‌عیار مثل کنترل سرعت، موقعیت‌یابی، سیستم هشدار برخوردار است و یک گزینه مناسب برای تأمین امنیت اتومبیل به شما می‌رود.

بهترین محل نصب جی پی اس کجاست؟

بسته به نوع ردیاب انتخابی محل نصب می‌تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی برخی نقاط در ماشین به دلیل آنتن دهی بهتر و نصب راحت‌تر ، مکان‌های مناسبی برای نصب جی پی اس خودرو است.

  1. داشبورد: به دلیل سیم‌کشی راحت ردیاب های سیمی داشبورد یک گزینه محبوب برق کاران به حساب می‌آید. همچنین اگر بتوانید ردیاب را در داخل یا زیر داشبورد نصب کنید، می‌توانید آن را از دید همه مخفی کنید.
  2. سپر خودرو نیز گزینه مناسبی برای نصب ردیاب است. جدای از سپر، داخل کاپوت نیز محل مناسبی برای مخفی کردن ردیاب است.
  3. برخی ردیاب‌ها را می‌توان در درها یا صندوق‌عقب جاسازی کرد که این کار هم باعث افزایش قدرت آنتن دهی می‌شود و هم خیال شما را از پیدا کردن ردیاب راحت می‌کند.

خرید ردیاب خودرو

جدای از نقاطی که در بالا به آن اشاره کردیم برخی ردیاب‌ها مثل جی پی اس آهنربایی-نظامی خودرو قابلیت نصب بر روی گلگیرها را هم دارد. پیشنهاد می‌کنیم در زمان خرید ردیاب درباره مکان مناسب نصب ردیاب از فروشنده اطلاعات لازم را دریافت کنید.

کاربرد ردیاب خودرو و نحوه استفاده از ردیاب ضد سرقت ماهواره‌ای

پس از انتخاب ردیاب مناسب و نصب آن بر روی خودرو، لازم است اپلیکیشن موقعیت‌یابی را بر روی موبایل خود نصب کنید. همه انواع ردیاب هادارای برنامه اختصاصی و سازگار با نسخه IOS و Android هستند و کاربران به راحتی می‌توانند از وضعیت اتومبیل خود مطلع شوند. ردیاب‌ها را می‌توان مکمل دزدگیر خودرو دانست. برخی از قابلیت‌ها و کاربردهای ردیاب خودرو را با هم مرور می‌کنیم:

  1. اطلاع از وضعیت خودرو در هر موقعیت و زمان
  2. امکان ایجاد محدوده برای حرکت خودرو و هشدار خروج اتومبیل از محدوده مجاز
  3. ثبت وضعیت سرعت، مسافت و مسیر طی شده توسط ردیاب خودرو
  4. امکان خاموش کردن ماشین از راه دور در مواقع اضطراری مثل سرقت اتومبیل
  5. قابلیت شنود و آگاهی از وضعیت محیط

کاربرد ردیاب خودرو البته به همین 5 مورد محدود نمی شود و با استفاده از اطلاعاتی که ردیاب ها جمع آوری و ذخیره می کنند، خودروسازها هم می توانند اتومبیل هایی ایمن تر بسازند.

خرید ردیاب دزدگیر دار خودرو

چگونه یک ردیاب خودرو مناسب انتخاب کنیم؟

در انتهای مقاله بر این نکته تأکید می‌کنیم که جدای از انتخاب GPS مناسب، برخورداری از خدمات پس از فروش و گارانتی نیز دو فاکتور مهم در انتخاب ردیاب است. انتخاب یک ردیاب مناسب می‌تواند خیال شما را برای همیشه از سرقت اتومبیل راحت کند و در صورت وقایع ناگوار به سرعت مکان اتومبیل خود را پیدا کنید.

پیشنهاد می‌کنیم برای انتخاب و خرید ردیاب مناسب، با شماره‌های اعلام‌شده در سایت تماس حاصل کنید. همکاران ما در بخش فروش و پشتیبانی جی پی اس خودرو آماده ارائه اطلاعات و راهنمایی شما هستند.

سوالات متداول مشتریان

01ردیاب خودرو چیست؟

جی پی اس یا ردیاب خودرو دستگاه کوچکی است که امکان موقعیت یابی دقیق را فراهم می کند. به کمک ردیاب می توان امنیت اتومبیل را تامین کرد. 

02ردیاب خودرو چه کاربردهایی دارد؟

جی پی اس ماشین امکان تعیین دقیق موقعیت را فراهم می کند. به کمک ردیاب می توان خودرو را از راه دور کنترل کرد. همچنین در برخی جی پی اس ها می توان اطلاعات خودرو را ذخیره کرد. 

03بهترین جی پی اس ماشین چیست؟

بر اساس مدل خودرو ردیاب های گوناگونی در بازار ایران وجود دارد. برای مشورت و خرید جی پی اس مناسب می توانید با شماره های اعلام شده در سایت جی پی اس خودرو تماس حاصل کنید. همکاران ما پاسخگوی شما هستند. 

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
4.3 از 8 رای

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سجاد اسماعیل نیا

    سلام وقت بخیر
    اگر ردیاب ماشین از نوع سیمی باشه، وقتی باتری تمام بشه ردیاب از کار می افته؟ قبلش هشداری به راننده نمی دهد؟

    1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

      سلام دوست گرامی
      بیشتر ردیاب ها از طریق اپلیکیشن یا پیامک با کاربر ارتباط برقرار می کنند. در هنگام کمبود باتری نیز به کاربر هشدار خاموشی می دهند. بنابراین در این موارد جای نگرانی خاصی وجود ندارد.

  2. جواد عیسی زاده

    سلام
    به عنوان سایت فروش جی پی اس خودتان کدام قسمت از ماشین را بهترین مکان برای نصب ردیاب می دانید؟

    1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

      سلام دوست گرامی
      بر اساس نوع اتومبیل و جی پی اس خریداری شده مکان نصب متفاوت است. برای مثال جی پی اس های سیمی را حتما باید به منبع برق یا باتری ماشین متصل کرد. اما معمولا زیر داشبورد، داخل کابین، داخل کاپوت خودرو می تواند مکان های مناسبی باشد. در هنگام خرید جی پی اس با کمک کارشناس می توان بهترین مکان نصب را پیدا کرد.

  3. با سلام و خسته نباشید.
    حدودا چند ماه پیش من برای ماشینم از جی پی اس سیمی استفاده کردم و در داخل داشبورد ردیاب و نصب کردم. اما متاسفانه ردیاب و پیدا کرده بودن و از کار انداخته بودنش. خواستم این بار ردیاب مغناطیسی و امتحان کنم. کیفیت و ضمانت این ردیاب ها چطور و نحوه شارژش به چه صورته؟

    1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

      با سلام و احترام. بسیار از اتفاقی که برای شما رخ داده متاسفیم. همانطور که در این صفحه مطالعه کردید بهتر است ردیاب ها را در جایی نصب کنید که در دیدرس دیگران قرار نگیرد. در خصوص اطلاعات جی پی اس های مغناطیسی شما می‌توانید با مراجعه به صفحه زیر تمام اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنید. موفق باشید
      https://gpskhodro.com/products/%d8%ac%db%8c-%d9%be%db%8c-%d8%a7%d8%b3-%d9%85%d8%ba%d9%86%d8%a7%d8%b7%db%8c%d8%b3%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88/

  4. سلام وقت به خیر.. ممنون از توضیحات خوبتون فقط یک سوال برای من پیش اومد. نحوه اطلاع رسانی ردیاب ها به چه صورت است؟ آیا نیز به تجهیزات و نرم افزارهای خاصی هست؟

    1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

      سلام دوست عزیز. وقتتون به خیر . ممنون بابت اظهار لطف و نظرتون . اکثر ردیاب های ما توسط اپلیکیشن و پیامک به مشتری موقعیت و اخبار مربوط به خودرو را اطلاع رسانی میکنند و نیاز به هیچ تجهیزاتی خاصی ندارند. موفق باشید

  5. سلام و خسته نباشید. من دوتا ردیاب میخوام برای گربه و ماشین 206 ام. خواستم بدونم شما کدوم ردیاب ها را پیشنهاد میکنید. میخوام هم امنیت و هم کیفیت خیلی خوبی داشته باشن جفتشون

    1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

      با سلام و وقت به خیر. پیشنهاد میکنم به آدرس زیر مربوط به صفحه معرفی انواع ردیاب ها مراجعه کنید.
      https://gpskhodro.com/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%a7%d9%85%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%aa-%d8%b1%d8%af%db%8c%d8%a7%d8%a8-%d9%87%d8%a7/
      همچنین میتوانید از طریق شماره تلفن 28426383 – 021 و شماره موبایل 09102220917 می توانید با همکاران بخش فروش ما در ارتباط باشید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید