جی پی اس خودرو

راهنمای خرید دزدگیر خودرو، چگونه بهترین دزدگیر خودرو را انتخاب کنیم؟

12119 بازديد
1399/05/05
راهنمای خرید دزدگیر خودرو
کپی شد

آیا می دانستید سالانه 2 میلیون خودرو در کشور سرقت می شود؟ یکی از دغدغه های همشیگی صاحبان خودرو تامین امنیت اتومبیل و جلوگیری از سرقت می‌باشد. یکی از ساده ترین و بهترین راه های جلوگیری از دزدیدن ماشین استفاده از دزدگیر و یا خرید جی پی اس است. در حال حاضر دزدگیر های مختلفی در بازار ایران موجود است که همین موضوع انتخاب بین این دزدگیرها را برای خریدار سخت کرده است. در ادامه با بررسی راهنمای خرید دزدگیر ماشین با جی پی اس خودرو همراه باشید تا اطلاعات کاملی در این زمینه در اختیار شما بگذاریم.

تاریخچه دزدگیر خودرو، ضد سرقت خودرو از چه زمانی به وجود آمد؟

در سال 1913 اولین دزدگیر خودرو اختراع شد. این دزدگیر زمانی به کار می افتاد که موتور استارت می خورد و صاحب اتومبیل متوجه می شد که سارقی قصد دزدین آن را دارند. در سال 1916 دزدگیر جدیدی تری وارد بازار شد. این دزدگیر در زمان سرقت اتومبیل شروع به ارسال سیگنال به فرستنده ای می کرد که در دستان صاحب خودرو بود.

در گذر زمان و همراه با پیشرفت‌های امنیتی انواعی مختلفی از دزدگیرها وارد بازار شد و هر روز شاهد تغییرات و پیشرفت‌های جدیدی در تولید انواع ضد سرقت خودرو بودیم. امروزه نیز شاهد تولید دزدگیر جی پی اس دار خودرو هستیم که از پیشرفته ترین ابزار های امنیتی است.

راهنمای خرید دزدگیر ماشین، جلوگیری از سرقت ماشین

کدام دزدگیر مناسب خودرو شماست؟ راهنمای خرید دزد گیر

در حال حاضر در بازار ایران سه نوع دزدگیر اتومبیل مختلف عرضه می‌شود. دزدگیر ساده ماشین، دزدگیر سیم کارت خور و دزدگیرهای تصویری. با توجه به لایه‌های امنیتی و امکاناتی که این دزدگیر‌ها به صاحبان خودرو می‌دهند، قیمت‌های مختلفی دارند. در ادامه راهنمای خرید دزدگیر خودرو هر یک از این ضدر سرقت ها را به طور کامل بررسی کرده ایم.

1- دزدگیر ساده ماشین؛ ارزان ترین دزدگیر خودروست

عملکرد دزدگیر ساده فقط در حد هشدار دادن به صاحب خودروست. تنها در صورت ضربه خودرن به بدنه ماشین این دزدگیر فعال و شروع به آژیر کشیدن می کند. این دزدگیر ها به دلیل قیمت پایین طرفداران زیادی در بازار خودرو ایران دارد و بسیاری از اتومبیل ها تنها به این نوع سیستم اعلام سرقت مجهزند. در حقیقت زمانی که از دزدگیر ساده استفاده می کنیم، در صورت سرقت اتومبیل صدای دزدگیر ماشین ما را متوجه سرقت می کند. به عبارت بهتر این دزدگیر صرفا یک ابزار هشدار دهند سرقت اتومبیل است. 

راهنمای خرید دزدگیر خودرو برای تامین امنیت ماشین

دزدگیر ساده خودرو چه معایبی دارد؟

یکی از نقاط ضعف دزدگیر های ارزان قیمت خودرو برد پایین آنهاست. اگر دزدگیر ساده را بر روی خودرو خود نصب کنید و در محلی دور از خودرو باشید اصلا متوجه سرقت خودرو نخواهید شد. همچنین در صورت بلند شدن صدای دزدگیر ماشین متوجه علت آن نمی شوید. در مواقعی گاهی با رد شدن یک گربه از روی کاپوت خودرو صدای دزدگیر ماشین بلند می شود! پس دزدگیر ارزان قیمت خودرو نمی‌تواند انتخاب کاملی برای شما باشد.

2- دزدگیرهای سیم کارت خور با قابلیت تماس

این نوع دزدگیر ها عمر زیادی در بازار ایران ندارند. دلیل اصلی محبویت این دزدگیرها، قابلیت نصب سیم کارت بر روی آن‌ها است. زمانی که سارقی قصد دزدیدن ماشین شما را داشته باشند، دزدگیر خودرو با شما تماس می گیرد و سرقت را اطلاع می‌دهد. با استفاده از این دزدگیر در زمانی که سوئیچ خود را گم کرده باشید می‌توانید درب ماشین را تنها با یک تماس تلفنی از گوشی خود باز کنید.

برخی از این دزدگیر ها اپلیکیشن موبایل هم دارند که می توانند از طریق نوتیفیکیشن به شما سرقت خودرو را اطلاع دهند. اما همچنان نقص های بسیاری دارند و نمی توانند بهترین انتخاب ممکن باشند. از نقص های دزدگیر سیم کارت خور ماشین می توان به امکان قطع شدن دزدگیر در مکان هایی اشاره کرد که سیگنال در آنجا ضعیف است. باید به این نکته اشاره کنیم که قیمت دزدگیر سیم کارت خور ماشین معمولا بیشتر از دزدگیرهای ساده است.  

آشنایی با انواع دزدگیر ماشین

3- دزدگیر تصویری ماشین؛ همیشه کنار خودرو خود هستید

دزدگیر تصویری سیم کارت خور ماشین یکی از به روز ترین دزدگیرهای اتومبیل هستند. به کمک فناوری به کار رفته در این دزدگیرها حتی زمانی که چندین کیلومتر از خودرو دور هستید، می توانید از وضعیت ماشین باخبر شوید. در ریموت این دزدگیرها یک مانیتور قرار داده شده که اتفاقات رخ داده برای خودرو شما را نمایش می دهد. به عنوان مثال زمانی که به بدنه ماشین ضربه ای وارد شود، علامت یک چکش بر روی مانیتور ظاهر می شود. همچنین در زمان باز شدن درب اتوموبیل یا کاپوت علامت هایی ویژه ای روی مانیتور نمایش داده می شود که شما را از وضعیت خودرو مطلع می کند.

خرید بهترین دزدگیر ماشین با راهنمای خرید دزدگیر ماشین

هوشمندی این دزدگیر در نوع خود بسیار جالب است و زمانی که شما به خودرو نزدیک شوید نیازی به فشار دادن دکمه ای ندارید و درب خودرو اتوماتیک باز می شود. همچنین از راه دور می توانید خودرو را روشن، سرمایش یا گرمایش آن را تنظیم کنید. قیمت دزدگیر تصویری ماشین به نسبت دزدگیر ساده و سیم کارت خور بالاتر است. پیشنهاد می کنیم برای اطلاع دقیق از نحوه عملکرد دزدگیرهایی که قابلیت خاموش و روشن کردن ماشین را دارند به بررسی صفحه جی پی اس دیاگ مراجعه کنید.چراکه برخی از مدل های ردیاب مانند همین جی پی اس دیاگ، امکان خاموش و روشن کردن اتومبیل را برای کاربران فراهم کرده اند. 

4 نکته مهم در انتخاب و خرید دزدگیر خودرو

انتخاب دزدگیر مثل انتخاب خودرو حساس و مهم است. دزدگیر در مواقعی کوتاه اما حساس به کمک شما می آید تا بتوانید امنیت دارایی خود را حفظ کنید. در ادامه مقاله راهنمای خرید دزدگیر ماشین 4 نکته مهمی که در انتخاب بهترین دزدگیر خودرو نقش دارند را با هم بررسی می‌کنیم.

1-اهمیت ریموت کنترل یدکی را فراموش نکنید

ممکن است به هر دلیلی ریموت کنترلی خودرو خود را گم کنید و یا نتوانید ریموت را پیدا کنید. بنابراین در هنگام خرید دزدگیر ماشین حتما دزدگیری را انتخاب کنید که 2 ریموت کنترل دارد. البته این نکته قابل ذکر است که بسیاری از دزدگیرهای فعلی بازار 2 ریموت دارند.

در خرید دزدگیر ماشین به چه نکاتی دقت کنیم

2- صدای دزدگیر ماشین؛ خیلی بلند یا خیلی کوتاه نباشد

در زمان خرید دزدگیر خودرو به این نکته توجه کنید که در برخی دزدگیرها نمی‌توان صدای آژیر خطر را زیاد یا کم کرد. شما همیشه خودرو را در 2 یا 3 متری خود پارک نمی‌کنید و اگر صدای آژیر کم باشد ممکن است اصلا متوجه سرقت اتومبیل خود نشوید. صدای آژیر بلند هم در مواقعی که اتفاق خاصی برای ماشین نیفتاده است می‌تواند اعصاب خودتان را خرد کند. پس توجه به این نکته در حین خرید دزدگیر ماشین اهمیت نسبتا بالایی دارد.

3- قابلیت تنظیم حساسیت؛ در مواقع حساس آژیر بکشد

یک دزدگیر خوب قابلیت تنظیم حساسیت دارد. قرار نیست با خوردن دست یا رد شدن یک گربه آژیر شروع به هشدار دادن کند. کارکرد اصلی دزدگیر در مواقعی است که اتومبیل واقعا مورد سرقت واقع شده و یا اتفاق جدی برای ماشین افتاده است.

جلوگیری از سرقت اتومبیل با انتخاب یک دزدگیر مناسب

4- قابلیت خاموش کردن خودرو؛ غافلگیری سارقین در لحظه آخر

خاموش کردن و از کارانداختن موتور آخرین حربه برای به دام انداختن سارقین است. زمانی که شما متوجه می شوید کار از کار گذشته و سارق خودرو را دزدیده است، می‌توانید با این قابلیت اتومبیل خود را خاموش کنید.

البته این ویژگی فقط بر روی دزدگیرهای سیم کارت خور و تصویری موجود است ولی اگر واقعا به امنیت خودرو خود اهمیت می‌دهید از آن غافل نشوید. همچنین می‌توانید با خرید برخی از انواع جی پی اس خودرو ها، علاوه بر داشتن دزدگیر یک ردیاب خودرو نیز داشته باشید که قابلیت خاموش کردن خودرو از راه دور دارد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم جی پی اس مغناطیسی خودرو را به عنوان یک جی پی اس و ضد سرقت مناسب بررسی کنید.

راهنمای خرید دزدگیر خودرو

دزدگیر همه چیز نیست

در انتهای مقاله راهنمای خرید دزدگیر ماشین، یک توصیه جدی داریم. حتی زمانی که شما یک دزدگیر مناسب بر روی خودرو خود نصب می‌کنید، همه چیز تمام نشده است. سیستم اعلام سرقت خودرو یا همان دزدگیر ماشین فقط می‌تواند به شما اطلاع دهد که اتومبیل شما در دست سارقین است.

اما اگر نتوانید اتومبیل خود را رهیابی کنید، اعلام سرقت خودرو به شما کمک چندانی نمی کند. بنابراین بهتر است پس از خرید دزدگیر به جی پی اس هم فکر کرد و البته می توان در یک حرکت بهتر یک دزدگیر مجهز به چی پی اس تهیه کرد. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی و تهیه دزدگیرهای GPS دار به صفحه جی پی اس شخصی بدون نصب، مراجعه فرمایید. این مدل از جی پی اس ها علاوه بر خودرو برای رهیابی افراد نیز مورد استفاده قرار می گیرند. 

در پایان برای انتخاب بهترین دزدگیر و ردیاب های جی پی اس دار می توانید با شماره 28426383 – 021 تماس بگیرید. کارشناسان بخش فروش جی پی اس خودرو به شما کمک می کنند تا بتوانید یک انتخاب مناسب داشته باشید و از امنیت دارایی خود حفاظت کنید.

سوالات متداول مشتریان

01چند مدل دزدگیر خودرو در بازار وجود دارد؟

به طور کلی 3 مدل دزدگیرخودرو شامل دزدگیر ساده، سیم کارت خور و تصویری در بازار به فروش می رسد. 

02بهترین مدل دزدگیر کدام است؟

انتخاب دزدگیر باید بر اساس انتظارات و نوع اتومبیل صورت بگیرد. در برخی موارد دزدگیرهای ساده نیز می توانند نیاز خریدار را رفع کنند. اما معمولا دزدگیر تصویری سیم کارت خور ماشین از پیشرفته ترین انواع ضدسرقت هاست. 

03مزایا و معایب استفاده از دزدگیر چیست؟

دزدگیرها امکانات مناسبی دارند و تا حدی می توانند امنیت اتومبیل را تامین کنند. دزدگیرها فقط در زمان سرقت کاربرد دارند اما استفاده از ردیاب ماشین در کنار دزدگیر می تواند اتومبیل را پس از سرقت نیز ایمن کند. در حقیقت ردیاب را می توان تکمیل کننده دزدگیر به حساب آورد. 

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
2.8 از 13 رای

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام، ممنون از توضیحات خوبتون
    من برای خرید دزدگیر خودرو وقت زیادی گذاشتم و چندین مدل مختلف رو که میگفتن بهترین دزدگیر خودرو موجود در بازار هست رو امتحان کردم. متاسفانه مشکلی که من با دزدگیر ماشین دارم اینه که نزدیک محل کارم امکان پارک ماشین وجود نداره و من مجبورم توی یکی از کوچه های اطراف ماشینمو پارک کنم. از اونجایی که فاصله من با ماشین زیاده معمولا صدای آلارمشو نمی شنوم و روی ریموت هم آلارم نمیاد. قبلا هم یکبار ماشین دیگه ای توی کوچه به ماشین من ضربه زده بود اما من اصلا متوجه این اتفاق نشدم. می خواستم بدونم دزدگیری هست که بتونه از راه دور هم شرایط ماشین مثل ضربه خوردن و یا باز شدن در ماشین رو بهم اطلاع بده؟ من دیدم بعضی از دوستان روی گوشیشون یک برنامه ای دارن آلارم ها میاد روی اون. این دزدگیر چه مدلی که بخوام تهیش کنم؟

    1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

      سلام دوست عزیز
      برای حل مشکلی که گفتید باید از جی پی اس خودرو دزدگیر ماهواره ای استفاده کنید. این ردیاب های پیشرفته به صورت لحظه ای وضعیت خودرو را از طریق پیامک یا برنامه موبایلی به شما اطلاع می دهند. حتی اگر خودروی شما در استان دیگری هم باشد باز هم در صورت بازشدن درب ماشین، وارد شدن ضربه، حرکت ماشین یا روشن شدن موتور پیامک اعلام وضعیت در کمترین زمان ممکن برای شما ارسال خواهد شد. به همین دلیل دزدگیر ماهواره ای بهترین دزدگیر ماشین از نظر بسیاری از افراد است. اگر نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید از طریق شماره های پشتیبانی: 28429343 یا فروش: 09102220917 – 28429343 – 28426383 – 021 با ما ارتباط برقرار کنید.

  2. سلام. ما یک مرکز اجاره ماشین توی تهران داریم، می خواستیم اگر بشه همه ماشین های مرکز رو به یک دزدگیر خودرو سطح بالا مجهز کنیم. با توجه به معایبی که در مورد دزدگیر ها توی این مقاله بهش اشاره کردین، تصمیم گرفتیم از جی پی اس برای ماشینامون استفاده کنیم. دنبال یک ردیاب ماشین هستیم که هم نقش دزدگیر رو بازی کنه و هم بتونیم از امکانات مثل محدود کردن ماشین به مسیر های داخل شهری یا امکانات مشابه استفاده کنیم.

    1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

      سلام آقای زنجانی عزیز
      استفاده از ردیاب بهترین گزینه برای مراکز اجاره ماشین است. شما با استفاده از جی پی اس دزدگیر ماهواره ای و نصب آن روی تمام خودرو های مرکز خود می توانید محدوده جغرافیایی معینی برای آن ها تعیین کنید. همچنین این ردیاب نقش دزدگیر را هم به خوبی بازی می کند و با شنود قدرتمند صداهای داخل کابین را برای شما ارسال می کند. امکانات فراوانی مانند کنترل ماشین از راه دور نیز با نصب این جی پی اس ماهواره ای در اختیار شما قرار می گیرد. اگر قصد خرید در تعداد بالا را دارید با پشتیبانی تماس بگیرید.

  3. سلام وقت بخیر
    من اولش دنبال خرید دزدگیر بودم اما واقعا ردیاب ماشین میتونه بعد از سرقت هم اتوموبیلی رو رهگیری کنه و اطلاعاتشو برای ما بفرسته؟ اگر اینطوریه که ردیاب خیلی بهتر از دزدگیر ماشینه! این ردیاب هارو از کجا میشه تهیه کرد؟ قیمتشون حدودا چقدره؟

    1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

      سلام آقای سلطانی عزیز
      یکی از مزایای خرید ردیاب ماشین به جای خرید دزدگیر خودرو همین امکان ارسال اطلاعات دقیق خودرو حتی بعد از سرقت است. انواع مختلفی از ردیاب های ماشین وجود دارد که شما می توانید با مراجعه به صفحه اصلی سایت جی پی اس خودرو بهترین نمونه های موجود در ایران را خریداری کنید. انتخاب از بین گزینه های موجود بستگی به نیاز شما دارد. برای مثال جی پی اس فندکی خودرو یکی از پرفروش ترین ردیاب های ما است که علاوه بر ردیابی قابلیت شنود و امکان ارسال پیام کمک را هم دارد. برای راهنمایی بیشتر می توانید با پشتیبانی تماس بگیرید.

  4. بهترین دزدگیر ماشین ایرانی است یا جزو برندهای خارجی است؟

    1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

      باسلام به شما دوست عزیز
      به‌طور دقیق نمی‌توان گفت بهترین دزدگیر ماشین ایرانی است یا در کشورهای خارجی ساخته شده است. در حال حاضر در بازار داخلی دزدگیرهای خارجی متعددی بیشتری میزان فروش را دارند. اما با توجه به معایب دزدگیر خارجی یا ایرانی توصیه ما به شما خرید ردیاب است. با خرید جی پی اس خودرو می‌توانید به راحتی امنیت وسیله نقلیه خود را تامین کنید.

  5. مهم ترین معایب دزدگیر ماشین نسبت به ردیاب چیست؟

    1. پشتیبانی جی پی اس خودرو

      با سلام
      دوست گرامی دزدگیرهای ماشین در برابر ردیاب‌ها قیمت ارزان‌تری دارند اما کارایی چندانی در هنگام سرقت خودرو ندارند. یک جی پی اس خودرو در هر لحظه اطلاعات و موقعیت مکانی ماشین را برای مالک اصلی ارسال می‌کند اما دزدگیرها چنین امکاناتی ندارند. دزدگیرها به راحتی از کار می‌افتند و سارقین در کمتر از چند دقیقه ماشین را به سرقت می‌برند اما ردیاب‌های خودرو اصلا قابل شناسایی نیستند تا سارقان موفق به از کار انداختن آن‌ها شوند. ردیاب‌ها با استفاده از دستگاه شنود صداهای اطراف خودرو را اطلاع می‌دهند اما دزدگیرها چنین کارایی‌هایی ندارند. علاوه بر همه موارد گفته شده، ردیاب‌ها مانند دزدگیرها هیچ خطا و اشتباهی در اعلام وضعیت هشدار و خطر ندارند.